BrandX

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.293
Antall liker
548
Moroccan Roll. Med Phil Collins...
For de som vil høre hva vinyl er god for når det gjelder dynamikk! Overgår de fleste CD-utgivelser. Et paradoks...

Finn den, kjøp den, skru opp volumet og spill Hate Zone! Funky!
 

olemar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2005
Innlegg
174
Antall liker
1
Herlig plate ;D ;D Ikke verst på cd heller...

Et bevis på hvor god trommis Phil Collins var på sitt beste ;D

Apropos Genesis gjenforening (viser til Genesis tråden), hadde vært artig å få gjenforent denne besetningen av Brand X også ;D

Tror john giblin fikk PC litt i vrangstrupen pga. kjendisstatus i Genesis. Han ble ikke invitert til gjenforeningen av BX for noen år siden, noe PC etter eget utsagn tok ganske tungt.

Man kan mene hva man vil om PC solo, men han var (er??) en meget god trommis etter min mening.
 

Steinkare

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2004
Innlegg
1.016
Antall liker
370
Torget vurderinger
10
Prøv å få tak i "Livestock" på lp. Den er skikkelig bra. Har alle Brand X på lp , untatt "Livestock". Hadde den forrige gang jeg hadde lp,er , men de ble solgt for 10 år siden . Kan ikke finne den på lp nå for tiden.
 

cox

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.08.2003
Innlegg
1.111
Antall liker
295
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Når det gjelder suveren lyd kan du også henge på Unorthodox Behaviour, LP selvfølgelig.

Spesielt vil jeg framheve kuttet Smacks Of Euphoric Hysteria og tittelkuttet, det svinger av musikken, dynamikken er ekstrem og fretlessbassen til Percy Jones "raper" voldsomt i bunnen. Trommene til Phil Collins er utrolig "timet" i forhold til resten av musikken, det smeller skikkelig. Det er også en veldig fin dybde og perspektiv i opptakene.

Som Michell sier; løp og kjøp...
 

muzak

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
503
Antall liker
16
Hva er det med CD utgaven av Unorthodox Behaviour?. Fra kutt 4 flytter lydbildet seg til venstre kanal (synes jeg å huske). Det er lyd i den andre kanalen også, men mye lavere. Irriterende, for det er en knall plate.

bjørn
 

cox

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.08.2003
Innlegg
1.111
Antall liker
295
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Hva er det med CD utgaven av Unorthodox Behaviour?. Fra kutt 4 flytter lydbildet seg til venstre kanal (synes jeg å huske). Det er lyd i den andre kanalen også, men mye lavere. Irriterende, for det er en knall plate.

bjørn
Si det. LP'en er helt fin, med god balanse i lydbildet. Må ha vært en blunder med masteren i overføringen til CD.
 

torsken

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.10.2003
Innlegg
158
Antall liker
1
Hva er det med CD utgaven av Unorthodox Behaviour?. Fra kutt 4 flytter lydbildet seg til venstre kanal (synes jeg å huske). Det er lyd i den andre kanalen også, men mye lavere. Irriterende, for det er en knall plate.

bjørn
Jeg sjekket min cd. Denne er helt i orden. Jeg importerte den i Adobe Audition og det er tilnærmet like mye lyd i begge kanaler på alle 7 sporene. Min versjon har ett klistremerke utenpå selve jewelcasen og katalognummeret 077778712022. Selve cden har katalognummer CASCD1117. Mulig de har rettet opp feilen i ettertid? Forøvrig også en meget vellydende cd. Jeg ga 39 kr for denne på CDON.

Jeg har også "Livestock" på LP. Låter som ei kule. En av de beste 10 kronene jeg har investert.

For de som liker prog ispedd jazz anbefales platene Unorthodox Behaviour og Livestock på det varmeste.
 

trond

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.12.2002
Innlegg
73
Antall liker
25
Torget vurderinger
3
Night Patrol paa albumet Livestock er fantastisk. Og i motsetning til mange sk audiofile innspillinger er det spennende musikk
 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.293
Antall liker
548
F... , nå savner jeg en bra vinylrigg, har nemlig alt på LP.
Da skal du unne deg en spiller i julepresang.

Finnes mye bra for 10 store. Og så kan en jo handle vintage også ;)
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.202
Antall liker
8.599
Torget vurderinger
1
Brand X platene er nettop kommet i LP faksimile utgave på CD i Japan (coveret er eksakt kopi - i minste detalj - av den originale LP'n. Bare forminsket). De låter utmerket.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.202
Antall liker
8.599
Torget vurderinger
1
Folk som er hyppe på Brand X bør sjekke ut "Marscape" med Robin Lumley og Jack Lancaster.
Dessuten det italienske bandet Nova. Spesielt albumet "Vimana". Produsert av Robin Lumley, Percy Jones på bass, Narada Michael Walden (fra Mahavishnu) på trommer samt Phil Collins på perkusjon. Corrado Rustici og Elio D'anna kommer fra det italienske prog banded Osanna. Ypperlig Brand X - lignende fusion.
 
Topp Bunn