-Veldig bra!! Likevel så savner jeg litt konstruktiv nytenkning hos bransjen.
Relativt dyre (men selvfølgelig gode) merker; javel men som nevnt,så bør bestandig priser stå på sidene. Det regner vi med kommer på plass etter redegjørelsen over her. Flott!
-Ellers så bør alle aktører ha en form for innbytteordning,og deretter en andrehånds-salgside. Dessverre svever mange forhandlere i den villfarelse at dette kommer i konflikt med de merkene de fører som nye,men det er ikke riktig. Man øker salget generellt,og øker velviljen i markedet ved dette.Om kunden ikke ønsker å benytte seg av denne mulighet fordi hun/han ikke oppnår ønsket pris,så vil likevel kredibiliteten økes og bestå fordi muligheten faktisk var der. De fleste kunder forstår at en butikk må kjøpe inn billigere enn de selger ut.
-Service! Virker som en selfølgelighet,men som vi alle vet så er det ikke det lenger i dagens markedssamfunn. Nærhet til leverandør og servicemuligheter er store ting,men vi forstår naturligvis at at et lite selskap ikke kan opprette lokalkontor over hele landet. Likevel finnes det muligheter som jeg enda har til gode å se at noen benytter.Lokale reparatører,(for det finnes enda en liten del av dem),blir så godt som aldri kontaktet av merkeforhandlere. Man kan spørre hvorfor! I særdeleshet på dyrere produkter,må dette være ytterst gunstig for alle parter. Gi vedkommende et kurs,og la de lokale ta seg av løpende service.
Jeg vet at mange merker kun vil ha fabrikkmedarbeidere til å ta seg av slike ting,men da er det faktisk langt bedre å velge et godt merke der det ikke ligger slike "Apple-holdninger" i bunn. Hvem har vel ikke ventet i måneder på å få mobilen eller PCen reparert,uten å få en tilfredsstillende erstatning i mellomtiden.
Dette er ikke myntet spesiellt på deg og dere Roysen,men jeg snek meg bare til å etterlyse det jeg og noen få til
etterlyser hos bransjeaktørene generellt pr i dag.
Lykke til!!
Mvh Rune