Brukt RP3 eller ny planar 2?

JonTB

Medlem
Ble medlem
01.12.2020
Innlegg
6
Antall liker
1
Sted
Oslo
Hei
Jeg er ny på dette forumet og håper noen her kan hjelpe meg når skal til innkjøp av platespiller.

valget står mellom en eldre Rega rp3 (2013) og en ny planar 2.Hvilken ville dere valgt og hva slags riaa passer godt til disse ?
 

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
3.875
Antall liker
1.897
Sted
Sortland
Helt off topic og bortimot uhøflig - men allikevel; av disse ville jeg gått for: Reloop Turn 3.
Jeg vet at det ikke er svar på spørsmålet, ment som et godt råd.
 

JonTB

Medlem
Ble medlem
01.12.2020
Innlegg
6
Antall liker
1
Sted
Oslo
Beklager hvis dette er feil sted å poste dette innlegget? Hvor kan jeg spørre dette spørsmålet?
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.691
Antall liker
37.921
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
29
Hei
Jeg er ny på dette forumet og håper noen her kan hjelpe meg når skal til innkjøp av platespiller.

valget står mellom en eldre Rega rp3 (2013) og en ny planar 2.Hvilken ville dere valgt og hva slags riaa passer godt til disse ?
Jeg hadde uten tvil gått for Rega Planar 2 og da med et riaa trinn fra Rega( Fono mm) :) Gjerne et dyrere riaa trinn men vet ikke hvor mye du skal legge i det?

Lykke til

mvh
 
Sist redigert:

JonTB

Medlem
Ble medlem
01.12.2020
Innlegg
6
Antall liker
1
Sted
Oslo
Jeg hadde uten tvil gått for Rega Planar 2 og da med et riaa trinn fra Rega( Fono mm) :) Gjerne et dyrere riaa trinn men vet ikke hvor mye du skal legge i det?

Lykke til

mvh
Tusen takk for svar!! Da går jeg for ny planar 2. Er litt usikker på hvor mye jeg skal bruke på riaa trinn. Har du noen flere anbefalinger? Høytalerne er KEF lsx
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.691
Antall liker
37.921
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
29
Tusen takk for svar!! Da går jeg for ny planar 2. Er litt usikker på hvor mye jeg skal bruke på riaa trinn. Har du noen flere anbefalinger? Høytalerne er KEF lsx
Jeg må neste vite hvor mye du vil legge i en riaa? :)

mvh
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.691
Antall liker
37.921
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
29
Hav får man for rundt 3000kr da?
Da tror jeg du må gå for en Rega Phono mm men det ligger en Pro-ject på børsen her som de skal ha 2500kr for som kanskje kunne vært noe?
Men det er lurt å legge litt penger i riaa delen hvis du vil bytte pu ved en senere anledning og gjerne en MC pu :)

mvh
 

JonTB

Medlem
Ble medlem
01.12.2020
Innlegg
6
Antall liker
1
Sted
Oslo
Tusen takk for gode svar! Gjør prosessen mye enklere :) hvis dere har mulighet til å skrive opp noen alternativer på modeller til meg rundt den prisklassen så setter jeg stor pris på det.
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.110
Antall liker
2.594
Torget vurderinger
16
Mange liker Mofi StudioPhono som ligger på 3.500,- og tar både MC og MM. Disse går gjerne for 2.500-3.000 brukt og jeg tror OHC fremdeles har en på ryddesalg til 2.750,-
 

t-roten

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2015
Innlegg
2.651
Antall liker
9.707
Sted
London
Min erfaring med Rega - kjøp nytt!
Dette er helt personlig, men jeg hadde kanskje sett på andre merker i tillegg
Har hatt RP1 og RP3 med PSU selv - har nå Technics fra 1983....
 

espendo

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2016
Innlegg
505
Antall liker
603
Sted
Bærum
Stereofil har tilbud på Planar 3 med Neo TT-PSU nå: https://www.stereofil.no/platespillere/platespillere/rega-planar-3-med-neo-tt-psu

Men, det var jo egentlig ikke svar spørsmålet: Jeg har hatt Planar 2 og det var en fin spiller, men jeg ville tenkt på om Neo TT-PSU er noe du kan tenke deg å oppgradere til etterhvert (det anbefaler jeg veldig!): da er gammel RP3 veien å gå.

Opptil flere RP3 på Finn hele tiden, må være muligheter for litt pruting der...

Lykke til!
 

JonTB

Medlem
Ble medlem
01.12.2020
Innlegg
6
Antall liker
1
Sted
Oslo
Fantastisk at så mange vil hjelpe :) veldig bra forum! Litt forskjellige meninger her men hvis jeg har forstått det riktig så anbefaler de fleste å gå for en ny rega planar 2 og heller bruke litt penger på riaa? Og forskjellen er ikke så stor mellom en ny planar 2 og en eldre rp3 (2013)? Så var det riaa. Rega fono mm, graham Slee communicator, mofi studiophono eller pro ject phonobox dc+?
 
U

utgatt25555

Gjest
Om du liker Rega så er FONO MM ett bra alternativ, ikke minst for å vokse på om du er ny med vinyl, så kan du ta turen videre inn i vinyl jungelen etterhvert...jeg brukte Rega FONO MM på både min Rega P3/Elys & P6/Exact, det var en deilig kombo, kanskje ikke det siste i noenting som helst, men ett bra og morsomt utgangspunkt!

mvh
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.110
Antall liker
2.594
Torget vurderinger
16
Fantastisk at så mange vil hjelpe :) veldig bra forum! Litt forskjellige meninger her men hvis jeg har forstått det riktig så anbefaler de fleste å gå for en ny rega planar 2 og heller bruke litt penger på riaa? Og forskjellen er ikke så stor mellom en ny planar 2 og en eldre rp3 (2013)? Så var det riaa. Rega fono mm, graham Slee communicator, mofi studiophono eller pro ject phonobox dc+?
Eller gå vekk fra Rega og kjøpe New Horizon GD3 for 6K her på Torget :)
 
Topp Bunn