Brukt vinyl i Göteborg

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg var på tur med jobben til Göteborg onsdag til torsdag. Jeg hadde sett for meg 'tett fag' og det hele, og hadde ikke forberedt noe som helst. Men så dukket det opp litt ledig tid...

Jeg og en av mine nye kolleger svingte elegant innom turistinformasjonen, og spurte hvor vi kunne finne brukt vinyl. Her hjemme hadde vi vel blitt sendt til Kondomeriet. Men flickan sendte oss til en plass som het Rock House. Der fant jeg masse Zappa som jeg ikke hadde på vinyl, og fikk i tillegg en liste med 16 butikker som selger brukt vinyl. Med lista orienterte vi oss etter beste evne, og fant en plass som het 'Dirty Records' og en til som lå på sentralstasjonen (husker ikke navnet i farta). Resultatet ble en pen bunke plater med på toget hjem.

Generelt var utvalget imponerende, og prisnivået betydelig lavere enn jeg er vant til hjemmefra. Jeg skal definitivt tilbake!

Heia Sverige!! ;D

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
31.532
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Kul Zomby
Prøvde og hitta den linken jag pratet om på messen i Horten, ang brukt/ny vinyl i Gbh
leste det på (hififorum.nu)men fant den ikke igen.
Kanske vi skulle ta en felles tur med Ovk?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Veldig lyst til Götetur med vinylgjengen. Vi snakket litt om det på Bare Jazz torsdag, Elmer, jeg og en til som jeg glemte navnet på (beklager!). Hvor var alle andre forresten?

Tog og buss er absolutt betalbart, og hotell var heller ikke så hakkande gæærnt.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Bohuslän Big Band i morra? Litt i overkant fort og gæli'... Men det er et godt orkester!

Jaja. De spiller vel flere ganger. Vi kan ha det i bakhodet.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Zomby_Woof skrev:
Jeg og en av mine nye kolleger svingte elegant innom turistinformasjonen, og spurte hvor vi kunne finne brukt vinyl.
Beklager at jeg ikke kunne hjelpe din nye kollega pr. sms på Torsdag. ;) ;) ;)
Nå ser det jo ut til at dere fant noe likavel da.

Enig i at Gøteborg er en spennende plateby, med hyggelige bruktpriser. Vurderer selv sterkt et kjapt raid om en lønning eller to.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Brukt vinyl i Göteborg

Vi kom fram til at en Dagbladansatt sjutomsfanatiker og tikifreak meget vel kunne være samme karen, ja. ;D

Kjenner du Ramonesfundamentalisten vår også, forresten?

Det er faktisk enda flere på jobben som er aktuelle å dra med til Göteborg....

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
U Ramone? selvsagt. ;D
Verden er ikke s å stor. ;)

Som sagt ikke fremmed for en tur til Gøteborg.
30 mil, ca 3 timer. Kan kjøre tidlig på morgenen, shoppe ut av ville helvete, kjøre hjem til kvelds, eller enda bedre ta inn på et hotell i sentrum. Slipper unna med bra hotell i GB for rundt 7-800 for et tomannsrom.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.541
ErosLoveking skrev:
Som sagt ikke fremmed for en tur til Gøteborg.
30 mil, ca 3 timer. Kan kjøre tidlig på morgenen, shoppe ut av ville helvete, kjøre hjem til kvelds, eller enda bedre ta inn på et hotell i sentrum. Slipper unna med bra hotell i GB for rundt 7-800 for et tomannsrom.
Det der er jo oppskriften på en perfekt helg ! Har gjort det samme med hell til København(dog med billigfly, ikke bil.)

Z

Zomby_Woof

Gjest
ErosLoveking skrev:
U Ramone? selvsagt. ;D
Jeg har faktisk ikke møtt unge herr Ramone etter at jeg begynte i nyjobben, men vi jobbet en del sammen 'back in the day'. Kjernekar, rett og slett.

Visst er verden liten. ;D

Ellers er jeg mest keen på å gjøre en skikkelig 'guttetur' med øl, overnatting, og en skikkelig gjennomgang av byens mange vinylpushere.

Men det kan godt vente en lønning eller tre. Jeg driver fortsatt og rister av meg de økonomiske skadevirkningene av pendlerlivet.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Anbefaler denne: http://www.andralang.se/
I det samme distriktet finner dere dette vidunderlige vannhullet: http://www.therover.se/ (men gå faen ikke dit og bestill Heineken eller noe annet skvip!) og mange herlige små kafeer og restauranter.
Ellers er det effektiv kollektivtransport i Göteborg, så det er null problem å komme seg omkring.

Honkey

Z

Zomby_Woof

Gjest
Andra långgatan var en av de vi ikke rakk, ja. Skulle visst være stedet.

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.486
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Zomby_Woof skrev:
Veldig lyst til Götetur med vinylgjengen. Vi snakket litt om det på Bare Jazz torsdag, Elmer, jeg og en til som jeg glemte navnet på (beklager!). Hvor var alle andre forresten?

Tog og buss er absolutt betalbart, og hotell var heller ikke så hakkande gæærnt.
Hvilken idé! Passer datoen blir med uansett overnatting eller ei.

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
31.532
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Kan vi ikke bare fylle en bil og reise en Lørdag morgen, og ev neste gang ta en overnatting, er
ikke så veldigt kjennt i GBH, men kan tvinge min Kusin Knase og stille opp som dags guide om så behøvs ;) ;).
Itilegg en riktigt musik belevrad typ ;D, men noe argsint type ::) . Lørdag 17/10 fex
Er vi ikke fler en 4-5 st så kan jag ordne med overnatting halvveis i Taubeland (grebbestad)

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.486
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
cash 63 skrev:
..., men kan tvinge min Kusin Knase og stille opp som dags guide om så behøvs ;) ;).
Som tolk kanskje? ;D

M

musicus

Gjest
Zomby_Woof skrev:
Andra långgatan var en av de vi ikke rakk, ja. Skulle visst være stedet.
Som fastboende i Gbg i flere år nu, er dette stedet jeg ville sendt dere först, de har bra utvalg og gode priser, fölg med på hjemmesiden når de har slepp. De slipper nyladning engang i måneden, siste eller nest siste fredagen i måneden (klikk deg inn på "viktiga datum" på hjemmesiden deres).

mvh

Topp Bunn