Bruktkjøp tips

vadefugler

Medlem
Ble medlem
25.09.2013
Innlegg
21
Antall liker
5
Ny i vinylverden her og fått inn noen tilbud på brukte snurrer.

Fikk et tilbud på en Pro-Ject 2 m/ Sumiko Blue Point 2 pickup. Etter det har jeg har skjønt er det en high output MC pu.
Låter sikkert fin, litt redd for at det kan være "litt for mye" til en nybegynner med vinyl med tanke på at det er en eldre spiller og MC pickup?

Andre tilbud jeg har fått er Pro-Ject carbon esprit, ikke DC utgaven. En med Ortofon 2M Red pickup og en med Ortofon 2M blue.
Følger meg litt tryggere på at dette er spiller som kanskje er lettere for en fersking?

Pris ligger på 2500-3000kr. Hva tenker dere med erfaring om dette?
 

HiFi_Martin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.01.2004
Innlegg
446
Antall liker
252
Torget vurderinger
2
Langt fra noen ekspert her, men jeg forsøkte meg på Pro Ject først, lite suksess.
Jeg likte ikke lyden, og bytta til Rega, og det passet meg best.
Sier ikke du skal velge det ene eller det andre, men anbefaler at du hører et par spillere om du mulighet.
Jeg ble i hvert aldri fortrolig med ProJect, men for deg kan det gjerne være motsatt, men prøv å finne ut av det før du handler.
Ta en tur i hifisjappa, og hør litt forskjellig.
Om ikke handler du så billig at du har råd å bytte :)
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.552
Antall liker
7.270
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Jeg har vært veldig heldig med Pro-ject. Min er oppråna med ny arm og fin pickup, samt flere mods.

Hvis jeg hadde "visst da det jeg vet nå", ville jeg gått inn litt høyere, og lagt kanskje 10-15K i spiller, men det er meg, og slett ikke nødvendig for å få glede av vinyl.

En Debut med Sumiko vil slett ikke være noen dårlig match/spiller, og en MC er ikke noe vanskeligere å ha med å gjøre enn en MM. Denne er som du sier dessuten "High Output" og brukes med akkurat samme utstyr som en hvilken som helst MM. Kan du velge mellom MM/MC på RIAA/receiver, skal denne brukes på MM.

En Debut koster ny ca. 3000,- i dag, med karbonarm, og en Blue point 2 koster fra vel 2300-2400,- fra utlandet eller 3000 i Norge. Jeg tror ikke jeg hadde betalt mer en maks halve nyprisen for brukt pickup og kanskje litt under det igjen for spilleren, hvis alt var i utmerket stand.

Ingen av disse spillerne er spesielt kompliserte, og de er like greie å ha med å gjøre alle sammen.
 

hpm-1100

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.04.2011
Innlegg
742
Antall liker
521
Sted
Askøy
Torget vurderinger
26
ligge en Kenwood KD500 med Rega RB300 arm og god Benz pu til en ok pris på torget.

Jeg hadde kjøpt den for 3000-

Rega er også bra for pris.

likke til,

mvh
 

Hb 52

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2014
Innlegg
946
Antall liker
718
Torget vurderinger
10
Ta kontakt med Hifi butikken i Alta . Han selger Project Genie med 2m red billig . Jeg er veldig fornøyd med min . Den har frittstående motor :)
 

pekaill

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2011
Innlegg
1.673
Antall liker
1.101
Sted
Averøy
Torget vurderinger
5
Jeg er vel litt inhabil i og med at jeg skal selge en slik, men jeg vil likevel anbefale Thorens TD316/TD318/TD320. Disse platespillerne er etter min mening svært lavt priset i forhold til hva du får. TD318 har berøringsfri autostopp ved slutten av platen. Dette er en nyttig funksjon som svært få platespillere har i dag.
 
Topp Bunn