Bruktsjapper for Vinyl i Oslo

HelgeGr

Medlem
Ble medlem
18.11.2008
Antall liker
0
Hm, mulig jeg er på "feil" forum nå, men dette handler jo engang om vinyl...

Veit ikke om det er flere enn meg som husker en artikkel i en avis (aftenposten?) som omhandlet bruktplatesjappene i Oslo. Poenget var at reporteren skulle spille dust som ville selge platene sine. Innimellom Billy Idol og Withney Huston(sic?) gjemte det seg VIRKELIGE godbiter som kjennere kjapt kunne få 1000,- og oppover for. En del av sjappene prøvde å lure fyren ala "dette er bæsj, og jeg kan ta det for 20,- plata", mens andre var ærlige og sa han ikke måtte finne på å selge platene. Ei dame som jobba i den ene butikken hadde ikke peil og ville overlate prisinga til han som eide butikken og det er jo ærlig nok.

Mitt poeng (hehe, til slutt...) er om folk her har noe preferanser når det gjelder Vinyl-sjappene og hvor en bør gå for å legge igjen pengene sine. Alle vil vel helst ha mest/best valutta for pengene sine. Noe forteller meg at stedene som prøvde å lure fyren til å selge plater til 1000 spenn for kr 20, ikke tar mye for å lure andre til å kjøpe søppel også.

Litt Oslo-facist her, men det får bare være. Andre rundt omkring i landet kan jo også slenge på sjapper hvor de får god service. Også utlandet, men jeg er jo mest interessert i butikker i Oslo-området jeg da 8)

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.541
Her er tråden du leter etter HelgeGR :)
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=5892.0

Sagt det før, og sier det gjerne igjen; Big Dipper, Ringstrøms Antikvariat, Spøk og Spenning og Oslo Rockantikvariat
er de butikkene jeg setter størst pris på i Oslo.

Nå har jeg aldri solgt unna noe av vinylen min, men skulle jeg gjort det er vel Ringstrøms det første stedet jeg hadde
banket på døren. Stor kunnskap, fornuftige priser og kanonmennesker bak disken.

Boe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.09.2005
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Roberten skrev:
Nå har jeg aldri solgt unna noe av vinylen min, men skulle jeg gjort det er vel Ringstrøms det første stedet jeg hadde
Amen.
Regn med å få i kroner omtrent halvparten av det de selger vinylen ut for, litt mer hvis du tar innbytte...
Og prisvurderingen hos Ringstrøm er meget korrekt.
Flytter i disse dager et par kvartaler lenger opp i Ullevålsveien ved hjørnet Wessels gate.

S

slowmotion5

Gjest
<OT mode on>

'It has often been said that Jeff Beck is one of the leading guitarists in the country
.... in the world ....

< OT mode off >

HelgeGr

Medlem
Ble medlem
18.11.2008
Antall liker
0
Se så! Takker og bukker for gode råd! Litt vanskelig å ikke trampe litt mykt i klaveret når man ikke har lest igjennom alle linkene her ;D

HelgeGr

Medlem
Ble medlem
18.11.2008
Antall liker
0
Ser jo at den lista ikke er helt oppdatert ja. Sjappa på Arbeidernes plass er jo blitt Deli DeLuca. Og så jeg Big DIpper på lista? Hehe, mulig det.....
Ligger jo en i Akersgata (Råkk & Roll, øh, var det den som lå ved Rockefeller eller??!), men der er det temmelig dyrt har jeg forstått. Litt synd siden det er rett ved jobben....

Boe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.09.2005
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
HelgeGr skrev:
Ser jo at den lista ikke er helt oppdatert ja. Sjappa på Arbeidernes plass er jo blitt Deli DeLuca. Og så jeg Big DIpper på lista? Hehe, mulig det.....
Ligger jo en i Akersgata (Råkk & Roll, øh, var det den som lå ved Rockefeller eller??!), men der er det temmelig dyrt har jeg forstått. Litt synd siden det er rett ved jobben....
Joa, Råkk & Roll har flyttet til Akersgata og blitt loppemarked...har fortsatt mye vinyl, men er lite selektive på kvalitet. Men er du bare ute etter å fylle hyllene dine er dette plassen å besøke. Dritten koster imidlertid mer enn nok, og de gode sakene er sjeldne. Men dukker det opp attraktive utgaver, så er min erfaring at de ikke nødvendigvis er rådyre.
Besøk likevel heller seriøse butikker som Ringstrøm, Spøk og Spenning og Oslo Rockantikvariat.

HelgeGr

Medlem
Ble medlem
18.11.2008
Antall liker
0
Hehe, takker. Nå veit jeg jo hvor jeg skal leite. Kanskje noen fete Zappa-skiver der 8)

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.190
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
bjornh skrev:
Her kan man finne ett og annet også: http://www.litenytt.no/

-ligger forresten i Lærdal.

Mvh. Bjørn
Det må jeg si.......
Black Sabbath Heaven And Hell (ny - Picture Disc)
Black Sabbath Vol 4 (ny - blank vinyl)
Black Sabbath Vol 4 (ny)
BLack Sabbath Born Again (ny - picture disc)
BLack Sabbath Technical Ecstasy (ny - picture disc)
Black Sabbath Vol 4 (ny - picture disc)

JonArne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.04.2008
Antall liker
1
Hei!!
Har utruleg god erfaring med Lite Nytt i lærdal.
Handlar det meste eg kjøper av ny og brukt vinyl der.
Seriøse folk og bør prøvast!!!

mvh jap

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
166
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Roberten skrev:
Her er tråden du leter etter HelgeGR :)
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=5892.0

Sagt det før, og sier det gjerne igjen; Big Dipper, Ringstrøms Antikvariat, Spøk og Spenning og Oslo Rockantikvariat
er de butikkene jeg setter størst pris på i Oslo.

Ooops, tør man gå dit da.............??? :eek: ;D
Neida, Ringstrøms er høyt på lista mi også. Kjøper riktignok ikke mye brukt vinyl, men har svært god erfaring med Ringstrøms :)
Mvh

Topp Bunn