Bruktvinyl i Trondheim?

jon-arsp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
6
Noen som vet om steder som selger bruktvinyl i Trondheim? Har Nidaros vinyl på Lademoen åpnet igjen?

cox

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
327
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Nidaros vinyl er etter sigende lagt ned.

Det var vist for dårlig lønnsomhet i den næringen. Ut over dette er det vel bare den lokale Fretexsjappa i Nedre Møllenberg som har litt bruktvinyl (opplys meg gjerne om noe annet), spesielt er de gode på tysk dansemusikk fra 60-tallet og lettere klassisk på samleplater.

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
4.656
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Adamstuen i Kongensgt har mer enn Fretex. Faktisk ganske mye; spør fyren hvor han har resten... (på bakrommet). Ellers lar jeg meg også gjerne opplyse.

Bernt K

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Bruktvinyl i Trheim?

NEI!! ;D ;)

Om du liker "litt" tyngre musikk, er Aftermath i St.Olavsgt 3 et sikkert stikk.

leon

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2008
Antall liker
193
Sted
Trondheim
Det ligger en brukt kjappe i St. Olavsgate ved trikke holdeplassen.
Husker ikke i farten hva den heter..
Nye plater av den tyngre sorten black metall og brukte rocke plater+div..

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.467
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Eneste jeg kommer på er platemessene

Rune.U

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.10.2006
Antall liker
16
Vet ikke helt når det gjelder Trondheim nei...,men det er et supert utsalg av brukt i platebutikken på OTI-senteret på Orkanger.God kvalitet både når det kommer til utvalg og kvalitet på selve platene.Ikke langt fra Trondheim det!
Mvh Rune :)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Rune.U skrev:
Vet ikke helt når det gjelder Trondheim nei...,men det er et supert utsalg av brukt i platebutikken på OTI-senteret på Orkanger.God kvalitet både når det kommer til utvalg og kvalitet på selve platene.Ikke langt fra Trondheim det!
Men herre jemini for et kjedelig sted. ::)

Rune.U

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.10.2006
Antall liker
16
;D Trenger da ikke ut å drekka for å kjøpe plater ;)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Rune.U skrev:
;D Trenger da ikke ut å drekka for å kjøpe plater ;)
Nei, men undertegnede er "ækt ørbøgg", født og oppvokst på stedet. Flytta fra øra når jeg ble 18 år, og vender aldri tilbake for godt, med unntak for de x antall turene hjem for å besøke sjølingan og resten av slekta. :)

Er ofte innom sjappa til Bernie når jeg er hjemme, er ikke så mye annet å finne på, rent bortsett fra fisking da. (og det gjør jeg ofte) :)

Ikke akkurat verdens navle. ::)

Hilsen en som hadde vettet å komme seg bort før det var for sent. 8)

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
4.656
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Hva slags musikk er det han har? Fins det noe klassisk, eller er det bare pop/ rock?

Bernt K

Rune.U

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.10.2006
Antall liker
16
Mye progrock også,noe som jeg liker. ;)

Verdens navle ja... Metropol der i forhold til her,men kaldt,kaldt på Orkanger-Brrr!!

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
4.656
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Å fisj da. Ingen tur til Ørkdaln med det første, mao.

Bernt K

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.467
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Drøyt 2 uker igjen til årets første platemesse i Trondheim. Som vanlig skjer det hele på Royal Garden hotell og vi åpner dørene kl 1100. Vi har et rekordhøyt antall selgere/utstillere denne gangen som igjen gir bra utvalg for dere som kommer for å handle. Så sett av tid (og penger) til lørdag 7 mars folkens !!!

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Skink_123 skrev:
Drøyt 2 uker igjen til årets første platemesse i Trondheim. Som vanlig skjer det hele på Royal Garden hotell og vi åpner dørene kl 1100. Vi har et rekordhøyt antall selgere/utstillere denne gangen som igjen gir bra utvalg for dere som kommer for å handle. Så sett av tid (og penger) til lørdag 7 mars folkens !!!
Spennende!!
Håper det blir litt annet å finne enn Progrock i år da......

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.467
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
emotikon skrev:
Skink_123 skrev:
Spennende!!
Håper det blir litt annet å finne enn Progrock i år da......
Hehe, eneste som er verdt å selle ;) ;)

EDIT: Og kjøpe og vel og merke! :D

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Brukt-klesbutikken Stas i Innheredsveien har merkelig nok en liten reol med brukt vinyl. Boikotter forøvrig den sjappa siden jeg kjøpte ei plate der. Den manglet det originale innercoveret - som budeia bak disken kunne fortelle meg at hun hadde kastet. Fordi det var litt revet eller noe. Sånt går ikke an. Jeg kjøper altså ikke plater av ignoranter. Men andre kan jo :)

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.467
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
toriamos skrev:
Brukt-klesbutikken Stas i Innheredsveien har merkelig nok en liten reol med brukt vinyl. Boikotter forøvrig den sjappa siden jeg kjøpte ei plate der. Den manglet det originale innercoveret - som budeia bak disken kunne fortelle meg at hun hadde kastet. Fordi det var litt revet eller noe. Sånt går ikke an. Jeg kjøper altså ikke plater av ignoranter. Men andre kan jo :)
Hehehe :D

jossa

Medlem
Ble medlem
20.06.2008
Antall liker
0
Fretex'ene på Møllenberg og i Fjordgata, samt Sirkulus i Kjøpmannsgata pleier også å ha noen esker med vinyl stående. Av disse er det vanligvis Møllenberg som har mest.

Men ingen av disse er forretninger som driver seriøst med vinyl, og jeg regner det med det du er ute etter.

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.467
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
jossa skrev:
Fretex'ene på Møllenberg og i Fjordgata, samt Sirkulus i Kjøpmannsgata pleier også å ha noen esker med vinyl stående. Av disse er det vanligvis Møllenberg som har mest.

Men ingen av disse er forretninger som driver seriøst med vinyl, og jeg regner det med det du er ute etter.
Gikk igjennom den på møllenberg sist jeg var i Trondheim, og det var sørgelig, men jeg retta opp alle plater og satte ting skikkelig mens jeg bladde. Orker ikke ras med plater. Samme gjorde jeg i bergen da jeg var der :p I tillegg så opplyste jeg de om at prisene var en smule i overkant :O

jossa

Medlem
Ble medlem
20.06.2008
Antall liker
0
Skink_123 skrev:
jossa skrev:

Gikk igjennom den på møllenberg sist jeg var i Trondheim, og det var sørgelig, men jeg retta opp alle plater og satte ting skikkelig mens jeg bladde. Orker ikke ras med plater. Samme gjorde jeg i bergen da jeg var der :p I tillegg så opplyste jeg de om at prisene var en smule i overkant :O
Fretex på møllenberg gjør vel som de fleste andre i den bransjen. Dumper det de får inn i noen bananesker og setter det ut til salg. Har selv kjøpt noe David Bowie og klassiske utgivelser fra Harmonia Mundi der som var så godt nye til 25 pr stk. Synes det var helt ok jeg. Men kanskje jeg bare var heldig og var der på riktig dag :)

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
4.656
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Det store spørsmålet må være hvor det er blitt av platene til Gunnar (Nidaros). Noen som vet?

Bernt K

jossa

Medlem
Ble medlem
20.06.2008
Antall liker
0
Nidaros vinyl? Er det det samme som Sanden Antikvariat (riktig navn?) som lå i Kongensgt for noen år siden? Var utenbys et par år, og da jeg kom tilbake var den nedlagt. Har også lurt på hvor alle platene tok veien.

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
4.656
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Nei, ikke det samme. Sanden Brukthandel la ned i fjor høst (flyttet til Spania, sa de...). Nidaros lå de siste årene på Svartlamon/ Reina. Han fikk seg jobb i sommer, og siden da har det vært stilt og svart. I tillegg ble det noe krøll med kommunen. Det gikk en tid rykter om at et par stykker skulle gå sammen om å restarte annet sted, men intet hørt. Der sto det på tusenvis av plater. Sanden hadde noe, men det var klart av lavere klasse.

Bernt K

jan b

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.12.2008
Antall liker
114
Sted
Sør-Trøndelag
Gunnar på Nidaros og Sanden holdt til i Kongensgata ja, men de skillte lag for to-tre (eller fire...?) år siden. Sanden flyttet til Ila og drev der en stund, men i fjor sommer/høst pakket han sammen og flyttet til Kreta.... Nidaros la vel ned litt før dette, dessverre...

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
JanB3 skrev:
Gunnar på Nidaros og Sanden holdt til i Kongensgata ja, men de skillte lag for to-tre (eller fire...?) år siden. Sanden flyttet til Ila og drev der en stund, men i fjor sommer/høst pakket han sammen og flyttet til Kreta.... Nidaros la vel ned litt før dette, dessverre...
Istemmer deg i den versjonen. Gunnar hadde plateavdelinga i bakkant av lokalet på Sanden brukt. (vi snakker nå Kongensgate, lokalet på skross for Tre45)

Synd at Nidaros Vinyl er borte da, var og tok et par pils på hjørnet der i romjula, og det så rimelig nedlagt ut ja. :-\. Gikk jo faktisk an å få gjort enkelte kjøp der. Gunnar har alltid vært veldig allright fyr å handle med.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Skink_123 skrev:
Skal nok ikke til heimtraktene da, men når blir det neste gang etter der?
Kan alltid være smart å legge inn noen "strategiske" besøk til sjølingan. :D

Hjemmesider?

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
4.656
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
JanB3 skrev:
Istemmer deg i den versjonen. Gunnar hadde plateavdelinga i bakkant av lokalet på Sanden brukt. (vi snakker nå Kongensgate, lokalet på skross for Tre45)

Synd at Nidaros Vinyl er borte da. Var og tok et par pils på hjørnet der i romjula, og det så rimelig nedlagt ut ja. :-\. Gikk jo faktisk an å få gjort enkelte kjøp der. Gunnar har alltid vært veldig allright fyr å handle med.
Ah. Lærer så lenge man har lever. Takk for opplysningene. Får skylde på at vinylinteressen lå brakk i mange år.

Bernt K

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
berxter skrev:
Det store spørsmålet må være hvor det er blitt av platene til Gunnar (Nidaros). Noen som vet?

Bernt K
Har noen følere ute, men regner med at noe av det kanskje dukker opp på platemessa....

Topp Bunn