- Ble medlem
- 01.05.2006
- Antall liker
- 6
Noen som vet om steder som selger bruktvinyl i Trondheim? Har Nidaros vinyl på Lademoen åpnet igjen?
emotikon skrev:Bruktvinyl i Trheim?
NEI!! ;D
Om du liker "litt" tyngre musikk, er Aftermath i St.Olavsgt 3 et sikkert stikk.
Men herre jemini for et kjedelig sted. :Rune.U skrev:Vet ikke helt når det gjelder Trondheim nei...,men det er et supert utsalg av brukt i platebutikken på OTI-senteret på Orkanger.God kvalitet både når det kommer til utvalg og kvalitet på selve platene.Ikke langt fra Trondheim det!
Mvh Rune![]()
Nei, men undertegnede er "ækt ørbøgg", født og oppvokst på stedet. Flytta fra øra når jeg ble 18 år, og vender aldri tilbake for godt, med unntak for de x antall turene hjem for å besøke sjølingan og resten av slekta.Rune.U skrev:;D Trenger da ikke ut å drekka for å kjøpe plater
Mvh Rune![]()
Spennende!!Skink_123 skrev:Drøyt 2 uker igjen til årets første platemesse i Trondheim. Som vanlig skjer det hele på Royal Garden hotell og vi åpner dørene kl 1100. Vi har et rekordhøyt antall selgere/utstillere denne gangen som igjen gir bra utvalg for dere som kommer for å handle. Så sett av tid (og penger) til lørdag 7 mars folkens !!!
Hehe, eneste som er verdt å selleemotikon skrev:Spennende!!Skink_123 skrev:Drøyt 2 uker igjen til årets første platemesse i Trondheim. Som vanlig skjer det hele på Royal Garden hotell og vi åpner dørene kl 1100. Vi har et rekordhøyt antall selgere/utstillere denne gangen som igjen gir bra utvalg for dere som kommer for å handle. Så sett av tid (og penger) til lørdag 7 mars folkens !!!
Håper det blir litt annet å finne enn Progrock i år da......
Hehehetoriamos skrev:Brukt-klesbutikken Stas i Innheredsveien har merkelig nok en liten reol med brukt vinyl. Boikotter forøvrig den sjappa siden jeg kjøpte ei plate der. Den manglet det originale innercoveret - som budeia bak disken kunne fortelle meg at hun hadde kastet. Fordi det var litt revet eller noe. Sånt går ikke an. Jeg kjøper altså ikke plater av ignoranter. Men andre kan jo![]()
Gikk igjennom den på møllenberg sist jeg var i Trondheim, og det var sørgelig, men jeg retta opp alle plater og satte ting skikkelig mens jeg bladde. Orker ikke ras med plater. Samme gjorde jeg i bergen da jeg var derjossa skrev:Fretex'ene på Møllenberg og i Fjordgata, samt Sirkulus i Kjøpmannsgata pleier også å ha noen esker med vinyl stående. Av disse er det vanligvis Møllenberg som har mest.
Men ingen av disse er forretninger som driver seriøst med vinyl, og jeg regner det med det du er ute etter.
Fretex på møllenberg gjør vel som de fleste andre i den bransjen. Dumper det de får inn i noen bananesker og setter det ut til salg. Har selv kjøpt noe David Bowie og klassiske utgivelser fra Harmonia Mundi der som var så godt nye til 25 pr stk. Synes det var helt ok jeg. Men kanskje jeg bare var heldig og var der på riktig dagSkink_123 skrev:Gikk igjennom den på møllenberg sist jeg var i Trondheim, og det var sørgelig, men jeg retta opp alle plater og satte ting skikkelig mens jeg bladde. Orker ikke ras med plater. Samme gjorde jeg i bergen da jeg var derjossa skrev:Fretex'ene på Møllenberg og i Fjordgata, samt Sirkulus i Kjøpmannsgata pleier også å ha noen esker med vinyl stående. Av disse er det vanligvis Møllenberg som har mest.
Men ingen av disse er forretninger som driver seriøst med vinyl, og jeg regner det med det du er ute etter.I tillegg så opplyste jeg de om at prisene var en smule i overkant :O
Istemmer deg i den versjonen. Gunnar hadde plateavdelinga i bakkant av lokalet på Sanden brukt. (vi snakker nå Kongensgate, lokalet på skross for Tre45)JanB3 skrev:Gunnar på Nidaros og Sanden holdt til i Kongensgata ja, men de skillte lag for to-tre (eller fire...?) år siden. Sanden flyttet til Ila og drev der en stund, men i fjor sommer/høst pakket han sammen og flyttet til Kreta.... Nidaros la vel ned litt før dette, dessverre...
Skal nok ikke til heimtraktene da, men når blir det neste gang etter der?Skink_123 skrev:Drøyt 2 uker igjen til årets første platemesse i Trondheim. Som vanlig skjer det hele på Royal Garden hotell og vi åpner dørene kl 1100. Vi har et rekordhøyt antall selgere/utstillere denne gangen som igjen gir bra utvalg for dere som kommer for å handle. Så sett av tid (og penger) til lørdag 7 mars folkens !!!
Ah. Lærer så lenge man har lever. Takk for opplysningene. Får skylde på at vinylinteressen lå brakk i mange år.ErosLoveking skrev:Istemmer deg i den versjonen. Gunnar hadde plateavdelinga i bakkant av lokalet på Sanden brukt. (vi snakker nå Kongensgate, lokalet på skross for Tre45)JanB3 skrev:Gunnar på Nidaros og Sanden holdt til i Kongensgata ja, men de skillte lag for to-tre (eller fire...?) år siden. Sanden flyttet til Ila og drev der en stund, men i fjor sommer/høst pakket han sammen og flyttet til Kreta.... Nidaros la vel ned litt før dette, dessverre...
Synd at Nidaros Vinyl er borte da. Var og tok et par pils på hjørnet der i romjula, og det så rimelig nedlagt ut ja. :-\. Gikk jo faktisk an å få gjort enkelte kjøp der. Gunnar har alltid vært veldig allright fyr å handle med.
Har noen følere ute, men regner med at noe av det kanskje dukker opp på platemessa....berxter skrev:Det store spørsmålet må være hvor det er blitt av platene til Gunnar (Nidaros). Noen som vet?
Bernt K
Det er selvfølgelig bare å ta kontakt, så kan vi i hvert fall "leke butikk" en ettermiddag...Ti Kei skrev:Ingen butikk, men like fullt et alternativ http://www.elkraft.ntnu.no/~eilif/plater.htm