Brum i spilleren..

E

Einstein

Gjest
Jeg har fått en jævla brum i platespilleren. Hører dette særlig når spilleren står stille. Spilleren har ekstern trafo, som jeg har forsøkt å slå av, uten at det hjalp.

Høres nesten ut som å være "nettbrum".

Det mest mystiske er at brummingen forsterkes med ca. det dobbelte hvis jeg berører phonokabelen.

Noen tips på hva dette kan være?

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
445
Torget vurderinger
4
Dårlig kontakt (brudd) mellom kabel/kontakt kanskje....

E

Einstein

Gjest
Dårlig kontakt (brudd) mellom kabel/kontakt kanskje....
Javel.... Tror nok tampen mest brenner her. Jeg har selv loddet på kontaktene.

Inni hver kabel er det to kabler, hvor en skal gå til "hannen" og en til "skjermen" på kontakten (etter hva jeg fant ut). Det er vel kontakten mellom "skjermen" og kabel jeg først bør sjekke da.

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
0
Javel.... Tror nok tampen mest brenner her. Jeg har selv loddet på kontaktene.

Inni hver kabel er det to kabler, hvor en skal gå til "hannen" og en til "skjermen" på kontakten (etter hva jeg fant ut). Det er vel kontakten mellom "skjermen" og kabel jeg først bør sjekke da.
Hvis du har kontakt mellom "skjermen"/minus og pluss vil du ikke få noe lyd i det hele tatt. Dårlig jording og/eller brudd i en ledning høres vel mer sannsynlig ut.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
445
Torget vurderinger
4
Javel....  Tror nok tampen mest brenner her. Jeg har selv loddet på kontaktene.

Har du et multimeter kan du jo måle motstanden både på senterleder og jord.
Jeg ville nok sjekket loddingene dine og evt. loddet på nytt...

Topp Bunn