Budsjett vinyl-anlegg

J

JPMi

Gjest
AT-OC9ML/II på Pro-Ject RPM 1:

Ingen store problemer med montering og oppsett.

Jeg er godt fornøyd med dette vinyl-anlegget, og prisen for platespiller, strømforsyning, pickup og RIAA havnet på ca 7.500,- til sammen.

Vedlegg

lassemann

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.05.2007
Antall liker
4.858
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Du verden! Jeg har (nesten) det samme oppsettet som deg.. AT-OC 9 spiller godt på denne spilleren... Hva slags strømforskyning har du anskaffet?

lassemann

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Antall liker
275
Nå høres jeg vel litt sær ut, og det er slett ikke meningen, men det blir enda penere hvis du snur skruene til pick-upen slik at mutterne kommer nederst.IMO.

Mvh

J

JPMi

Gjest
Strømforsyningen er Pro-Ject Speedbox II. Du ser den til høyre på det øverste bildet.

Jeg synes også at det ser litt sært ut med skruene opp ned, men det er det Audio-Technica anbefaler i monteringsanvisningen.

lassemann

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.05.2007
Antall liker
4.858
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
1
A-ha... Må ha det inn med teskje vet du. Hvor kjøpes denne strømforskyningen og til hvilken pris?

Mvh

lassemann

J

JPMi

Gjest
Jeg kjøpte Speed-boxen hos Big Dipper, men jeg regner med at de fleste som selger Pro-Ject kan skaffe den. Jeg betalte 1199,-.

Jeg merket ikke stor forskjell fra den vegg-vorta som fulgte med spilleren når jeg hadde Ortofon OM 3E på, men jeg skal kanskje prøve å gå tilbake til den en stund for å se hvor stor forskjell Speed-boxen utgjør med den nye pickupen.

Den skal angivelig gi mer presis hastighet, og du kan veksle mellom 33 og 45 rpm ved å trykke på en knapp.

lassemann

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.05.2007
Antall liker
4.858
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Ok, takk! Bruker "vorta" her i gården.. Sliter litt med riaa`n min. Gammel og god Dali som skal være bra den, men noe er galt her.. Håper på noen avklaringer etterhvert. Hva slags riaa bruker du?

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.364
Torget vurderinger
1
Det der så skikkelig tøft ut. :)

Mvh. Bjørn

J

JPMi

Gjest
lassemann skrev:
Hva slags riaa bruker du?
Jeg har en Clearaudio Nano Phono. Det er den lille sølvfargede boksen til venstre på bildet. Jeg kjøpte den hos Soundgarden for 1595,-. Nå har de skrudd opp prisen til 1995,-.

Den har justerbar forsterkning, og når jeg skrur opp til max får jeg nesten samme signalstyrke som fra CD/DVD. Dermed unngår jeg granatsjokk når jeg skifter mellom signalkildene på forsterkeren...

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.364
Torget vurderinger
1
Ja det innga til noe slike assosiasjoner ja ;D

Mvh. Bjørn

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
G.Brekke testa jo denne i fidelity for en tid tilbake , der fikk den jo også strålende kritikker.....

Da er det bare å kose seg med vinyl og musikk ...grattis med fin , ny platespiller..

Espen

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.911
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Spennende med litt rimeligere spillere som låter bra, noen som kunne tenke seg og låne ut en slik en for test ? Har veldig lyst til og teste noen litt rimeligere comboer, er mange ganger at disse spiller helt opp i mot de virkelig dyre greiene.

Topp Bunn