Budsjett vinyl låter aldri bra

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
278
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Se der ja, da berikes vårt forum med svært så forskjellige meninger og erfaringer. Og bra er det.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
881
På loppemarked i dag kan du finne spillere som: Lenco L 75, Dual 1219, Sansui SR 222, Technics SL-D3 m.fl.

Disse overgår sponplatene fra Rega, Goldring, NAD og hva nå det er for branding som er gjort.

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
678
Vidar P skrev:
Som vanlig Gjest, der er vi rivende uenig.....
Mye av forklaringen ligger kanskje i at kritiske komponenter, så som f.eks senterleie (støy, rumble osv) og armlagre (sporingsevne, ringing osv) er veldig mye rimeligere å lage presist med ørsmå toleranser maskinelt idag enn dengang........
Nå var vel ikke ERA Mk6 noen budsjettspiller, men jeg fikk kjøpt den rasende billig som rent drivverk, og den var den gang uovertruffen på rumble. Aner ikke hva nåtidens monsterspillere med utseende som oljeplattformer har av rumbletall, men det kan faktisk ikke bli bedre enn reststøyen i en helt ren rille. Og ERA var nede på det nivået. Dreiebenker trenger ikke å være digitale for å lage en god analog platespiller! ;D

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.541
Gjest skrev:
På loppemarked i dag kan du finne spillere som: Lenco L 75, Dual 1219, Sansui SR 222, Technics SL-D3 m.fl.

Disse overgår sponplatene fra Rega, Goldring, NAD og hva nå det er for branding som er gjort.
Dette kan muligens stemme, dersom nevnte vintagespillere er i 'like god som ny stand' og her ligger bøygen for min del. Jeg er lite lysten på å dra hjem, eller få sendt hjem, spillere som det viser seg trenger kjærlig stell og pleie for å begynne å nærme seg gamle høyder. Uavhengig av hvor billig de måtte være. Derfor blir det for mange variabler som hefter ved vintagespillere til at det er interessant for min del.
Det finnes dog hederlige unntak fra Garrard og B&O som jeg gjerne skulle brukt både tid og penger på.
Ikke nødvendigvis fordi jeg er overbevist om at de låter bedre enn min nåværende snurrer, men fordi de er vakre som fy.

Forøvrig stiller jeg meg helhjertet bak Vidar P sine utsagn om produksjonsteknikker og kostnader.

EDIT: fjernet et overflødig 'er'

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
278
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Barbaresco; nå er det vel opptil en hel drøss produsenter som ettertrykkelig har vist at hastighetsnøyaktighet og rumble allikevel ikke er alt ved vinylavspilling. Men din ERA er sikkert veldig fin den, for all del.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
278
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Skal man dra frem highend avspillere i en budsjett-tråd, så fins det jo i all rettferdighet noen idag også da. Som etter alt å dømme vil få denne Onkyo'en til å låte som en mekanisk spilledåse i forhold (uten å ha hørt den, så spissformulert). Så det der er vel rimelig OT, både fra meg og deg.
Skjønt et svært chassis og flotte farger er neppe ekvivalent med det beste av vinyl-ytelse, som mange japanere har vist altfor tydelig i mine ører. Men vi hører gjerne om dine erfaringer med denne Onkyo'en, det hadde vært spennende lese.

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
678
Vidar P skrev:
Barbaresco; nå er det vel opptil en hel drøss produsenter som ettertrykkelig har vist at hastighetsnøyaktighet og rumble allikevel ikke er alt ved vinylavspilling. Men din ERA er sikkert veldig fin den, for all del.
Det var ikke jeg som trakk inn rumble i debatten....

L

larkus

Gjest
Vidar P skrev:
Men vi hører gjerne om dine erfaringer med denne Onkyo'en, det hadde vært spennende lese.
Det hadde det sannelig vært. Jeg må dessverre holde meg til mine erfaringer med min Luxman PD-441 fra 1980 ;D

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.191
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Hos oss står det to spillere som begge faller litt over den omtalte budsjett-klassen, men jeg tror de kan beskrive forskjellen på gammelt og nytt. En ny Music Hall MMF5.1 og en gammel Kenwood KD700. Begge har gått runder med forskjellige pickuper (Dynavector, Ortofon, Goldring, og en gjeng Denon), forskjellige RIAA og en rekke forsterkere og høyttalere. Det er ikke tvil om at Kenwood er den stiligste, men den nye MMF5.1 (tsjekkisk produsert med Project arm a la Rega) vinner klart på lyd. Armen er nok det svakeste punktet på KD700. Music Hall-spilleren ligger bare ett hakk over de enkle Rega og Project begynner-spillerne, og forskjellen derfra er ikke stor. Opp til ypperste high-end vet jeg ikke, kanskje jeg finner ut av det en vakker dag?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
278
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Barbaresco skrev:
Vidar P skrev:
Det var ikke jeg som trakk inn rumble i debatten....
Det er sant. Det var jeg som nevnte at det er billigere og lettere å lage en platespiller med lav rumble idag enn for 30-40 år siden. Jeg tror fortsatt det er rett.

Det betyr ikke at det ikke var lav-rumble eksemplarer dengang, det var det jo og dyre var de (Linn LP12 med sitt patenterte nullstøylager var bare en av de), japanerne var jo flinke å lage spillere som så flotte ut og målte bra. Men trøste og bære meg; de av oss som husker budsjettspillere fra dengang vet jo veldig godt at det ikke akkurat er i nærheten av det de er idag.

S

Slorbak

Gjest
Gjest skrev:

Riktig matching med disse du nevner så er dette meget gode spillere. Kan nok få en Rega til og spille meget godt,men en Lenco eller 1219 som er i god stand får nok flere pusteproblemer med og holde følge med.

Matching er det viktigste uansett,arm og drivverk må ha gode arbeidsforhold.
Går vel en del på lydsmak også.

Mvh Roar

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
678
Ja, det er irriterende hvor billige en del greie industriprodukter er blitt. Hvis en bare kunne bli tilfreds med standard....

Y

ymir

Gjest
hei
Her er gleden med vinyl i dag.DIY.

5 lag laminert glass,ramme av ekte tre med pianofinish,tallerken er ikke Rega men "egen produksjon",som med tid og stunder kommer til å bli i flyaluminium eller bronse med reimdrift på tallerken.Lager er Rega men vil bli egenproduksjon med toleranse på 4 tusendeler.Motor er Premotec i egenprodusert motorhus i bronse.

Har tilgang til glasslaminerings fabrikk.

Vedlegg

P

Parelius

Gjest
Blir litt rar diskusjon når en sammenlikner bruktpriser på gammelrigg med nypriser på nyrigg.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
881
Parelius skrev:
Blir litt rar diskusjon når en sammenlikner bruktpriser på gammelrigg med nypriser på nyrigg.
Ja, det er riktig. Poenget er at du kan få mye for lite penger på bruktmarkedet i dag, og da blir budsjettvinyl veldig bra - med litt egeninnsats.

A

AK27

Gjest
Må si meg enig i trådstarters påstand da jeg til dags dato ikke har opplevd at platespillere i budsettklassen kan hamle opp med sine sølvplatsnurrende brødre. Har hørt noen projecter og noen regaer uten å bli overbevist, om enn lydgjengivelsen stort sett har vært helt grei. Lalala?

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Antall liker
1.057
Torget vurderinger
6
Audiophile-Arve skrev:
SACD/CD-spelaren min spelar ikkje på langt nær så godt som vinylriggen min, som kostar om lag 13 gonger så mykje....
Vart litt usikker på hva du her egentlig mener?
Derfor en liten setningsanalyse: Siste som peker her tilbake på vinylriggen....?

Dermed finnes det to alternativ:

1. Setninga slik den står er fullstendig meningsløs: Selvsagt bør en vinylrigg til 13 ganger prisen låte bedre enn en billig CD-spiller! Ikke noe å skrive om det vel? Kjøp deg ny Cd-spiller med en gang og slutt med slikt tøys, Arve! :)

2. Et annet alternativ er at som skulle peke tilbake på SACD-spilleren.... Dermed får du fullstendig stryk i Norsk! ;D

Du får selv bestemme hvilket alternativ som er riktig, men uansett får du altså skjenn fra meg.... ;)

Tilbake til tema:Hvor mye må man betale for en godt sammensatt vinylrigg før den kan matche en CD-spiller til 50 kkr? Og da må prisen inkludere RIIAA. Noen meninger (eller kanskje helst erfaringer) om det? Avid Diva/VPI Scout-klasse, rekker det?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.479
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
larkus skrev:
Noe slikt som dette lages neppe idag

http://www.thevintageknob.org/THEVAULT1/PX100M/PX100M.html

Neppe noen budsjettspiller, men likevel........ ;)
Høyrde aldri PX 100, men Kenwood L07D var nok den beste spelaren eg hadde høyrt nokonsinne, heilt til eg fekk leike meg med litt av kramspelarane frå Clearaudio, NAS og VPI. Desse er slett ikkje dårlege, og er vel relevante å samanlikne med prismessig, når ein tek inflasjon og andre utviklingstrekk med.
Det som var spesielt frå svanesong-perioden til vinylspelarane ca 1980, var at direktedrift var på høgdepunktet. Den spesielle lyden mange meiner å høyre frå dette drevsystemet var i ferd med å forsvinne. Så stoppa alt opp. High end hadde ikkje lenger gode platespelarar, og dei fleste volumprodusentar gjekk over til å levere billege reimdriftsspelarar i tynn plast til besteforeldre og andre som ikkje ville prioritere dei fantastiske (?) lydlege kvalitetane til CD-mediet. Seinare har det ikkje lukkast å masseprodusere DD, og det er vel berre ein DD-spelar med ambisjonar høgre enn Technics SL 1200 som er tilgjengeleg for tida. Eg har ikkje prøvd verkeleg gode spelarar av i dag utan reimdrift (med unntak av min eigen mellomhjulssvariant av VPI SSM, som eg opplever eit hakk betre enn same spelar med beltedrift). Er det andre tilgjengelege?

S

Slorbak

Gjest
:)

Lettere og få cd til og spille bra enn vinyl. Hos meg spiller vinyl bedre enn cd. Har en Abe cd spiller til 10 lapper.
Vinyl så går det på Luxman drivverk i 300 serien og vakumet innkoblet og er disse gått over trur jeg det er vansklig og få et bedre drivverk i dag. Da skal en pokker betale en del.

Gamle Garrarder er også også gode spillere.(301,401). Koblet på en gammel Audiolab og noen gode høytalere så spiller dette meget godt.

Mvh Roar

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.479
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Finn M skrev:
Audiophile-Arve skrev:
SACD/CD-spelaren min spelar ikkje på langt nær så godt som vinylriggen min, som kostar om lag 13 gonger så mykje....
Vart litt usikker på hva du her egentlig mener?
Derfor en liten setningsanalyse: Siste som peker her tilbake på vinylriggen....?

Dermed finnes det to alternativ:

1. Setninga slik den står er fullstendig meningsløs: Selvsagt bør en vinylrigg til 13 ganger prisen låte bedre enn en billig CD-spiller! Ikke noe å skrive om det vel? Kjøp deg ny Cd-spiller med en gang og slutt med slikt tøys, Arve! :)

2. Et annet alternativ er at som skulle peke tilbake på SACD-spilleren.... Dermed får du fullstendig stryk i Norsk! ;D

Du får selv bestemme hvilket alternativ som er riktig, men uansett får du altså skjenn fra meg.... ;)

Tilbake til tema:Hvor mye må man betale for en godt sammensatt vinylrigg før den kan matche en CD-spiller til 50 kkr? Og da må prisen inkludere RIIAA. Noen meninger (eller kanskje helst erfaringer) om det? Avid Diva/VPI Scout-klasse, rekker det?
Eg var på alternativ 1. Tøys, altså. Men i ironisk humørstelle. ::)Det er vanskeleg å finne ein DVD-spelar i nokrehundrelappsprisklassen som er såpass morosam å høyre på at det verkar relevant å samanliknine med ein nokonlunde anstendig vinylrigg. Når noko er billeg, er det veldig langt mellom det som kan reknast for å vere røvarkjøp både av vinyl og digitalt. Leitar ein ikkje på bruktmarknaden, har iallfall ikkje eg funne noko billegare enn mine to favorittrøvarkjøp, Technics SL 1200 + Denon + ein relativt rimeleg, støyfri og dynamisk fokuserande riaa (det går med NAD pp2, sjølv om det er til dels mykje betre ting litt høgre i pris), eller ein Rega med DV10x5, alternativt ein ATOC9, når ein brukar litt meir kronasje på ein riaa som passar (her tør eg ikkje gje riaa-råd, ut over at det er veldig mykje bra i ymse brukte forforsterkarar. Ein NAD 1020 kan vere det rette for mange DV10x5-entusiastar, og den kostar ikkje mange hundrelappane. Til OC9 trengs ein skikkeleg MC-inngang).
Så kan ein leite på bruktmarknaden etter nokre av dei tinga som er nemnde her. Dei overgår det meste av "normalprisa" CD-spelarar. Eg tenkjer spesielt på dei "fornuftige" spelarane som kosta frå 3 -10 kkr anno 1980. Samanlikning med veldig mykje av signalkjeldene i dag er veldig interessant.

Eg har prøvd nokre verkeleg gode CD-spelarar, og dei er i høgste grad engasjerande å lytte til når prisnivået er om lag på det same som VPI SSM, eller endå høgre. Av budsjettspelarane til godt under 10 kkr, er det nokre veldig gode innimellom (t.d. min rimelege Marantz som eg har mykje glede av, men som var sørgjeleg stakarsleg når skikkelege godsaker kom i hus...http://www.audiophile.no/?did=9076177
Eg er eigentleg i gong med å fylgje rådet om å feite opp digitaldelen av anlegget, men det vert ikkje snurrar i fyrste omgang.
Når det gjeld vinylrigg som kan samanliknast med ein CD-spelar i 50-klassen: eg hadde greidd meg godt med ein VPI (eller kanskje ein NAS? Clearaudio?) + Benz, VdH eller DV, og Cary/ARC/CJ/Rogue/ASR riaa (samansetning måtte nesten tilpassast akkurat det anlegget eg elles ville hatt) Dette ville ha kosta noko mellom 30 -60 kkr....

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.924
Torget vurderinger
1
Audiophile-Arve skrev:
....
Seinare har det ikkje lukkast å masseprodusere DD, og det er vel berre ein DD-spelar med ambisjonar høgre enn Technics SL 1200 som er tilgjengeleg for tida. Eg har ikkje prøvd verkeleg gode spelarar av i dag utan reimdrift (med unntak av min eigen mellomhjulssvariant av VPI SSM, som eg opplever eit hakk betre enn same spelar med beltedrift). Er det andre tilgjengelege?
Mange «moderne» DD spillere er det ikke, ikke særlig tilgjengelige heller. Teres Certus er en, Rockport Sirius er en annen. Billige er de jo heller ikke ...

mvh
KJ

U

utgatt19288

Gjest
Anonym skrev:
Jeg har aldri hørt et vinyl avspillingsutstyr i budsjettklassen med god lyd.
Mulig det. Selv har jeg et beskjeden budsjettanlegg, men det klarer da få fram smilet. Har aldri fått fram noe smil fra en DVD til 2k

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Antall liker
310
For meg kan det se ut som mange har hatt svært dårlige platespillere i sin tid, og det stemmer sikkert når jeg tenker meg tilbake.

Ikke hadde enkelte dårlige platespillere med utslitte nåler, men det øvrige av anlegget låt også dårlig.
Når man så heiv sine vinylplater i en haug, der ølglass, colabokser ble stablet etterpå, ja da vet de fleste hva resultatet ble ved neste avspilling.

Det som gir best lyd i mitt anlegg er min gamle platespiller med forholdsvis ny pickup og nesten ny nål.

Ikke best uansett, da det varierer med innspillingskvaliteten på vinyl jeg har.
Men kvaliteten varierer enda mere på cd, der enkelte utgivelser er mikset for kun å brukes på ghettoblastere.

Har prøvd dyre Sony multispillere jeg har lånt av en venn, og de falt gjennom mot platespilleren på sitt beste, og disse multispillere kostet mange ganger så mye som platespilleren med tilbehør.

Når det nevnes rumle, ja da vet jeg hvor det bærer - gjerne en gammel platespiller med løst lokk praktisk talt montert oppå en av høytalerne eller på en bevegelig kommode.

Har aldri hatt problemer med dette, foruten akustisk tilbakekobling en kort tid.
Nå har jeg ett fjellstøtt fundament, men platespilleren står ca 30 cm fra den ene høytaler som er svær og som det spilles svært høyt på, dog står platespilleren noe høyere og tildels avskjermet.

Stor forskjell på innspillinger av vinyl, men enda større forskjeller på innspillinger på cd er min erfaring.
Noen av de gamle utgivelser som er remastret på cd er helt bånn i bøtta, selv om noen kan være av brukbar kvalitet.

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
3.940
Jeg kjøpte en garrard 301 med AT 12" arm og denon dl 103 i en hjemmelaget plint til kr 6500.- (på Hifisentralen).

Det banket 50% av alle platespillerkombinasjoner jeg har hørt.

Nå har jeg byttet denonen med en vintage spu Gold (3.000 retippet) og en skifer/bronse plint/armtårn kombi til 13.000.-

Nå banker den 100% av alle platespillerkombinasjoner jeg har hørt (og det er faktisk en hel del :) )

Cd/dvd? Not even close.

Kjøp den første kombinasjonen nevnt her + den billigste ear rør-riaaen, så har du en budsjettkombinasjon jeg garanterer du vil bli fornøyd med.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.150
Torget vurderinger
4
anekdoten skrev:
Forresten: NAD og Shelter .... hmmmmm, jeg vet ikke jeg. Ta en ekstra titt på denne comboen du ???
Det er ikke noen feil med den kombinasjonen, har en Grado green også og det ser ut som PU passer greit til begge.

I den klassen prioriterer jeg andre ting enn RIAA.

S

Slorbak

Gjest
BigSwifty skrev:
Jeg kjøpte en garrard 301 med AT 12" arm og denon dl 103 i en hjemmelaget plint til kr 6500.- (på Hifisentralen).

Det banket 50% av alle platespillerkombinasjoner jeg har hørt.

Nå har jeg byttet denonen med en vintage spu Gold (3.000 retippet) og en skifer/bronse plint/armtårn kombi til 13.000.-

Nå banker den 100% av alle platespillerkombinasjoner jeg har hørt (og det er faktisk en hel del :) )

Cd/dvd? Not even close.

Kjøp den første kombinasjonen nevnt her + den billigste ear rør-riaaen, så har du en budsjettkombinasjon jeg garanterer du vil bli fornøyd med.

Dette kan du få med Lenco L70,Thorens 124 og Sony 3000. Match disse riktig og du får en meget god spiller i toppklassen.
Ellers så holder jeg en knapp på Lux i 300 serien som det beste drivverket jeg har vært borti.

Mvh Roar

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
3.940
selvfølgelig enig i det, Roar.

Holder selv en knapp på Garrard, på grunn av byggekvalitet og de mest enorme baller i vinylverdenen, men alle de du nevner er gode alternativer. Mitt poeng var bare at det ikke har skjedd stort (positivt nytt) i vinylverdenen på mange år.

Et lite varsko; noen av vintagespillerne er litt fiklete, td 124 har rykte på seg for det blant annet. Noe å ta med vurderingen, hvis man ikke er særlig hendig.

S

Slorbak

Gjest
BigSwifty skrev:
selvfølgelig enig i det, Roar.

Holder selv en knapp på Garrard, på grunn av byggekvalitet og de mest enorme baller i vinylverdenen, men alle de du nevner er gode alternativer. Mitt poeng var bare at det ikke har skjedd stort (positivt nytt) i vinylverdenen på mange år.

Et lite varsko; noen av vintagespillerne er litt fiklete, td 124 har rykte på seg for det blant annet. Noe å ta med vurderingen, hvis man ikke er særlig hendig.

Garrard er topp spillere,har en 401 som jeg spiller på. Har en 124 men det er kaldt i kjellerstua mi og gidder ikke og ha varme på hele året for og spille på denne. De er veldig vare disse 124. Garrarden er bedre på dette. Ta godt vare på din 301,er pokker ikke sikkert du får noe bedre enn den.

Har hørt nyere spillere og for meg er de gamle like gode om ikke bedre mange ganger. Så får de som trur at allt nytt er bedre enn det gamle holde på med det. ;D

Mvh Roar

S

Slorbak

Gjest
Parelius skrev:
Slorbak skrev:
Ellers så holder jeg en knapp på Lux i 300 serien som det beste drivverket jeg har vært borti.
Bedre enn 444? (%&$#&%$)

Hvis den er lik 375 drivverket er de andre i 300 serien bedre. Men dette vet jeg ikke for jeg har ikke vært borti i 400 serien. Hvis du sliter med smella i pickupen i din 444 vet jeg hva det er. :)

Da capo i Moss selger ikke sin 310 og han har vel vært borti en del spillere skulle jeg tro.

Mvh Roar

P

Parelius

Gjest
Slorbak skrev:
Parelius skrev:
Slorbak skrev:
Bedre enn 444? (%&$#&%$)

Hvis den er lik 375 drivverket er de andre i 300 serien bedre. Men dette vet jeg ikke for jeg har ikke vært borti i 400 serien. Hvis du sliter med smella i pickupen i din 444 vet jeg hva det er. :)

Da capo i Moss selger ikke sin 310 og han har vel vært borti en del spillere skulle jeg tro.

Mvh Roar
444 er DD. Jeg slet med godlyd, men det var armen. Nå vipper jeg mellom to alternativ: Ny rigg fra grunnen av, eller en god, dyr og eksotisk arm på 444. XV-1S ligger i skuffen og venter på beslutningen…

S

Slorbak

Gjest

Trur ikke du får noe bedre drivverk enn du har. Luxman kunne sine saker. Det er grenser hvor bra et drivverk kan bli. Vet at mange er uenig i dette.

Få deg den armen du har lyst på og få den montert på denne 444.

Mvh Roar

L

larkus

Gjest
Jeg har en 441 som jeg kjøpte i 1980. Lillebroren til 444 :) :) Tikker og går!

S

Stereo_Mono

Gjest
Synes forsåvidt en P3-24 med en Exact e.lign låter ok og vel så bra som mange CD-spillere i den prisklassen.
Men opplever i vinyl verden at software er alfa omega for gode resultater. Altså god plate hygiene er et must ;)

Edit!
Oi! Har visst blitt en Overivrig entusiast ser jeg ;D

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hva med en VPI Parelius.... ;D

Mvh Espen

RDNZL

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.12.2008
Antall liker
2.321
Torget vurderinger
13
Har hørt flere nye budsjett spillere so ikke har imponert spesielt.
Har god erfaring med 70-80-talls ninylrigger og har hørt mye
bra her som ligger mellom 3 k - 20 k

Eksempler her er

Technics SL 10 tangentsial

http://www.thevintageknob.org/TECHNICS/SL10/SL10.html

Sony PS-X800 tangentsial
http://www.thevintageknob.org/SONY/sonyvault/PSX800/PSX800.html

Thorens TD 124

Michelle Gyro Deck

Luxman 300 serien

Div Micro Seiki

Har selv en Technics SL 10 tengensial med MC pick up
Om en sammenligner f.eks min cd spiller Sony XA7ES
så oppnår jeg et enda mer spennende lydbilde med denne vinylriggen
Enda mer oppløst, og analogt lydbilde. Detaljert bass/mellomtone/diskantområde

Denne spilleren var/ og er en genistrek. Den er enkel å sette opp. ikke så ømfindlig mht vatring
bortimot umulig å skade stift eller plate. Meget solid bygget.
Enenste minus må være at en må belage seg på at udvalget av highend T4P pickuper ikke er av det største.

olllie

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2006
Antall liker
597
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Blåste nylig støv av min trofaste Dual CS 503-1 "audiophile concept". Inversterte i ny Ortofon 540 mk 2 stift, pluss en Project Fonoamp. Det spiller uforskammet bra!! Mye skyldes nok resten av anlegget, men har alltid syntes det er en bra spiller.
Noen som kjenner til nevnte spiller?

Topp Bunn