BUFFALO II

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • O

    Oblivion

    Gjest
    josi skrev:
    HEi, er det noen som har erfaring med JKENY sine modifiserte Hiface og Buffalo II?

    Ser at JKENY nå har lansert en utgave med I2S output og jeg er spesielt interessert i denne:

    http://sites.google.com/site/hifacemods/home/announcements/hifacei2s

    Vil den funke uten videre med Buffalo II?
    Det fungerer DÅRLIG med I2S og Buffalo pga feil programmering fra TPA.
    SPDIF fungerer helt OK med Buffalo.

    Pga feil programmering får en UNLOCK med I2S og problemet blir dobbelt så "ille" hver gang sampleraten dobbles. Den samme programmeringen gjør at en også kan få UNLOCK med SPDIF og av nettstøy..
     

    pellesmil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Innlegg
    1.699
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    Nightbeaver skrev:
    pellesmil skrev:
    Når alt er oppe å går må burde jeg kline på noe guffe for å unngå vibrasjoner i komponentene, vet du hva en bør bruke isåfall?
    Fine bilder!

    Jeg bruker C37-lakk selv, men det er noen år siden jeg sjekket ut slikt. ;)
    Hmm det var jaggu hi-fi priser på stoffet gitt,
    skjønte ikke helt om dette var en lakk eller om det er seigere / type pasta
     

    pellesmil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Innlegg
    1.699
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    Oblivion skrev:
    josi skrev:
    HEi, er det noen som har erfaring med JKENY sine modifiserte Hiface og Buffalo II?

    Ser at JKENY nå har lansert en utgave med I2S output og jeg er spesielt interessert i denne:

    http://sites.google.com/site/hifacemods/home/announcements/hifacei2s

    Vil den funke uten videre med Buffalo II?
    Det fungerer DÅRLIG med I2S og Buffalo pga feil programmering fra TPA.
    SPDIF fungerer helt OK med Buffalo.

    Pga feil programmering får en UNLOCK med I2S og problemet blir dobbelt så "ille" hver gang sampleraten dobbles. Den samme programmeringen gjør at en også kan få UNLOCK med SPDIF og av nettstøy..
    hmm dette var nytt for meg
     

    hkn

    Medlem
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    8
    Antall liker
    0
    Oblivion skrev:
    josi skrev:
    HEi, er det noen som har erfaring med JKENY sine modifiserte Hiface og Buffalo II?

    Ser at JKENY nå har lansert en utgave med I2S output og jeg er spesielt interessert i denne:

    http://sites.google.com/site/hifacemods/home/announcements/hifacei2s

    Vil den funke uten videre med Buffalo II?
    Det fungerer DÅRLIG med I2S og Buffalo pga feil programmering fra TPA.
    SPDIF fungerer helt OK med Buffalo.

    Pga feil programmering får en UNLOCK med I2S og problemet blir dobbelt så "ille" hver gang sampleraten dobbles. Den samme programmeringen gjør at en også kan få UNLOCK med SPDIF og av nettstøy..
    Kan du utdype om dette problemet? Hva er unlock? Er dette en feil i selve silisiumet? Er dette noe som kun forekommer med konfigurasjonen til fra twisted pear?
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    For de som vil bruke en Buffalo DAC mer optimalt og også få fjernkontroll og display så finner dere en enkel løsning her: http://hifiduino.wordpress.com/

    På samme sted finner dere også det meste av informasjon i forbindelse med LOCK / UNLOCK.
    Når Buffalo er satt opp med feil DPLL parametre vil en mist LOCK til det innkommende signalet og lyden vil "hakke".

    GLT sin styrings programvare mangler mange av de viktigste funksjonene for å utnytte Sabre32 DACen på best mulig måte, men for de som kan C++ er det enkelt å legge inn de funksjoner en ønsker.

    Jeg har utviklet et langt mer avansert kontroll oppsett enn det GLT har laget og noen av funksjonene han har implementert har han fått av meg, men fordi mitt kontroll oppsett er laget for å utnytte Sabre32 DAC chipen optimalt er det ikke direkte kompatibelt med Buffalo DACene.
    Jeg bruker en fysisk forskjellig tilkobling av Sabre32 chipen og koden / register settingene er derfor delvis totalt forskjellige. I min implementasjon bruker jeg den innebygde SPDIF mux som er i Sabre32 og jeg bruker alle 8 kanaler direkte koblet. I Buffalo er det koblet slik at det kun er en inngang som kan brukes og internt i DAC må 4 av kanalene re-mappes for å få utnyttet alle 8. Dette medfører at 4 av kanalene må kjøres i motfase og resulterer i at TPA ikke kan kjøre Buffalo med de settinger som gir best lyd. Når TPA også har "tweaket" DPLL settingene slik at de fleste som prøver å bruke I2S og høyoppløslige data får problemer med UNLOCK er et alternativt styrings system en god løsning.
    Det er mulig å koble om Sabre32 på Buffalo DACene slik at en får brukt alle 8 kanalene direkte.
    Dette innvolverer å løsne og koble om noen av "beina" på DAC chipen....

    GLT´s Arduino baserte styresystem vil fungere på Buffalo med alle funksjoner utenom dual mono.
    Og lyd kvaliteten er bedre enn med TPA´s orginale styresystem.
    Dual mono og enda bedre lyd kvalitet er mulig å programmere, men hvis en "glemmer" dual mono er resten enkelt å programmere.
    Som nevnt er den "bakvendte" måten TPA bruker inngangene årsaken til at dual mono og endel andre funksjoner blir "ulogiske" og både programmering og lydkvalitet blir "ulogisk" og klønete.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.958
    Antall liker
    13.284
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    et enkelt spørsmål
    hvorfor retter ikke TPA på dette?
    rart at de ikke vil optimalisere chip utnyttelsen, samtidig som de hadde mux og alt på stell istedet for masse leamikk utenom?
    mvh
    Leif
     

    pellesmil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Innlegg
    1.699
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    Oblivion skrev:
    For de som vil bruke en Buffalo DAC mer optimalt og også få fjernkontroll og display så finner dere en enkel løsning her: http://hifiduino.wordpress.com/

    På samme sted finner dere også det meste av informasjon i forbindelse med LOCK / UNLOCK.
    Når Buffalo er satt opp med feil DPLL parametre vil en mist LOCK til det innkommende signalet og lyden vil "hakke".

    GLT sin styrings programvare mangler mange av de viktigste funksjonene for å utnytte Sabre32 DACen på best mulig måte, men for de som kan C++ er det enkelt å legge inn de funksjoner en ønsker.

    Jeg har utviklet et langt mer avansert kontroll oppsett enn det GLT har laget og noen av funksjonene han har implementert har han fått av meg, men fordi mitt kontroll oppsett er laget for å utnytte Sabre32 DAC chipen optimalt er det ikke direkte kompatibelt med Buffalo DACene.
    Jeg bruker en fysisk forskjellig tilkobling av Sabre32 chipen og koden / register settingene er derfor delvis totalt forskjellige. I min implementasjon bruker jeg den innebygde SPDIF mux som er i Sabre32 og jeg bruker alle 8 kanaler direkte koblet. I Buffalo er det koblet slik at det kun er en inngang som kan brukes og internt i DAC må 4 av kanalene re-mappes for å få utnyttet alle 8. Dette medfører at 4 av kanalene må kjøres i motfase og resulterer i at TPA ikke kan kjøre Buffalo med de settinger som gir best lyd. Når TPA også har "tweaket" DPLL settingene slik at de fleste som prøver å bruke I2S og høyoppløslige data får problemer med UNLOCK er et alternativt styrings system en god løsning.
    Det er mulig å koble om Sabre32 på Buffalo DACene slik at en får brukt alle 8 kanalene direkte.
    Dette innvolverer å løsne og koble om noen av "beina" på DAC chipen....

    GLT´s Arduino baserte styresystem vil fungere på Buffalo med alle funksjoner utenom dual mono.
    Og lyd kvaliteten er bedre enn med TPA´s orginale styresystem.
    Dual mono og enda bedre lyd kvalitet er mulig å programmere, men hvis en "glemmer" dual mono er resten enkelt å programmere.
    Som nevnt er den "bakvendte" måten TPA bruker inngangene årsaken til at dual mono og endel andre funksjoner blir "ulogiske" og både programmering og lydkvalitet blir "ulogisk" og klønete.
    Det som hadde vært gøy å følge med på reaksjonen om du poster denne på diyaudio (fortrinnsvis på Engelsk) der produsenten har mulighet til å forklare grunnen til denne feilprogrameringen ;D

    post ev her http://www.diyaudio.com/forums/twisted-pear/160782-buffalo-ii.html
    eller her : http://www.diyaudio.com/forums/twisted-pear/128137-buffalo-dac-ess-sabre-9008-a.html


    P.



    edit skrivefeil
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    pellesmil skrev:
    Det som hadde vært gøy å følge med på reaksjonen om du poster denne på diyaudio (fortrinnsvis på Engelsk) der produsenten har mulighet til å forklare grunnen til denne feilprogrameringen ;D

    post ev her http://www.diyaudio.com/forums/twisted-pear/160782-buffalo-ii.html
    eller her : http://www.diyaudio.com/forums/twisted-pear/128137-buffalo-dac-ess-sabre-9008-a.html


    P.
    Det har vært tatt opp direkte og på diyAudio. Innleggene ble stående en liten stund og han svarte fem eller seks ganger, men når det begynte å bli komplisert slettet Russ både mine og sine innlegg.
    Den første Buffalo var en 100% kopi av ESS sitt eksempel skjema.
    I dette skjemaet var blant annet 75 ohm terminator motstanden til SPDIF ved en feiltagelse tegnet inn i serie med SPDIF signalet og ikke fra signal til jord...
    Selv denne feilen er fysisk implementert på kretskortene til de første Buffalo kortene.

    Buffalo II skulle implementere flere forbedringer som jeg hadde informert TPA om, men da den ble sluppet hadde de ikke implementert forbedringene - hvorfor har jeg ikke fått svar på, men en kan jo lure.
     

    Gbatokai

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.03.2002
    Innlegg
    698
    Antall liker
    45
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    pellesmil skrev:
    Nightbeaver skrev:
    pellesmil skrev:
    Når alt er oppe å går må burde jeg kline på noe guffe for å unngå vibrasjoner i komponentene, vet du hva en bør bruke isåfall?
    Fine bilder!

    Jeg bruker C37-lakk selv, men det er noen år siden jeg sjekket ut slikt. ;)
    Hmm det var jaggu hi-fi priser på stoffet gitt,
    skjønte ikke helt om dette var en lakk eller om det er seigere / type pasta
    Det er fiolinlakk. Jeg blander ut med litt terpentin til slik bruk. Jeg har en god del av stoffet, og kan i grunn avse det som trengs for et strøk, om du er interessert.
     

    Gbatokai

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.03.2002
    Innlegg
    698
    Antall liker
    45
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Da er omsider DAC-en ferdig - alskens andre ting (jobb etc.) kom og stjal tiden, men i kveld ble siste etappe tilbakelagt, og den står nå og spiller. Jeg bruker Volumite, og den låter i alle fall mye bedre som volumkontroll enn TVC-en jeg laget en gang.

    Det låter veldig bra rett ut av boksen/bolten, og det blir spennende å se om det endrer seg med innspilling, slik det pleier. :D
     

    josi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    105
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    2
    Nightbeaver skrev:
    Da er omsider DAC-en ferdig - alskens andre ting (jobb etc.) kom og stjal tiden, men i kveld ble siste etappe tilbakelagt, og den står nå og spiller. Jeg bruker Volumite, og den låter i alle fall mye bedre som volumkontroll enn TVC-en jeg laget en gang.

    Det låter veldig bra rett ut av boksen/bolten, og det blir spennende å se om det endrer seg med innspilling, slik det pleier. :D
    Gratulerer :) :)
    Har du koblet til kilde med I2S eller SPDIF?

    Mvh
    - josi
     

    Gbatokai

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.03.2002
    Innlegg
    698
    Antall liker
    45
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Takk! Jeg bruker S/PDIF med BNC inn fra et Firewire-lydkort. Gutta i TPA driver og forsker på en ny USB-inngang med litt mer avanserte muligheter, så jeg slapper av inntil den tid.
     

    pellesmil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Innlegg
    1.699
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    Nightbeaver skrev:
    Det er fiolinlakk. Jeg blander ut med litt terpentin til slik bruk. Jeg har en god del av stoffet, og kan i grunn avse det som trengs for et strøk, om du er interessert.
    flott vi snakkes på PM når det nærmer seg, vi kan jo faktisk ta et Buffelo meet og se hvor flinke vi har vært,

    har du lagd kassa? isåfall hvilken dybde ente du opp med?

    Samme spørsmål Tpa gudfar Leif, hvor dyp ble dacen ,

    grunnen til jeg spør er at jeg ender opp med 40cm + plugger blir jo det ganske mye,
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.958
    Antall liker
    13.284
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    målte tilfeldigvis kassa i går og den er bxdxh=355x440x95
    trekke fra vegtykkelse på eiken på ca 10-12mm
    kunne godt vært hakket bredere
    mvh
    Leif
     

    Gbatokai

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.03.2002
    Innlegg
    698
    Antall liker
    45
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    pellesmil skrev:
    flott vi snakkes på PM når det nærmer seg, vi kan jo faktisk ta et Buffelo meet og se hvor flinke vi har vært,

    har du lagd kassa? isåfall hvilken dybde ente du opp med?

    Samme spørsmål Tpa gudfar Leif, hvor dyp ble dacen ,

    grunnen til jeg spør er at jeg ender opp med 40cm + plugger blir jo det ganske mye,
    Den er god. :) Buffalo-meet hadde vært gøy å få til!

    Indre kassemål hos meg, er:

    Indre dybde 330
    Indre bredde 210
    Indre høyde 70

    Jeg snekret sammen kassa selv, og det ble slett ikke så fint som Leifs eikekasse, men greit nok. Målene ovenfor synes jeg ble ganske passe - det ble litt avstand her og der, verken trangt eller spesielt mye plass til overs. Husk luftehull; Placidene blir småvarme. Jeg monterte kretskortene på flysilikongummi-avstander fra et ark jeg fikk av BHO i sin tid. Takk, Birger. :)

    Ingenting er skjermet, men strømkabelen er tvinnet og lagt til venstre inntil kasseveggen, fram til trafoene som jeg satt i front sammen med Volumite. Jeg bruker noen hjemmebygde Audiosector chip-amper som forsterkere - de er uten DC/RF-avkopling på inngangen, og sier fra dersom det er støy/RF-problemer, som de er særs sensitive for. Med Buffalo er det tystere enn noen gang, så det forsterker inntrykket av at skjerming ikke er så essensielt.

    Volumite funker også bra; både skruing av volum og økning/senkning av nivå oppleves veldig mykt. Digg å vite at man slipper de sedvanlige potmeter-problemene med impedansen og store toleranser/dårlig matching mellom venstre/høyre kanal.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.958
    Antall liker
    13.284
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    spørsmålet er jo hva man skal ha i den kassen også?
    med alt det jeg har i, hadde din blitt vel trang
    mvh
    Leif
     

    madman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.170
    Antall liker
    643
    Sted
    Sætre
    Torget vurderinger
    2
    Hei Leif
    Betyr det at du har gått opp litt på nye kasser ?
    -m
     

    Gbatokai

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.03.2002
    Innlegg
    698
    Antall liker
    45
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    LMC skrev:
    spørsmålet er jo hva man skal ha i den kassen også?
    med alt det jeg har i, hadde din blitt vel trang
    mvh
    Leif
    Godt poeng. Hva har du i den?

    Indre mål DxBxH = 330mm x 210mm x 70mm for min boks rommer:

    2x trafoer, 1xPlacid, 1xPlacidBP, 1xIVY III, 1xBuffalo2 samt 1xVolumite. Ingen Tridents, men jeg tror de skulle fått plass i høyden. Konnektorer jeg bruker er 1xIEC320 strøm inn, 1xBNC inn, 2xRCA ut og 2xXLR ut. Det er det god plass til på bakplata.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.958
    Antall liker
    13.284
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    3 trafoer
    2 placid bp
    1 single placid
    1 BUFFII
    1 IVY
    3 Trident
    1 MUX
    2 s/pdif innganger
    balanserte utganger

    mvh
    Leif
     

    pellesmil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Innlegg
    1.699
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    Nightbeaver skrev:
    pellesmil skrev:
    flott vi snakkes på PM når det nærmer seg, vi kan jo faktisk ta et Buffelo meet og se hvor flinke vi har vært,

    har du lagd kassa? isåfall hvilken dybde ente du opp med?

    Samme spørsmål Tpa gudfar Leif, hvor dyp ble dacen ,

    grunnen til jeg spør er at jeg ender opp med 40cm + plugger blir jo det ganske mye,
    Den er god. :) Buffalo-meet hadde vært gøy å få til!

    Indre kassemål hos meg, er:

    Indre dybde 330
    Indre bredde 210
    Indre høyde 70

    Jeg snekret sammen kassa selv, og det ble slett ikke så fint som Leifs eikekasse, men greit nok. Målene ovenfor synes jeg ble ganske passe - det ble litt avstand her og der, verken trangt eller spesielt mye plass til overs. Husk luftehull; Placidene blir småvarme. Jeg monterte kretskortene på flysilikongummi-avstander fra et ark jeg fikk av BHO i sin tid. Takk, Birger. :)

    Ingenting er skjermet, men strømkabelen er tvinnet og lagt til venstre inntil kasseveggen, fram til trafoene som jeg satt i front sammen med Volumite. Jeg bruker noen hjemmebygde Audiosector chip-amper som forsterkere - de er uten DC/RF-avkopling på inngangen, og sier fra dersom det er støy/RF-problemer, som de er særs sensitive for. Med Buffalo er det tystere enn noen gang, så det forsterker inntrykket av at skjerming ikke er så essensielt.

    Volumite funker også bra; både skruing av volum og økning/senkning av nivå oppleves veldig mykt. Digg å vite at man slipper de sedvanlige potmeter-problemene med impedansen og store toleranser/dårlig matching mellom venstre/høyre kanal.
    fikk du banka ned alt på bare 330 mm dybde? stabler du sånn sånn som på bildet til Leif og samme som på bildet under?, jeg sliter med å få denne dybden til å bli noe mindre enn 40cm, med plugger i bakkant blir det jo fort en 6-7cm i tillegg, og da kommer dacen seriøst langt ut i hylla, bredden tror jeg at jeg skal standardisere på 43cm (utvendig) og høyde omtrent 8cm (innvendig),
    hmmmm lure lure, får tenke litt før jeg får handla meg ei mdf plate og begynt å kutte
     

    Vedlegg

    Gbatokai

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.03.2002
    Innlegg
    698
    Antall liker
    45
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Jo - men jeg har trafoene tett opptil frontplata, og ikke så stor avstand mellom trafoer og Placid'er. Buffalo + Ivy sitter ganske "lavt", så ved å flytte pluggene litt over midten av høyden på bakplata, trengs det ikke så stor avstand mellom IVY og bakplate. Det er ca. 1 cm i min boks. Dog mulig Tridentene skaper problemer, men de har som nevnt ikke jeg.

    Komponentene står på rekke og rad, som hos deg, for å få kortest mulig ledninger mellom de forskjellige.

    Hvis du synes dette er trangt, skulle du sett chip-ampene - jeg synes det her var veldig greit, jeg. ;)
     

    pellesmil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Innlegg
    1.699
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    Ok jeg har kanskje sløst litt med avstanden mellom trafoen og placidene det er ca 7 cm nå, i tillegg " må " jeg ha 4 cm mellom bakplata og buff/placid for å få plass til plugger og ledninger,
    spørs vel om jeg ikke drar sammen de 7 cm litt.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.958
    Antall liker
    13.284
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    trafoene kan sitte 2-3cm fra placid uten problemer
    du trenger ikke mere enn 1 cm mellom placidene og fra placid til buffalo og ivy kanskje 4-5cm
    mvh
    Leif
     

    pellesmil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Innlegg
    1.699
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    LMC skrev:
    trafoene kan sitte 2-3cm fra placid uten problemer
    du trenger ikke mere enn 1 cm mellom placidene og fra placid til buffalo og ivy kanskje 4-5cm
    mvh
    Leif
    Ok
    takk
     

    ee

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.11.2004
    Innlegg
    140
    Antall liker
    14
    Torget vurderinger
    1
    Godt å få litt bilder å sikle på mens man venter på postvesenet! takk!

    Er det mulig å si noe om hvor stor effekt det vil gi å gå for tre vs en toroid til ivy, med tanke på singel end outputen? er det verd de ekstra 140 døllars?

    mvh
     

    josi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    105
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    2
    Oblivion skrev:
    josi skrev:
    HEi, er det noen som har erfaring med JKENY sine modifiserte Hiface og Buffalo II?

    Ser at JKENY nå har lansert en utgave med I2S output og jeg er spesielt interessert i denne:

    http://sites.google.com/site/hifacemods/home/announcements/hifacei2s

    Vil den funke uten videre med Buffalo II?
    Det fungerer DÅRLIG med I2S og Buffalo pga feil programmering fra TPA.
    SPDIF fungerer helt OK med Buffalo.

    Pga feil programmering får en UNLOCK med I2S og problemet blir dobbelt så "ille" hver gang sampleraten dobbles. Den samme programmeringen gjør at en også kan få UNLOCK med SPDIF og av nettstøy..
    Jeg har kontaktet JKENY og fått en tilbakemledding om at Hiface I2S funker bra med Buffalo. Han kjenner ikke til problemer med Buffalo II heller, men har ikke satt seg veldig inn i problemstillingen fordi det ikke har vært noe problem. Han mener at lav jitter fra Hiface I2S er en mulig forklaring på at problemet ikke dukker opp på denen kombinasjonen, men er et problem på andre I2S kilder med mer jitter. Kanskje det ;)
     

    pellesmil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Innlegg
    1.699
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    ee skrev:
    Godt å få litt bilder å sikle på mens man venter på postvesenet! takk!

    Er det mulig å si noe om hvor stor effekt det vil gi å gå for tre vs en toroid til ivy, med tanke på singel end outputen? er det verd de ekstra 140 døllars?

    mvh
    TPA / Russ mener 1 placid til ivy er det som er standarden, de fleste på forumet mener prioriteringene bør ligge på Trident og ev, balansert oppsett med 2x buff. +2 x ivy

    Hvorfor har jeg gått for 3 x placid ? tja si det tok det med for å være på den sikre sia kansje.

    taim vill sjåv om de ekstra plcidene har noe å si, (eller om de er verd penga)
    det blir vel bygget endel forskjellige Buffaloer for tia,
    det er vel bare en måte å finne ut dette på , nemmelig å prøve.
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    josi skrev:
    Jeg har kontaktet JKENY og fått en tilbakemledding om at Hiface I2S funker bra med Buffalo. Han kjenner ikke til problemer med Buffalo II heller, men har ikke satt seg veldig inn i problemstillingen fordi det ikke har vært noe problem. Han mener at lav jitter fra Hiface I2S er en mulig forklaring på at problemet ikke dukker opp på denen kombinasjonen, men er et problem på andre I2S kilder med mer jitter. Kanskje det ;)
    Hadde mye kontakt med John for et år eller to eller tre tilbake i tid,
    men jeg droppet kontakten da det viste seg at han holdt på som bransjeaktør og solgte oppgraderinger etc., men identifiserte seg overfor meg kun som en ivrig DIYer..

    John har nok ikke tilgang til informasjon fra M2Tech eller TPA og jeg forstår at han ikke har satt seg inn i problemstillingen.

    Jeg har og bruker M2Tech produkter selv og har ikke noe å utsette på disse produktene.

    Den problem stillingen som har med TPA / Buffalo å gjøre i forbindelse med UNLOCK problemer er TPA´s ansvar og dette kan løses i deres firmware hvis de vil.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.958
    Antall liker
    13.284
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    spørsmålet som da gjenstår er:
    noen rasjonell grunn til at de ikke vil?
    mvh
    Leif
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    LMC skrev:
    spørsmålet som da gjenstår er:
    noen rasjonell grunn til at de ikke vil?
    mvh
    Leif
    Meget godt spørsmål Leif.

    Det eneste jeg vet er at måten TPA har basert seg på å bruke Sabre32 chipen tvinger dem til å programmere registere på en helt annen måte enn det jeg og mange andre gjør.
    I min kontroll software har jeg valgt å implementere å kun kunne mappe inngangene i Buffalo style slik at jeg kan styre en Buffalo på et enkelt grunnleggende nivå og ikke styre en Buffalo fullt ut.

    Jeg har to alternative inngangs mappinger - DAC32 (min måte) og BUFII som er TPA´s måte.
    Med BUFII mapping er det store deler av min styring som ikke virker.
    Invertere fase / polaritet virker overhodet ikke.
    De fleste (best spillende) quantizer modene virker ikke - enten går fasene helt i motfase eller delvis i motfase slik at det blir lavere nivå og MYE forvrengning etc..

    Det er ikke noe stort problem å kunne støtte en Buffalo 100%, men det blir store mengder kondisjonal kode og de forskjellige kanalene som blir kjørt i paralell får forskjellig signal ruting og forskjellige delays internt i chipen og dette vurderte jeg som IKKE optimalt og droppet derfor Buffalo kontroll støtte.

    Fordi jeg ikke har satt meg inn i hvordan TPA må tweake på register settinger for å få Buffalo til å virke vet jeg ikke om de har noen spesielle utfordringer med å endre DPLL settingene.
    Det eneste jeg vet med sikkerhet er at hvis de hadde brukt de av ESS anbefalte (i databladet) defaulte DPLL settingene så hadde det IKKE vært noen form for problemer med LOCK / UNLOCK.

    Jeg har "hørt" at hvis en bruker volumite med firmwaren for Buffalo24 (ES9008) så både spiller Buffalo II bedre (true mode mot pseudo mode) og en unngår kanskje UNLOCK problemet.
    Med Buffalo24 firmware vil ikke mono mode for eksemple virke på en Buffalo II, men ut over det skulle det ikke være noen utfordringer.
    Jeg har som sagt ikke prøvd dette med Buffalo24 firmwaren selv og at dette er kun annen og tredje hånds informasjon.
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Fikk endelig kjøpt en nå. Håper den kommer i løpet av April...

    Har nå lagt ut sketchup modeller av forskjellige twisted pear komponenter. Søk på gwise i søkemotoren i sketchup.
     

    Vedlegg

    ee

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.11.2004
    Innlegg
    140
    Antall liker
    14
    Torget vurderinger
    1
    Hei.

    noen som har målene på hva som er absolutt minste innvendige høyde for et buffalo2 kabinett? kun standard oppsett med to toroider/placid/placidbp/buff2/ivy. (uten tridenter)

    beregner også spacer på 6 mm mellom bunn og kort

    hva blir da absolutt minimum høyde i mm?

    dere er heldige som har fått godsakene!

    mvh
     

    pellesmil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Innlegg
    1.699
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    ee skrev:
    Hei.

    noen som har målene på hva som er absolutt minste innvendige høyde for et buffalo2 kabinett? kun standard oppsett med to toroider/placid/placidbp/buff2/ivy. (uten tridenter)

    beregner også spacer på 6 mm mellom bunn og kort

    hva blir da absolutt minimum høyde i mm?

    dere er heldige som har fått godsakene!

    mvh
    -Placiden er 40mm fra bunn av print til topp av kjøleribbe
    -ivy + buff er 35mm fra bunn av print på ivy til topp av buff
    -hvor mye du vil space opp i bunn bestemmer du men de som følger med er 13mm og mellom ivy / bufff er de 16mmm (dnne avstanden bestemmes av komponentene på ivy.
    -avstanden i topp er også opp til deg men placiden blir ganske varm så litt avstand skader ikke

    Ps trafoene er ca 36mm høy (med feste)
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.117
    Antall liker
    2.609
    Torget vurderinger
    16
    ee skrev:
    Hei.

    noen som har målene på hva som er absolutt minste innvendige høyde for et buffalo2 kabinett? kun standard oppsett med to toroider/placid/placidbp/buff2/ivy. (uten tridenter)

    beregner også spacer på 6 mm mellom bunn og kort

    hva blir da absolutt minimum høyde i mm?

    dere er heldige som har fått godsakene!

    mvh
    Den høyeste komponenten er Placid og den er 52mm med Buffalo spacere på 12mm, skulle bli 46mm med 6mm spacere. Hvor har du forresten fått tak i 6mm spacere?
     

    ee

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.11.2004
    Innlegg
    140
    Antall liker
    14
    Torget vurderinger
    1
    Takker for presise mål! da kan jeg sette i gang med å bygge kabinett. spacer lager jeg på laserkutter. Hvilket materiale bør spacerne være ? Har det noe å si?
     

    pellesmil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Innlegg
    1.699
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    ee skrev:
    Takker for presise mål! da kan jeg sette i gang med å bygge kabinett. spacer lager jeg på laserkutter. Hvilket materiale bør spacerne være ? Har det noe å si?
    noe umagnetisk
    ps de orginale spacerene er levert med magnetiske skruer = repace
    skal du bruke noen av de orginale spacerene så husk at de er gjenget opp med 04/40 gjenger, lager du nye så bytt hele sulamitten til noe metrisk dvs M3 i fortrinnsvis messing
     

    pellesmil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Innlegg
    1.699
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    FERDIG!

    Mye arbeid men så er det meste gjort for å få det til å vare en stund,

    takk for byggehjelp og deleleveranser

    Litt info:

    -20mm mdf, dempet med asfaltplate
    -minst mulig stål,
    -silspeak 425 flettet mellom placid - ivy / buff
    -silk 050mk2 flettet ut fra ivy
    -ekte 75ohm bnc inn på spdif
    -volumite
    -tridens
    -Furutech FP-681 xlr og FP-901R rca ut
    -tvunnet 1,5mm2 pr solicore 223v

    Har spilt i 30 min
    I,ll be back
     

    Vedlegg

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.070
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med en fantastisk flott dac og supert utført arbeide. :eek:

    Her kan jeg love at du risikerer hakeslepp rett som det er nå den første tiden. Den spiller fantastisk oppløst og dynamisk. Er fortsatt veldig imponert over min egen Buffalo. Den har ikke "trident" innstallert enda, men kommer snart. Da skal den visst bli enda ett knepp bedre.

    ps; min står på døgnet rundt

    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn