BUFFALO III

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.494
    Antall liker
    3.530
    Hvad betyder mest for lyden --- AVCC eller nye Tridents ? Jeg satte alle I på en gang så ...
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.439
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Tøft.

    Regner med at du fortsatt er fornøyd med lyden.
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Kingpin: Heftig :) Topplokket ditt, er det lexan/plexi/glass med lakk på baksiden eller er det alu med logo og skrift kuttet ut?

    Satt sammen TPA+Belleson superregs power supply i går.
    LCBPS Belleson.jpg

    LCBPS Belleson upsidedownmount.jpg

    belleson.jpg
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.494
    Antall liker
    3.530
    Gwikse jeg er spændt på resultatet. Har en ven som siger jeg burde skifte Avcc til Tentlabs.
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Jeg kjøpte en enkel løsning på ebay for litt siden. Teralink ADUM4160 USB Isolator Board | eBay

    ebay usb power breakout.jpg


    Har ikke fått testet den enda. Ser ut som jeg da kan koble den til samme supply som leverer 8V til arduino kontrolleren. Blir ikke like bra som eget dedikert supply til 5V usb, men jeg vil tro det er ett steg opp fra PC`n usb spenning. Og jeg prøver å holde ting i mindre chassis atm. Noe som også var grunnen til at jeg valgte belleson løsningen. Da jeg på samme areal som opptas av ên Placid HDBP kan ha dual mono til IV stage og seperat digital og analog digital supply til B3 + da egen 5V til USB samt 8V til controller. Dette på totalt uavhengige supplies. Transformatorene trenger heller ikke være store.

    Vil ikke komme med for tidlig inntrykk ang LCxPS + Belleson, men vil si at førsteintrykket er veldig bra. Litt sånn, eeeeh er dette mulig? Så før jeg kommer med high praises så vil jeg la det gå litt tid med forskjellig musikk og annen lyd.
     

    Gbatokai

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.03.2002
    Innlegg
    698
    Antall liker
    45
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Kult - isolasjonskortet er interessant, og jeg har vært litt på utkikk etter noe slikt. Den der støtter maks "full speed", dvs. 12 Mb/s, og ikke "2.0 high speed", hvilket skulle holde til 24/96, men ikke mer. Det holder vel uansett lenge... :)

    Helt enig i at det er utrolig hvor mye det er å hente på å raffinere strømforsyning, og i hvilken grad lyden påvirkes. Jeg har også merket meg at mange som vet mer enn meg mener at disse tingene er mer avgjørende enn hvilken DAC-chip man velger.
     

    Kingpin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.12.2007
    Innlegg
    152
    Antall liker
    141
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    3
    gwikse: Takk. Det er Aluminium som er skjært ut med vannjett og lakket.
    Ser ut til at du bygger no tøft du også.:)
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Da har jeg fått lyttet litt på LCxPS + Belleson supplies. Kan ikke si annet enn at det har forandret min DAC. Har til gode å finne musikk jeg kan spille uten at trampefoten setter i gang. Bikkja reagerte på hunder på TV`n når det gikk over høytalerannlegget
    Seriøs lytting har vært gjort med Lovely Cube Headamp og Beyerdynamic T1. Begge deler har ett rykte på å være relativt klinisk og avslørende. I går spilte jeg musikk sammenhengende i 5 timer uten tegn på svette slitne ører (Dette uten å gå ut å røyke. Normalt sett går det også 3 røyk i den perioden)! Tiden fløy med musikk fra klassikere som Dire straits, PF, Queen, etc etc samt nye innspillinger via spotify (!). Seansen ble avsluttet pga jeg ble etterspurt i ett selskap.
    Jeg har så langt hatt tilgode å kunne høre på mye moderne musikk med headphones, pga loudness wars. Noe distortion blir det jo som følge av L.W. men med de nye power supply i dac virker det som om det ikke blir forsterket. Det blir som forskjellen på en enkelt tone som er litt sur, sammenlignet med alle tonene fra ett instrument gjennom hele sangen (hvor en til slutt ikke hører annet). Det står ikke på dnamikken heller da den totale uanstrengtheten fører til at når det først smeller, så kjenner en det, og det uten at det henger sammen med en forvrengt undertone. TV reklame får meg fremdeles til å mer eller mindre hoppe ut av mitt gode skinn dersom jeg ser på en serie på litt høyt volum. Og IMO burde 99% av alle lydteknikere som jobber i dagens mediakonsern (musikk, TV og film) få sjekket ørene eller i det minste komme seg ut i verden litt mer så de kan høre hvordan ting egentlig høres ut.

    Jeg tok i dag frem god gammel musikk som jeg ikke har hørt på en god stund, og koste meg. Minnene fra første gang jeg hørte de forskjellige låtene kom tilbake for første gang på mange år.

    Men det var de gode nyhetene.
    "Kina USB-PSU" fungerte svært dårlig. Alt som hadde blitt uanstrengt (mindre forvrengt) som følge av nye power supply i dac, ble anstrengt og forvrengt med det supply. Jeg vil faktisk si at det som skjedde ved å bruke det supply var tilsvarende som dersom jeg bruker R128 filteret i J.River Media Center på feil måte (live uten å ha analysert musikken i forkant). http://tech.ebu.ch/loudness

    Filteret fungerer bra til video når filene blir analysert i forkant. Da er det tilbake til "en sur tone" av og til. Mens dersom det blir satt til å jobbe live så vrenger det nesten hver eneste gang det er en eksposjon ell.
    Men alt i alt kan jeg ikke anbefale å bruke det power supply. Jeg antar at dette kommer av at power er dårlig på annen måte enn power fra en PC.

    Kingpin: Tøft, ser at du har tilpasset skriften. Ikke dumt.
     
    Sist redigert:

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.494
    Antall liker
    3.530
    Har et spørgsmål angående exadevices . Konverterer den automatiskt DSD til PC for det gør Amanero.
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Går ut ifra at de selger ut lageret. Belleson har annonsert og lagt ut ny og forbedret versjon på sin side.

    PS. 0,5A versjonen av Belleson duger til analog del etc, men til DAC kortet er det custom 2A som gjelder. Selv 2A versjonen blir varm som f.... når den belastes med ett B3 kort med TPA`s sinks. Sinket til chassis blir den knapt lunken og kan vistnok levere langt mer enn 2A.
     
    Sist redigert:

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Da har jeg fått lyttet litt på LCxPS + Belleson supplies. Kan ikke si annet enn at det har forandret min DAC. Har til gode å finne musikk jeg kan spille uten at trampefoten setter i gang. Bikkja reagerte på hunder på TV`n når det gikk over høytalerannlegget
    Seriøs lytting har vært gjort med Lovely Cube Headamp og Beyerdynamic T1. Begge deler har ett rykte på å være relativt klinisk og avslørende. I går spilte jeg musikk sammenhengende i 5 timer uten tegn på svette slitne ører (Dette uten å gå ut å røyke. Normalt sett går det også 3 røyk i den perioden)! Tiden fløy med musikk fra klassikere som Dire straits, PF, Queen, etc etc samt nye innspillinger via spotify (!). Seansen ble avsluttet pga jeg ble etterspurt i ett selskap.
    Jeg har så langt hatt tilgode å kunne høre på mye moderne musikk med headphones, pga loudness wars. Noe distortion blir det jo som følge av L.W. men med de nye power supply i dac virker det som om det ikke blir forsterket. Det blir som forskjellen på en enkelt tone som er litt sur, sammenlignet med alle tonene fra ett instrument gjennom hele sangen (hvor en til slutt ikke hører annet). Det står ikke på dnamikken heller da den totale uanstrengtheten fører til at når det først smeller, så kjenner en det, og det uten at det henger sammen med en forvrengt undertone. TV reklame får meg fremdeles til å mer eller mindre hoppe ut av mitt gode skinn dersom jeg ser på en serie på litt høyt volum. Og IMO burde 99% av alle lydteknikere som jobber i dagens mediakonsern (musikk, TV og film) få sjekket ørene eller i det minste komme seg ut i verden litt mer så de kan høre hvordan ting egentlig høres ut.

    Jeg tok i dag frem god gammel musikk som jeg ikke har hørt på en god stund, og koste meg. Minnene fra første gang jeg hørte de forskjellige låtene kom tilbake for første gang på mange år.

    Men det var de gode nyhetene.
    "Kina USB-PSU" fungerte svært dårlig. Alt som hadde blitt uanstrengt (mindre forvrengt) som følge av nye power supply i dac, ble anstrengt og forvrengt med det supply. Jeg vil faktisk si at det som skjedde ved å bruke det supply var tilsvarende som dersom jeg bruker R128 filteret i J.River Media Center på feil måte (live uten å ha analysert musikken i forkant). EBU Technology & Innovation - Loudness

    Filteret fungerer bra til video når filene blir analysert i forkant. Da er det tilbake til "en sur tone" av og til. Mens dersom det blir satt til å jobbe live så vrenger det nesten hver eneste gang det er en eksposjon ell.
    Men alt i alt kan jeg ikke anbefale å bruke det power supply. Jeg antar at dette kommer av at power er dårlig på annen måte enn power fra en PC.

    Kingpin: Tøft, ser at du har tilpasset skriften. Ikke dumt.
    Foruroligende med så lite røyking! :cool:

    R
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Vurderer å fjerne L5 (eller hva det nå enn var som gjorde om B3 til slave i dual mono) for å se om det reduserer strømtrekk. Ingen vits med kontroller som drar strøm når jeg bruker ekstern kontroller meg egen power supply.
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Når en skal sette inn faste motstander i stedet for potensiometer i placid hd bp, er det bare å måle motstanden i punkta utenfor potensiometeret eller bør en fjerne pott'en og måle på den for å få riktig verdi?
     

    J.Rasmussen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    557
    Antall liker
    182
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    10
    Trenger litt hjelp..
    Jeg kjører optisk signal inn på bøffelen min, men det virker som den må ganske kraftig signal inn for å klare å holde på signalet. ???
    Den faller/kobler ut å inn i hytt å pine :-(
    Noen som har erfaring med dette?
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.494
    Antall liker
    3.530
    Sikkert andre der har. Det var ikke vigtigt nok for mig. Syntes ikke TPA tog problemet seriøst. Mit sidte Trident sæt til en ven virkede AVCC ikke i den ene kanal. Venter forgæves på svar på mail om problemet.
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.841
    Antall liker
    1.415
    Hei! Har tenkt å plassere en USB-modul rett under (kanskje 4-5 cm) Buffalo IIISE printkortet for å få optimal ledningsføring. Kan dette få negative lydmessige konsekvenser med hensyn til EMI, RF etc.? Noen som har eksperimentert med skjerming?

    Mvh
    Vidar
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.494
    Antall liker
    3.530
    Tror skæmning er en god ide. Eller en afbryder til det kredsløb når du ikke bruger det. Hvad vil dere med USB. Har testet filer fra nettet i klubben og fandt det var dårligt. Wawe var det eneste brugbare. En streaing af CD fra vores Sony værk var langt bedre end det fra nettet.
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.841
    Antall liker
    1.415
    Ja, har en mistanke om at jeg bør skjerme ja. Jeg har tenkt å prøve USB siden konsensusen synes å være at dette er bedre enn spdif. Skal ha musikken på harddisk i Wave-format, så skjønner ikke helt hva du mener med "nettet". Mener du steaming over nettverk eller mener du at PC og harddisk er et dårligere alternativ en Cd-drivverk med I2s-output?
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.494
    Antall liker
    3.530
    Kasnskje vi har exsperimenteret for lidt med opset af PC men alt som var downloadet var dårligt. Desuden er en masse af materialet på nettet fake højopløst. En vens analyser har vist der er oceaner af støj på PCM fra nettet.

    Vet dette virker kontroversielt men klubbens anlæg fortæller mange sandheder.

    Har en Amanero med meget dyre Crystaller til salg tror jeg.
     

    pellesmil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Innlegg
    1.699
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    Tror skæmning er en god ide. Eller en afbryder til det kredsløb når du ikke bruger det. Hvad vil dere med USB. Har testet filer fra nettet i klubben og fandt det var dårligt. Wawe var det eneste brugbare. En streaing af CD fra vores Sony værk var langt bedre end det fra nettet.
    Får du ike USB via I2S til å funke har du enten et crappy usb modul eller så er det noe annet som lager trøbbel.

    Den gode nyheten er at et fungerende USB -> I2S -> BIII = Gull

    Mye bedre enn hva noe SPDIF kan prestere

    Per
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.494
    Antall liker
    3.530
    Ingen logik i det du skriver. USB lød godt med materiale fra CD drev til PC til USB.

    Men næppe bedre end almindelig CD spdif til RCA.
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.494
    Antall liker
    3.530
    Forstår ikke hvordan du læser og resonærer.
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.439
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Forstår ikke hvordan du læser og resonærer.

    Tror du misforstår her Drossel.

    Flere av oss med B-III bruker pc med musikksamlingen på harddisk. I mitt tilfelle står Foobar for avspillingen fra pc til dac. Exa konverterer fra usb til I2S inn på B-III.

    Denne løsningen er overlegen selv meget kostbare cd spillere. Spesiellt hvis man kobler bort 5v som kommer fra pc via usb-kabelen, og forsyner Exa med egen psu fra dac ( placid hd ).

    En slik løsning som beskrevet ovenfor er uslåelig mtp kostnad/ytelse. Tipper jeg landet på rundt 15000.- inkl PC'en.
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.494
    Antall liker
    3.530
    Jamen saken er at jeg ikke har påstået USB er dårligere end SPDIF. Påstår alle filer som er downloadet er dårligere end det fysiske medie. I det mindste i vores opset.

    Undres over hvorfor. USB indgangen virker jo fint den.
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.439
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Det var forøvrig skremmende hvor mye strømmen som kommer fra pc via usb-kabelen degraderer signalet. Med egen psu, i dette tilfellet placid hd, ble lyden bedre på alle parameter.
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.494
    Antall liker
    3.530
    Jaja det har jeg styr på. Min forsyning ligger sikkert ikke tilbage for jeres. Dexa 3,3 V og 9000 uf Black Gate. Men bevares hvis fnidret fra PC opfattes som extra detaljer er det jo vanskeligt å diskutere.
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.439
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Fnidret fra pc ?

    Det er jo det en blir kvitt ved å ikke bruke strømmen i usb-kabelen.:cool:
     
    Sist redigert:

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.494
    Antall liker
    3.530
    Ved du hvad jeg har hørt det hver eneste gang Pc har været brugt til lyd selv fra de bedste experter. Hvad enten de bruger Foobar J river(og jeg skal komme efter dig) Selv fra de bedste er lyden fra PC lidt hårdere og lidt mere klinisk end fra de bedste værker. Dette selv om Pc kører udelukkende fra Batteri.

    Ja det er altså klubbens flertal som har registreret det.

    Men dere må gerne gjøre mig klogere :) Vil gerne kunne hente filer ned men foreløbig er det på standby pågrund af skuffelse.
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.439
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Tviler ikke på dine erfaringer Drossel.

    Men på B-III med Exa og pc har jeg bedre erfaring enn med kostbar cd spiller til Buffalo via s/pdif.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn