buffring-er dette normalt?

TM-1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.07.2012
Antall liker
81
Sted
Oslo
Strømmer wimp med en simple audio. Av og til "henger"den seg opp på buffring, starter ikke igjen. Får den i gang ved å slå av og starte den igjen en eller to ganger. Irriterende, men er det normalt? Bruker en Hegel dac men det skulle vel ikke spille inn? Kan det ha å gjøre med f.eks at bredbåndhastigheten til huset ikke helt leverer til 192 kbps? Eller skal jeg reklamere på SA boksen?

particle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2014
Antall liker
339
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Jeg opplever lignende problemer. Bruker Wimp på to PCer, begge med Windows 7, og koblet til Hegel DACer. Etter at jeg oppgraderte til Wimp HiFi så opplever jeg stadig vekk at avspillingen stopper helt opp ved skifte av låt. Play-ikonet flytter seg til neste låt på spillelisten, men den stopper helt i begynnelsen av sporet, og starter ikke før jeg trykker play igjen. Dette opplevde jeg aldri før oppgraderingen til HiFi, men nå har det skjedd utallige ganger på begge systemene, og med forskjellige patcher.

Tviler også på at dette har noe med DACene å gjøre, og det har ihvertfall ikke noe med internett-forbindelsen å gjøre. Bruker 50 Mbps over kabel... Tror rett og slett det er en bug i programmet. Hvis problemet vedvarer blir jeg nok å sende dem en mail.

howard_nor

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2009
Antall liker
1.998
Torget vurderinger
5
Strømmer wimp med en simple audio. Av og til "henger"den seg opp på buffring, starter ikke igjen. Får den i gang ved å slå av og starte den igjen en eller to ganger. Irriterende, men er det normalt? Bruker en Hegel dac men det skulle vel ikke spille inn? Kan det ha å gjøre med f.eks at bredbåndhastigheten til huset ikke helt leverer til 192 kbps? Eller skal jeg reklamere på SA boksen?
Jeg bruker wimp hifi via Simple audio, synes faktisk at det funker bedre enn å spille av via pc. Henger seg aldri opp, det skjedde innimellom på pc. Har fiber med 15mb inn og ut.

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2011
Antall liker
2.284
Sted
Tromsø
Jeg opplever lignende problemer. Bruker Wimp på to PCer, begge med Windows 7, og koblet til Hegel DACer. Etter at jeg oppgraderte til Wimp HiFi så opplever jeg stadig vekk at avspillingen stopper helt opp ved skifte av låt. Play-ikonet flytter seg til neste låt på spillelisten, men den stopper helt i begynnelsen av sporet, og starter ikke før jeg trykker play igjen. Dette opplevde jeg aldri før oppgraderingen til HiFi, men nå har det skjedd utallige ganger på begge systemene, og med forskjellige patcher.

Tviler også på at dette har noe med DACene å gjøre, og det har ihvertfall ikke noe med internett-forbindelsen å gjøre. Bruker 50 Mbps over kabel... Tror rett og slett det er en bug i programmet. Hvis problemet vedvarer blir jeg nok å sende dem en mail.
Dette opplever jeg også på en Win 7 maskin. Squeezeboxen har ikke dette problemet.

X3MKungen

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.09.2013
Antall liker
246
Sted
Helsingborg Sverige
Kör du trådlöst eller med kabel?

Om du kör trådlöst KAN det vara att det är fullt på den kanalen ifall du kör 2.4Ghz bandet. har du möjlighet att köra 5Ghz ifall du kör trådlöst ?

TM-1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.07.2012
Antall liker
81
Sted
Oslo
Har kabel..:) ser ut til at det er løst ved at jeg nå starter simple audio boksen etter at effekt forsterkerne er slått på. Kanskje den ikke likte den trafo boomen som kommer i det de går på.Iallfall funker det nå.

Topp Bunn