Buray 3D spiller, audio return, gammel preamp muligheter?

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Innlegg
830
Antall liker
3
Hei,

Hengt opp en panasonic 3D 65" TV i dag og ser at eg muligens må fornye noe av det andre også for å kunne se en 3D film, når det er sagt så ønsker eg ikke å fornye pre ampen og da lurer eg på følgende

Ny Bluray spiller: Hvordan får eg surroundlyd fra denne, idag har eg 6 stk kabler i et 5.1 system som da går fra en LG bluray spiller og inn på Primare preampen
Har ikke hdmi ut fra primaren.
Et alternativ er å kjøpe ny pre amp, men er egentlig fornøyd med den eg har
Må eg da fortsatt se etter en ny bluray spiller som støtter 3D samt har analogt ut med 6 kabler, er litt usikker på kor audio return kommer inn i bildet her, det er vel muligens kun tilbake til en eventuell preamp
Tv,en har også optisk ut men om det da sendes lyd i retur fra optisk til preamp er jeg usikker på.

Kunne primert tenkt meg en blu ray spiller fra panasonic da for å slippe for mange fjernkontroller, er primert kun interesert i et godt bilde og filmlyd, for cd spilling har eg fortsatt en denon god dvd spiller i dette anlegget, og mye spilling blir det neppe uansett her i denne stuen.

Har Dere noen anbefaling, har ikke følgt så mye med på TV og blu ray fronten så er selv ikke oppdatert.

Mvh
GFE
 

hygenhygen

Medlem
Ble medlem
20.06.2010
Innlegg
37
Antall liker
8
Blu Ray spiller med 2 hdmi ut
feks http://www.lydogbilde.no/test/panasonic-dmp-bdt310
(eller oppo bdp 93, bdp 95, cambridge 651bd, cambridge 751bd ..)
(flere av spillerene har også multichannel analog utganger så du kan velge hdmi eller multichannel analogt....
kan du få brukt hdmi til reciver så anbefaler jeg det fremfor analogt)

En BD spiller med 2 hdmi ut------>(alle nevnte har 3d
1 hdmi fra spiller til tv for bilde og tv lyd
1 hdmi fra spiller til reciver

for din reciver takler multikanals pcm over hdmi
(altså bd spiller decoder hd/sd lyd og sender den som multikanals pcm til reciver)


Audio return er ikke mye å tenke på
Den er i hdmi 1.4 for å slippe en kabel mellom tv og reciver når man feks har tv med intergrert bd spiller eller intergrert tv tuner (man kan bruke iptisk/coax mellom tv og reciver når man bruker intergrert bd/tuner)

Har du mulighet bør eksterne hd tunere koples hdmi til reciver-->for så videre hdmi til tv
 
Topp Bunn