-HP-
Overivrig entusiast
- Ble medlem
- 07.11.2005
- Antall liker
- 128
Kom i snakk med en fyr om CD-spillere og sånt på en fest for litt siden. Og han begynte å snakke om kvaliteten på Burr Brown-konvertere. Min DVD-spiller har en DSD 1791 (og CD-spilleren forøvrig en PCM 1791 - hva er egentlig forskjellen?). De to spillerne låter ganske forskjellig til tross for at de har "samme" konverter. Hans favorittspiller, Denon DVD 3800, har DSD 1796, som visstnok skulle være noe bedre. Denons toppmodel, A1, har DSD 1792, som logisk sett skal være enda bedre. Det er tillatt å bli forvirret her.
Jeg vet selvsagt at DA-konverteren har avgjørende betydning for lydkvaliteten i en CD/DVD-spiller. Men hvordan er disse Burr Brown-konverterne rangert, og hvor store er egentlig forskjellene?
Jeg er ingen kløpper når det gjelder avansert lyd/datateknikk, så gjør forklaringen pedagogisk
Jeg vet selvsagt at DA-konverteren har avgjørende betydning for lydkvaliteten i en CD/DVD-spiller. Men hvordan er disse Burr Brown-konverterne rangert, og hvor store er egentlig forskjellene?
Jeg er ingen kløpper når det gjelder avansert lyd/datateknikk, så gjør forklaringen pedagogisk