Burwen Bobcat software - erfaringer anyone ?

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
10.940
Antall liker
32.927
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
17
Ble nyskjerrig når Mr.Mark Levinson påstår han bruker Burwen Bobcat software. Er det noen som har erfaringer med dette produktet ??
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
10.940
Antall liker
32.927
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
17
Det brukes i alle fall store ord her:


"Burwen Bobcat elevates the quality of CD, DVD, and MP3 to
be equal to or better than analog and SACD. No CD player at
any price can come close to making this improvement."
Mark Levinson
 

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Innlegg
1.469
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Naaa.....

Skeptisk..... ::)

Sitat: "When Mark Levinson heard an MP3 played through a computer-based mastering system that Burwen was working on, he was amazed that it sounded so much like analog or pure DSD"

Klarer ikke helt å svelge at komprimert MP3 format spilt gjennom Windows Mediaplayer skal låte bedre en orginalen.
1995 dollar er jo ikke akkurat billig for en pluggin til WMP, ok du får med DAC men likevell...
 

trex

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
916
Antall liker
29
Dette betyr vel bare at noen har begynt å lage høykvalitets-plugins til konsumer-software også.
Slike plugins har vært tilgjengelige i en årrekke for proff lyd-programvare, om enn i en litt annen form, naturlig nok. Der gjelder det mest lyd inn, ikke ut, men denne:

http://www.izotope.com/products/audio/ozone/

er en typisk mastering, miks og output-type plugin som gjør mye av det samme, og mye mer til.

Bobcat er vel maks tilpasset konsumer bruk.
 

Fidelio

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2008
Innlegg
2.745
Antall liker
668
Plugin til WMP.....überlol. Tidenes mest idiotiske software forblir tidenes mest idiotiske software. Hadde Burwengjengen giddet, hadde de laget sin egen app.
 
R

Roysen

Gjest
Jeg har kjøpt en rekke skiver fra plateselskapet ABC Records www.abcrecord.com og de benyter Burwen Bobcat i mastringsprosessen av alle sine innspillinger hvor Mark Levinson (mannen) også har hatt en finger med spillet når det gjelder hvordan deres skiver mastres. Skivene derfra er i mine hører de beste inspillingene jeg har. Jeg skal la det være usagt om det har noe med Burwen Bobcat å gjøre, men den virker i hvert fall ikke å gjøre noe galt med lyden.

Mvh
Roysen
 
Topp Bunn