Bygg selv - LydKonsept.no!

1724754106866.png

Vi i LydKonsept.no digger selvbygg. Ikke bare er det fryktelig moro, det er også lærerikt og du har en rekke potensielle fordeler:
  • Du kan realisere et prosjekt som kanskje ville blitt for kostbart å kjøpe som ferdig produkt
  • Du kan realisere et prosjekt som av ulike grunner ikke egner seg kommersielt
  • Du kan realisere et produkt som passer deg, din smak og ditt lytterom
  • Du kan selv "sitte i førersetet" fra start til mål, eller du kan bygge et ferdig utviklet kit fra en anerkjent utvikler.
Hos LydKonsept.no merker vi allerede en positiv utvikling for vår selvbyggavdeling. Dette er gledelig med tanke på at det er et begrenset markedspotensial. Vi legger til stadig nye artikler til lageret og finpusser våre nettsider. Det er veldig hyggelig å se at det støttes opp rundt vårt initiativ.

Husk at vi har prismatch på selvbyggartikler

Si veldig gjerne hei@lydkonsept.no dersom du har spørsmål, eller ønsker å diskutere et prosjekt.

www.lydkonsept.no

Vedlegg

Kommentarer

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Antall liker
2.641
Sted
Endor
Dette er bra og dere har skikkelig gode produkter ..... men, jeg har ikke funnet noen som kan eller er villige til å hjelpe meg med det jeg virkelig er ute etter......

Jeg har levd med Duntech PCL-15 studiomonitorer siden 1992, de er her ennå, ikke som primærhøyttalere men når jeg skal "kose" meg :cool:
(De Duntech´ene har custom Dynaudio elementer, hvor bassene har utvidet båndbredde oppover)
Mulig prosjekt: Små studiomonitorer med de beste elementer, etter samme prinsipp (phase time/coherent, kun akustisk 1. ordens, time aligned, well: kanskje MiniDSP drevet)

Fordi ekte faselineære, time/coherent monitorer hart noe ved seg som man ikke finner andre steder, uansett pris .....
kanskje det rett og slett er for vanskelig for selvbygg? :unsure: Kanskje ikke mulig å simulere med dagens design software? :unsure:

(jeg har ikke råd til klippel eller anechoic kammer)

Sist redigert:

GSolie

Bransjeaktør
Ble medlem
02.05.2016
Antall liker
100
Sted
Eydehavn
Torget vurderinger
7
Dette er bra og dere har skikkelig gode produkter ..... men, jeg har ikke funnet noen som kan eller er villige til å hjelpe meg med det jeg virkelig er ute etter......

Jeg har levd med Duntech PCL-15 studiomonitorer siden 1992, de er her ennå, ikke som primærhøyttalere men når jeg skal "kose" meg :cool:
(De Duntech´ene har custom Dynaudio elementer, hvor bassene har utvidet båndbredde oppover)
Prosjekt: Nye studiomonitorer med de beste elementer, etter samme prinsipp (phase time/coherent, kun akustisk 1. ordens)

Fordi ekte faselineære, time/coherent monitorer hart noe ved seg som man ikke finner andre steder, uansett pris .....
kanskje det rett og slett er for vanskelig for selvbygg? :unsure: Kanskje ikke mulig å simulere med dagens design software? :unsure:

(jeg har ikke råd til klippel eller anechoic kammer)
Send meg en epost på glenn(at)lydkonsept.no så tar vi det der Harald. Vi startet jo en samtale rundt dette for en tid tilbake, men annet selskap ;-)

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Antall liker
2.641
Sted
Endor
Send meg en epost på glenn(at)lydkonsept.no så tar vi det der Harald. Vi startet jo en samtale rundt dette for en tid tilbake, men annet selskap ;-)
Hei Glenn ...... er det deg igjen, ja det var prosjekt galskap det :ROFLMAO:

Informasjon om bruker

Lydkonsept
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
222
Link til alle artikler
46
Lydkonsept sine annonser
Bransjenyheter
Suksess med selvbygg av elektronikk | LydKonsept.no

Suksess med selvbygg av elektronikk | LydKonsept.no

• 0
DIY PreDIGin er designet for å komplettere DIY PreAmplifier og fungerer som den digitale følgesvennen for lydentusiaster som søker den utsøkt lytteopplevelse.
Fortsett
Bransjenyheter
Musical Fidelity M6xTT – Utsøkt eleganse til meget god pris!

Musical Fidelity M6xTT – Utsøkt eleganse til meget god pris!

• 0
Utforsk utsøkte lydopplevelser med Musical Fidelity M6xTT Det skjer mye spennende fra Musical Fidelity for tiden og i de kommende månedene. Nye fantastiske produkter kommer på rekke og rad med den...
Fortsett
Bransjenyheter
Musical Fidelity M8x Vinyl – Et mesterverk innen analog lyd

Musical Fidelity M8x Vinyl – Et mesterverk innen analog lyd

• 2
Musical Fidelity har alltid vært i forkant når det gjelder å produsere de platespillerforforsterkerne som gir mest for pengene i hver kategori. Selv de rimeligste produktene, som V90-LPS, har...
Fortsett
Bransjenyheter
Salget avsluttes midnatt og vi legger inn siste støtet.

Salget avsluttes midnatt og vi legger inn siste støtet.

• 0
Vi nærmer oss slutten på noen heidundrende salgsdager og det er moro å se at selvbygg lever i Norge. Seas, Scan Speak og Hypex har vært de store vinnerne i November. For ikke å snakke om vårt...
Fortsett
Bransjenyheter
BLACK FRIDAY HOS LYDKONSEPT!

BLACK FRIDAY HOS LYDKONSEPT!

• 3
Nå får du 20% på alle produkter fra Seas, Scan-Speak og BlieSMa hos Lydkonsept. Tilbudet varer til 2.12.24 https://lydkonsept.no/category/index/id/647 Vi i LydKonsept.no digger selvbygg. Ikke bare...
Fortsett
Bransjenyheter
JL Audio Dominion | High-End ytelse - betalbar pris!

JL Audio Dominion | High-End ytelse - betalbar pris!

• 0
JL Audio Dominion | High-End ytelse, betalbar pris Dominion er kanskje JL Audio sin rimeligste serie subwoofere, men dette betyr på ingen måte at ytelsene må vike. Dominion er fullblods HiFi-bass...
Fortsett
Topp Bunn