Bygge om SUB fra passiv til aktiv?

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Antall liker
152
Sted
Bærum
Hei,

Har en Paradigm SB sub som er passiv. Kunne tenke meg å få litt mer puch ut av denne.

Er det en ide å bygge denne om til aktiv? I så fall tips på en 200-400 W billig forsterkermodul?

Sub'en har delefilter og tar inn signal via høyttalerutgang på surround forsterker og fra sub tar jeg signal videre ut til sidekanalene.

Eller det en bedre løsning å selge Paradigmen (om den er salgbar...) og heller kjøpe f.eks. en Proson med 300W til ca kr. 2000 ?

mvh Ole

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Jeg er ingen ekspert på området, men rimelig modul... Under 3000? Sjekk Eltek, de har noen.

Jeg har ikke hørt suben din, og heller ingen av subene fra Proson, men jeg har hørt andre høyttalere fra Proson, og lydmessig sett er de ikke noe for meg i alle fall. Det kan jo hende du liker lyden da, men jeg anbefaler deg å lytte før du handler. ;)

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Antall liker
152
Sted
Bærum
havar skrev:
Jeg er ingen ekspert på området, men rimelig modul... Under 3000? Sjekk Eltek, de har noen.

Jeg har ikke hørt suben din, og heller ingen av subene fra Proson, men jeg har hørt andre høyttalere fra Proson, og lydmessig sett er de ikke noe for meg i alle fall. Det kan jo hende du liker lyden da, men jeg anbefaler deg å lytte før du handler. ;)
Takk for svar....sjekket Eltek, de har noe mindre digitale til "rett" pris, men får inntrykk av mer for pengene på den andre linken jeg fikk....Enig i at Proson ikke akkurat er high end ;D

Ole

Topp Bunn