Det var det samme arkitekten sa når vi bygget for noen år siden.Det er i teorien ingen forskjell på garasje og carport. Fotavtrykket er det samme og bruksområde er likt.
Søknaden for å bygge garasje og carport er lik også. Å sette inn en port og tette en vegg går vel knapt som fasadeendring på en carport/garasje så her er jeg 99% sikkert på at det bare er å sette igang. Det går an å spørre naboer og ta en tlf til kommunen selvsagt.
Det er noen regler der, ja - uten at jeg kjenner dem i detalj. Antageligvis lurt å sjekke - ikke primært av hensyn til naboene, men det kan bli et problem med forsikringsselskapet hvis det skulle skje noe.Om sakene henger fast på huset ditt kan det være det dukker opp noen krav om tiltak i forbindelse med brann etc. Min ser jeg er kledd med gips mot husveggen.
Kanskje det er best å få OK skriftlig. Ingen kjenner dagen før kommunen har gått og lagt seg.Det var det samme arkitekten sa når vi bygget for noen år siden.Det er i teorien ingen forskjell på garasje og carport. Fotavtrykket er det samme og bruksområde er likt.
Søknaden for å bygge garasje og carport er lik også. Å sette inn en port og tette en vegg går vel knapt som fasadeendring på en carport/garasje så her er jeg 99% sikkert på at det bare er å sette igang. Det går an å spørre naboer og ta en tlf til kommunen selvsagt.
Men jeg har lite lyst begynne før jeg vet at alt er i orden.
Kanskje en tlf til kommunen holder.
Jeg er i utgangspunktet enig me deg, men jeg er redd det vil virke litt tungt estetisk.Ville nå bygd rundt hele greia om jeg hadde valget. Koster omtrent det samme og du får en feit garasje.