hei folkens
nå som de fleste av mine pågående projekter er iferd med å avsluttes eller er i pausemodus, tenkte jeg å sette i gang med bygging av ovennevnte Høyvolt shuntregulator, som Vega 65 var så generøs og overlate et par pcb´r til undertegnede
siden jeg har gode erfaringer, både lydmessig og driftsmessig, med Allen Wright´s(Vacuum State) SuperRegulatorer på driverrøret i mine "all-out" monoblokker, tenkte jeg å prøve å implementere en liknende løsning for 300B delen.
først og fremst:
så det var andre nordmenn inne og bestilte disse kortene i tråden på diyaudio;
er det noen her som faktisk har bygget de?
i monoblokkene er SuperReg plassert i utg.- chassiet mellom choke nr 2 i LCLC på 6s45 driv er b+ etterfulgt av en enkel 100µF/630vdc Solen metalcan og deretter Borderpatrol Interstage før det hele kobles rett på anoden.
Psu til ad351 på SuperReg +15vdc ligger i powerchassis og går gjennom 2 av ledningene i umbilical
denne er nå full og da oppstår følgende problemstilling:
kan opampene på SuperReg og HPHV dele 15 volts forsyning?
hvis ikke gjenstår 3 mulige alternativer:
a)lage ny umbilical med nye kontakter i begge ender(dyrt og mye jobb!)
b)lage en umbilical til
c)plassere HPHV i powerchassis etter likeretting og første choke
vil da gå gjennom umbilcal til 2xSolen-anodechoke-2xSolen- Hørning OPT-300B b+
men siden HPHV skal sørge for "stiv" og lavimpedant strømtilførsel, lurer jeg på om den ikke bør sitte nærmest mulig "slutt-destinasjonen"?
synspunkter ?
alle mottas med takk!
mvh
Leif "forward" 8) Christensen
PS før noen "smartasser" foreslår det; eneste ac i utg.chassis er glød 6s45
nå som de fleste av mine pågående projekter er iferd med å avsluttes eller er i pausemodus, tenkte jeg å sette i gang med bygging av ovennevnte Høyvolt shuntregulator, som Vega 65 var så generøs og overlate et par pcb´r til undertegnede
siden jeg har gode erfaringer, både lydmessig og driftsmessig, med Allen Wright´s(Vacuum State) SuperRegulatorer på driverrøret i mine "all-out" monoblokker, tenkte jeg å prøve å implementere en liknende løsning for 300B delen.
først og fremst:
så det var andre nordmenn inne og bestilte disse kortene i tråden på diyaudio;
er det noen her som faktisk har bygget de?
i monoblokkene er SuperReg plassert i utg.- chassiet mellom choke nr 2 i LCLC på 6s45 driv er b+ etterfulgt av en enkel 100µF/630vdc Solen metalcan og deretter Borderpatrol Interstage før det hele kobles rett på anoden.
Psu til ad351 på SuperReg +15vdc ligger i powerchassis og går gjennom 2 av ledningene i umbilical
denne er nå full og da oppstår følgende problemstilling:
kan opampene på SuperReg og HPHV dele 15 volts forsyning?
hvis ikke gjenstår 3 mulige alternativer:
a)lage ny umbilical med nye kontakter i begge ender(dyrt og mye jobb!)
b)lage en umbilical til
c)plassere HPHV i powerchassis etter likeretting og første choke
vil da gå gjennom umbilcal til 2xSolen-anodechoke-2xSolen- Hørning OPT-300B b+
men siden HPHV skal sørge for "stiv" og lavimpedant strømtilførsel, lurer jeg på om den ikke bør sitte nærmest mulig "slutt-destinasjonen"?
synspunkter ?
alle mottas med takk!
mvh
Leif "forward" 8) Christensen
PS før noen "smartasser" foreslår det; eneste ac i utg.chassis er glød 6s45