Bytte arm eller pickup.

lille hiawata

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2008
Antall liker
3.477
Sted
Harstad
Torget vurderinger
1
Hva tror dere vil gi mest lyd pr krone ? Har en Vpi Jmw 9 signature arm. Vurderer å bytte denne mot en Jmw 10,5 , kostnad ca 10000. Alternativ kjøpe ny rilletaster til 10000 på Jmw 9 armen. Har dere innspill.

theodor

Hi-Fi interessert
Ble medlem
29.05.2006
Antall liker
0
Hei lillehiawatha!
Personlig så ville jeg brukt 5000.- på ny P.U.
Og kjøpt masse nye plater for resten av pengene..
Men det er min prioritering.
Andre som har din spiller vil nok gi deg et bedre svar ;D

Mvh Theodor

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Ville UTEN TVIL brukt pengene på PU.

Mvh. Birdman

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.467
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Tja, hva med å brenne inn kabelen i armen først? PU tror jeg og står høyere på lista, med mindre du har en sinnsykt bra en fra før.

Er godt fornøyd med samme arm som deg med Lyra Skala. Tror en Dorian ville vært tingen!

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.183
Torget vurderinger
6
Har man bra drivverk og arm (som du har), tror jeg jeg slutter meg til de som ville brukt pengene på en god pickup. Du sier ingenting om hva du bruker i dag. Lyra pickuper er gode pickuper, men det finnes mange andre gode alternativer der ute. Hva man skal anbefale, kommer helt an på hvilke preferanser du har, og hva slags musikk du hører på. Lyra Dorian, som har vært foreslått er en ok pickup som jeg selv har hatt en periode. Jeg byttet den ut til fordel for en Grado reference til 11-12 lapper. Den spilte veldig anderledes, mer musikk og mindre hifi enn Dorian (som jeg var godt fornøyd med). Jeg tror hvis jeg var deg, at jeg heller ville løftet blikket mot en Lyra Argo eller Helikon som begge vel ligger litt over budsjett. Argo har jeg ikke annet enn lest lovord om, mens Helikon har jeg hørt i vellykkede demo oppsett. Både Fosse og Rudi har gode erfaringer med Argo. Ikke misforstå, Dorian er en helt ok pikcup. Men jeg tror kanskje at du vil tjene en del ved å bruke hele budsjettet.

lille hiawata

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2008
Antall liker
3.477
Sted
Harstad
Torget vurderinger
1
Takk for alle innspill. Pick upen jeg bruker i dag er en Cardas Heart Reference. Denne er snart moden for en retipping hos Benz. Så jeg ser for meg to alternativer . 1 Retippe Cardasen, samtidig bytte arm og finne en høvelig pick up. 2 Beholde armen, retippe Cardasen og fleske til med en Benz lp feks, eller noe annet gromt. Retippingen kan ta lang tid , så må uansett ha en ny pick up. Mvh Lille Hiawata.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
Retipping hos Benz kan visstnok ta opptil ett år! Har en LP og en Ruby2. Planen er å bruke Ruby'en når LP'en er på tur i Sveits for retipping (når den tid kommer)..........

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.467
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Hva med å sende PU'en til retipping, kjøpe en ny en, samt når du får tilbake den gamle PU'en så kjøper du en ny lengere arm, og har en PU i hver arm, etter hva som passer best? VPI er jo lette å bytte arm på!

lille hiawata

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2008
Antall liker
3.477
Sted
Harstad
Torget vurderinger
1
Skink 123 Bytter jeg til lengre arm må jeg også bytte armbase. Lettere å kjøpe et ekstra armrør. Mvh Lille Hiawata.

karlinn

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2005
Antall liker
110
Sted
Bergen
Torget vurderinger
7
Det er en veldig fin arm du har, det er sikkert mere at hente i nyt pu.

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.183
Torget vurderinger
6
lille hiawata skrev:
Takk for alle innspill. Pick upen jeg bruker i dag er en Cardas Heart Reference. Denne er snart moden for en retipping hos Benz. Så jeg ser for meg to alternativer . 1 Retippe Cardasen, samtidig bytte arm og finne en høvelig pick up. 2 Beholde armen, retippe Cardasen og fleske til med en Benz lp feks, eller noe annet gromt. Retippingen kan ta lang tid , så må uansett ha en ny pick up. Mvh Lille Hiawata.
Ville gått for alt. 2. Har ikke hørt Cardas Heart ref selv, men tror du skal litt opp i pris for å matche den. Er ikke det en ombygd Grado? To gromme pickuper er ikke feil. Jeg lefler litt med tanken sjøl :)

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
gut_man skrev:
lille hiawata skrev:
Ville gått for alt. 2. Har ikke hørt Cardas Heart ref selv, men tror du skal litt opp i pris for å matche den. Er ikke det en ombygd Grado? To gromme pickuper er ikke feil. Jeg lefler litt med tanken sjøl :)
Støtter helt klart siste taler ;)

lille hiawata

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2008
Antall liker
3.477
Sted
Harstad
Torget vurderinger
1
Gut Man nei det er nok en kraftig ombygd Benz Reference. Vpi har et års byttedeal på armene . Dvs full pris på gammelarmen mot en ny. Slenger ut et spørsmål til dere Dynavector brukere , hva skiller Benz Lp fra Dynavector sine i noenlunde samme prisleie? Mvh Lille Hiawata.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
lille hiawata skrev:
, hva skiller Benz Lp fra Dynavector sine i noenlunde samme prisleie?
Ibenholt istedet for bambus, mao er DV langt mer miljøvennlige ;)

lille hiawata

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2008
Antall liker
3.477
Sted
Harstad
Torget vurderinger
1
He he FZ sitter her og damper Gul Mix nr 2 er vel ikke miljøvenlig. Hva mener du om Lp kontra Ruby 2? Ps betaler 21 kr for en pakke Gul mix 2 på Svalbard . Lønner seg stort å røyke.Mvh Lille Hiawata.

Topp Bunn