Bytte av platespiller - hjelp til å velge

Atlerovik

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.08.2019
Innlegg
3.450
Antall liker
10.879
Sted
Oslo
Torget vurderinger
16
Det er sommer og ferie - tid til å tenke og penger på konto. Jeg har lyst til å oppgradere vinylriggen min (om den i det hele tatt kan kalles det). Pr i dag har jeg en MoFi StudioDeck med MasterTracker pickup. Har lyst å prøve MC pickup og har sett meg ut Hana ML. Det er det vel lite diskusjon rundt.
Det jeg derimot er mer usikker på er hvilken platespiller. Tenkte umiddelbart på en MoFi UltraDeck, da det er mye jeg liker med MoFi. Jeg har imidlertid litt lite plass på benken og MoFi-spillere er store. Og det er jo alltid gøy å prøve noe nytt.

Her er shortlisten min:
  • MoFi UltraDeck
  • Rega Planar 8
  • Dr. Feickert Woodpecker
  • Clearaudio Performance
Håper på noen gode råd fra dere erfarne vinylhoder. Det jeg er ute etter er en generell oppfatning av disse, hvordan hver enkelt passer med Hana ML og eventuelle tips om andre spillere i samme klasse.
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.694
Antall liker
37.929
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Min første tanke er Clearaudio Performance :)
Lykke til på jakten

mvh
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.310
Antall liker
16.930
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Men - Clearaudio´n fordrer at du fortrinnsvis kan tilby den montering på veggbrakett.
 

Atlerovik

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.08.2019
Innlegg
3.450
Antall liker
10.879
Sted
Oslo
Torget vurderinger
16
Men - Clearaudio´n fordrer at du fortrinnsvis kan tilby den montering på veggbrakett.
Det er forsåvidt et veldig godt poeng. Jeg kommer ikke til å montere den på vegg. Og har heller ikke lyst til å bygge opp noe særlig under spilleren, da jeg har en høy benk:

05F8B35F-DBC7-4ECD-A3B2-A8E0BC7C69D8.jpeg


Det er noe jeg har likt godt med MoFi’en, at den er godt mekanisk dempet og det skal mye til før den fanger opp vibrasjoner. Og UltraDeck har enda bedre føtter. Men det er klart - om Clearaudioen er veeeldig mye bedre, så.....
 

Atlerovik

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.08.2019
Innlegg
3.450
Antall liker
10.879
Sted
Oslo
Torget vurderinger
16
Tilleggsalternativ: Kuzma Stabi S med Stogi S tonearm
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Atlerovik: Glem heller ikke Planar 10. Dog, den sloveneren er også SVÆRT GOD.
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.908
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Det er vel fortsatt ikke lov å linke til annonser, men EVO´n har jo en god kandidat til salgs på Torget.
Aqoustic Solid m/SME 309 arm
Enig. Det er rett og slett et skikkelig røverkjøp!
 

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.032
Antall liker
7.631
Sted
Oslo
Om ikke annet, så er det utrolig lekre å se på når de spiller i hvert fall! Ser ut som at de selges uten arm?
Kan brukes med alt fra Rega's armer til SME-V
Anbefaler og HR power supply
At de er relativt sjeldne på bruktmarkedet sier litt om at de fleste eierne er godt fornøyd
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.093
Antall liker
4.197
Torget vurderinger
1
Det er fristende å foreslå Technics SL1200G - den nest beste motoren på markedet.

mvh
KJ
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.371
Antall liker
12.375
Sted
Sørlandet
Rega RP8 - morsom, leken, lett og velspillende. En god partner til både rør og Harbeth og da gjerne i kombinasjon med en ikke altfor daff PU/riaa kombinasjon.

-BB-
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.310
Antall liker
16.930
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Er dette like relevant for Performance som for Concept?
Det avhenger av tonearmen, og ikke spilleren i seg selv. Flere av deres tonearmer er "lagret" m/magnet - og de er spes. følsomme
 
Topp Bunn