Bytte høyttalerterminaler Ncore NC400

Kristonio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.01.2018
Innlegg
102
Antall liker
94
Torget vurderinger
1

Torvbakkane

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2019
Innlegg
844
Antall liker
913
Sted
Alver
Merk deg at handler du fra Audiophonics i Frankrike så er ikkje dei så villige å betale norsk moms som de fleste er begynt å gjøre, men kan være hvis du ber dei ordne det!
Eller ein bruker ett betalingsmellomledd som PayPal, dei har ordnet norsk MVA for meg tidligere.
Eg får nå ei pakke sjøl fra Audiophonics som eg glemte dette, og den er sendt uten at MVA er blitt forskuddbetalt, får da ei ekstra regning å betale ved avhenting på ca 60% av kjøpesummen pga agenten tar seg svært godt betalt...
Ellers har eg ikkje noe galt å sei om Audiophonics, bortsett at fra Franrike kan forsendelser gå tregt 😏 Nesten som det kommer fra kina direkte 😄
Så generelt er eg fornøgd med å handle fra Audioåhonics 🙂
 

Audiosan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.08.2018
Innlegg
427
Antall liker
228
Jeg ville ikke bedt noen ordne med norsk moms når de normalt ikke gjør det. En liten feil (om så bare i print på pakkseddelen) og man må betale momsen 2 ganger. Og i tillegg fortollingsavgiften.
 

Kristonio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.01.2018
Innlegg
102
Antall liker
94
Torget vurderinger
1
Er det ikke Posten som behandler pakkene sendt fra Audiophonics når den kommer inn i Norge? Eller bruker de DHL eller FedEx? Det enkleste er vel bare å bestille, for så å betale moms og avgift når pakken hentes på Post i butikk. Evt vente på en regning fra DHL eller FedEx.

Jeg har aldri forhåndsbetalt norsk MVA tidligere når jeg har bestilt noe fra utlandet.
 
  • Liker
Reaksjoner: KMR

Audiosan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.08.2018
Innlegg
427
Antall liker
228
Store aktører som e-bay, aliexpress og lignende ordner norsk momsing. Også aktører som RS components, mouser og digi-key. Men de fleste mindre bedrifter gjør ikke dette enda.
 

Torvbakkane

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2019
Innlegg
844
Antall liker
913
Sted
Alver
Fikk pakken nå fra Audiophonics, når mva var betalt var det kun ett gebyr til posten på kr. 149,- (for papirarbeidet).
Så blei da ikkje så galt når Audiponics var de eineste som hadde dei MOSFET'ene eg skulle ha fatt i.
PS! i mellomtida har eg da funne alternativer, men det blir nå bare sånn - kjøpt er kjøpt 😂
Så Ja du har rett i det @Audiosan, bør ikkje mase på firma om at dei skal betale MVA (for om det er det den norske stat ønsker), så er det hvis dei som ein bruker til betalingsoverføring ordner det. Men kan være dei har sluttet med det for det blir da litt ekstra administrasjon ut av det.... 🤔
Ser også nå at ein del "firma" på AliExpress sier at kjøper er ansvarlig for importavg/mva til mottakerlandet...
 

Audiosan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.08.2018
Innlegg
427
Antall liker
228
Nå har jeg aldri handlet via AliExpress. Men har forstått det slik at det fungerer likt med E-bay. Det betyr at det er AliExpress som står for inndriving av betaling (inkl eventuell moms) og deretter videreformidler betalingene til respektive selgere og stat. Om det er tilfelle, så er det nok heller "firma" på AliExpress som ikke har oppdatert sidene sine det du har sett.
 

Kristonio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.01.2018
Innlegg
102
Antall liker
94
Torget vurderinger
1
Da blir det en bestilling fra Audiophonics. Men kan noen kyndige bekrefte om jeg har alt jeg trenger for å bytte terminaler på mine monoblokker?
 

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.890
Antall liker
3.221
Nå har jeg aldri handlet via AliExpress. Men har forstått det slik at det fungerer likt med E-bay. Det betyr at det er AliExpress som står for inndriving av betaling (inkl eventuell moms) og deretter videreformidler betalingene til respektive selgere og stat. Om det er tilfelle, så er det nok heller "firma" på AliExpress som ikke har oppdatert sidene sine det du har sett.
Har endnu ikke oplevet dette. Altid Postnord som inddriver moms etc.
 

frode n

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.07.2010
Innlegg
227
Antall liker
328
Det du har lenket til holder for å bytte terminaler, litt krympestrømper over kontaktene gjør det hele litt mer proffesjonelt . Er du god på og lodde, ville jeg droppet kontaktene som skal skyves inn på høytaler terminalen og i steden loddet ledningen rett på terminalen. ( kan hende du må borre hullet litt større på terminalene )
 

Kristonio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.01.2018
Innlegg
102
Antall liker
94
Torget vurderinger
1
Det du har lenket til holder for å bytte terminaler, litt krympestrømper over kontaktene gjør det hele litt mer proffesjonelt . Er du god på og lodde, ville jeg droppet kontaktene som skal skyves inn på høytaler terminalen og i steden loddet ledningen rett på terminalen. ( kan hende du må borre hullet litt større på terminalene )
Takk for svar. Lodding har jeg ingen erfaring med. Men satser på at det blir et godt resultat uten lodding.
 

Audiosan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.08.2018
Innlegg
427
Antall liker
228

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.890
Antall liker
3.221
Jeg tror kanskje det er gået igang her primo Juli.
 
Topp Bunn