Caetano Veloso

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Antall liker
1
Hei!

Så på Almodovars fantastiske fim "Snakk til henne" på søndag. Sikkert preget av filmens stemning, ble jeg fasinert av framføringen av en sang midt i filmen. Har klart og spore opp sangeren Caetano Veloso. Etter å ha googlet litt, forstår jeg at han har en posisjon innenfor latinsk musikk.

Er det noen her som har et forhold til hans musikk og som kan gi noen tips om hva man eventuelt bør skaffe seg for å bli bedre kjent med hans produksjoner?

kibsgard

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
1
Jeg er Veloso-fan og generelt stor tilhenger av brasiliansk musikk. Ut i fra det jeg har hørt ville jeg ha startet med denne samleren (inneholder sangen fra filmen):

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos...2798/sr=1-1/ref=sr_1_10_1/026-9482410-5246835

Liker du det hører ville jeg jobbet meg bakover i tid mot de virkelig klassiske albumene hans fra slutten av 60-tallet og begynnelsen av 70-tallet. Samleren inneholder mest musikk fra de senere år, men dog meget bra.

Deretter er det jo bare å sjekke ut Jorge Ben, Gilberto Gil, Milton Nascimento, Elis Regina +++. :)

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Antall liker
1
Oj! Jeg så jeg hadde laget sint mann i meldingsikonet! Jeg som var sikker på at jeg hadde klikket på spørsmåltegnet.

Sangen jeg hørte var så langt fra sint som overhode mulig. Kan du tilgi Veloso?  :-[

Topp Bunn