CANAL DIGITAL - Dekoder slås ut

OleLyttøye

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.06.2015
Innlegg
555
Antall liker
228
Sted
Bergen
Etter skifte fra GET-boks til Canal Digital OnePlace dekoder har jeg fått noen merkelige utslag. Bilde og lyd er vesentlig bedre.
Men: Dekoder "henger" og restarter hele tiden. Den står på om morgenen, selv om den ble slått av om kvelden.
Chat med teknisk support hjalp ikke.

I dag la jeg merke til at den slo seg av da jeg slo på TV'en - LG OLED 55 C9.
Kan det være en sammenheng med en slags "powersurge" fra TVen? Det er lite stikk i området der de står, og alt er koblet på 2 balanserte padder.

Noen som har en teori? Jeg er virkelig tom for ideer selv, og hører gjerne om andre har gjort slike erfaringer.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.494
Antall liker
9.221
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Etter skifte fra GET-boks til Canal Digital OnePlace dekoder har jeg fått noen merkelige utslag. Bilde og lyd er vesentlig bedre.
Men: Dekoder "henger" og restarter hele tiden. Den står på om morgenen, selv om den ble slått av om kvelden.
Chat med teknisk support hjalp ikke.

I dag la jeg merke til at den slo seg av da jeg slo på TV'en - LG OLED 55 C9.
Kan det være en sammenheng med en slags "powersurge" fra TVen? Det er lite stikk i området der de står, og alt er koblet på 2 balanserte padder.

Noen som har en teori? Jeg er virkelig tom for ideer selv, og hører gjerne om andre har gjort slike erfaringer.
Fant et innlegg på nettet som skriver at fjernkontrollen sender ut signaler på egenhånd selv om dekoder er stengt.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.494
Antall liker
9.221
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Har jobbet for CD og Get i flere år og problemene du beskriver skyldes sannsynligvis feil på fjernkontroll, strømforsyning til dekoder eller for lavt signal inn til dekoder. Jeg ville tatt en titt på det. Er det helt umulig å finne ut av så er det vel bare å bytte boks.
 

Classic46

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2017
Innlegg
1.815
Antall liker
285
Hvis CEC er slått på i dekoder, så snakker TV og dekoder sammen. Når man starter anlegget, så setter man på OnePlace boksen, og TV og surroundforsterker kommer på. Hos meg.
Når jeg slår av, så slår jeg av TV, og alt skrur seg av.
Du må også sjekke at fjernkontrollen=Bluetooth er koblet til i menyen på OnePlace.
Ellers er den ikke rask, men fungerer helt greit når man vet det.
Ellers er det bare å ta strømmen, og begynne på nytt.
Dette er jo en Android boks...
Også sjekk at den er koblet til nett. Men den sier i fra at den ikke er det.
 

Classic46

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2017
Innlegg
1.815
Antall liker
285
Ps: Fjernkontrollen til OnePlace er litt vel glad i batterier....og når de begynner å bli dårlige, så blir dekoderen nesten umulig å bruke. Sett inn nye batterier, så vil alt bli bra....
 
Topp Bunn