Cary SLP-05

H

hordasped

Gjest
Noen som har erfaring/hørt denne Pre.

Må vel si at denne ble jeg mektig imponert over.

Den er gått i bestilling.

Noen som er så heldig/eier av denne Pre,eller har latt seg imponere på samme måte som meg selv.

Synspunkter/tilbakemeldinger

På forhånd TAKK
 

bobbob

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.01.2007
Innlegg
168
Antall liker
1
Hei,

Har denne selv Hordasped, sammen med en Yamamoto A08-S (2 watt) med Emission Labs Mesh plate 45 rør, Cary 306SACD mot Uno Nano, WW Gold Eclipse signalkabler. Det spiller musikk for å si det slik.. så vakkert at det nesten er å gråte av :).

Jeg er iallefall 'utrolig' fornøyd. Har faktisk ingen utbytte/oppgraderings planer annet en på støm siden. Skulle gjerne ha større horn, men har ikke plass her jeg bor nå, trolig i neste bolig, hvem vet.

Jeg hadde litt støy på 05en når den var helt ny, men det har gått seg til nå, bare så du ikke blir super stressa hvis du opplever det samme. Hører gjerne fra deg ang. match mot Bryston, har du sammenlignet 05en mot Bryston sin pre?

Uansett, grattulerer masse med super pre. Orderlig dyr, men vanskelig å bytte ut når du har hadt den en stund.. Blir du ikke happy med den begynner dette å bli vanskelig :). Lykke til!
 
H

hordasped

Gjest
Hei,

Har denne selv Hordasped, sammen med en Yamamoto A08-S (2 watt) med Emission Labs Mesh plate 45 rør, Cary 306SACD mot Uno Nano, WW Gold Eclipse signalkabler.  Det spiller musikk for å si det slik.. så vakkert at det nesten er å gråte av :).

Jeg er iallefall 'utrolig' fornøyd. Har faktisk ingen utbytte/oppgraderings planer annet en på støm siden. Skulle gjerne ha større horn, men har ikke plass her jeg bor nå, trolig i neste bolig, hvem vet.

Jeg hadde litt støy på 05en når den var helt ny, men det har gått seg til nå, bare så du ikke blir super stressa hvis du opplever det samme. Hører gjerne fra deg ang. match mot Bryston, har du sammenlignet 05en mot Bryston sin pre?

Uansett, grattulerer masse med super pre. Orderlig dyr, men vanskelig å bytte ut når du har hadt den en stund.. Blir du ikke happy med den begynner dette å bli vanskelig :).  Lykke til!
Høres bra ut dette,har faktisk fått testet dette på mine Bryston effekter.

Tar det rolig ang. støyforhold,mye som kan spille inn der,men har aldri hatt problemer med dette tidligere
 
H

hobby

Gjest
Har hatt denne i 4 uker nå og er kjempefornøyd.

Bare å ta av seg hatten! Fantastisk preamp. Enormt lydbilde, detaljer, mellomtone magi osv osv
 
H

hordasped

Gjest
Har hatt denne i 4 uker nå og er kjempefornøyd.

Bare å ta av seg hatten! Fantastisk preamp. Enormt lydbilde, detaljer, mellomtone magi osv osv

Dette var vel rette personen jeg ventet på,da jeg har fått med meg at du har denne Pre.

TAKK ;D ;D
 

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Innlegg
1.309
Antall liker
341
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
Kan noen fortelle hva slags rør som står i den når den kommer fra fabrikken? Burde være stort forbedrings potensiale ved å bytte til noen gode NOS rør tipper jeg, som på SLP98.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.520
Antall liker
2.970
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Ja, si det...
Den står ikke oppført på importørs (Lyric) prisliste over Cary produkter heller :eek:

Men et søk på nett, forteller meg at den koster ca 7500 dollar.
 
H

hordasped

Gjest
Ja, si det...
Den står ikke oppført på importørs (Lyric) prisliste over Cary produkter heller :eek:

Men et søk på nett, forteller meg at den koster ca 7500 dollar.
Veldig riktig dette,men har du handlet litt av Tor(lyrics),er det vel ikke mange som betaler den prisen ;D

Har en veil. pris rundt 74 store.
 
H

hobby

Gjest
Kan noen fortelle hva slags rør som står i den når den kommer fra fabrikken? Burde være stort forbedrings potensiale ved å bytte til noen gode NOS rør tipper jeg, som på SLP98.
Slp-05 kommer standard med Electro Harmonix 6SN7
 

JOhan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
112
Antall liker
0
Spørsmålet var egentlig hva den koster - ikke hva som er veiledende pris. Og så er det vel mest relevant med pris i Norge - i allefall for meg.

Er det hemmelig hvor mye dere betaler?
 

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Innlegg
1.309
Antall liker
341
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
Slp-05 kommer standard med Electro Harmonix 6SN7
Ok, det er de samme rørene som sto i min SLP98P F1 da jeg fikk den også. Tror veldig mange NOS rør er bedre, selv kjører jeg med 50 talls RCA GTB og 40-talls Sylvania VT-231. Ble et løft i lyden sammenlignet med Electro Harmonix ;)
 

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Innlegg
1.309
Antall liker
341
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
Spørsmålet var egentlig hva den koster - ikke hva som er veiledende pris. Og så er det vel mest relevant med pris i Norge - i allefall for meg.

Er det hemmelig hvor mye dere betaler?
Er nok ikke så mange som vil fortelle hva de betaler for varene hos Lyric nei, for der selges en vare sjeldent til samme pris to ganger, og er du god til å prute kan du virkelig få til gode kjøp der. Ut i fra min erfaring fra Lyric tipper jeg du får den ampen for rundt 60 lapper.....
 

bobbob

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.01.2007
Innlegg
168
Antall liker
1
Dave Clark snakker varmt om NOS Pope tubes her:

http://www.positive-feedback.com/Issue25/cary_slp05.htm

fåes her:

http://www.upscaleaudio.com/product.asp?itemid=105&catid=93

6x 150$ (2xinput + 4 main line) frakt mva etc. blir 'litt stivt' føler jeg.

Det er vel std. 6SN7-EH ElectroHarmonix som er levert med og da kan man jo selvsagt prøve 6SN7-EH-GB balansert matchede med gold pins fra feks. http://www.jacmusic.com/

Har spurt Jac om dette og han mener selvfølgelig at disse er vesentlig bedre en standard rørene... hehe

Velger forløpig selv å legge eventuelle penger i anlegg nr. 2. Plages ikke akkurat av dårlig lyd nå synes jeg :), men har jo lyst til å prøve noe etter hvert, men da er det som sagt flere alternativer, time vil shov.


Litt morsom lesning også på bought the gear here, fin type :):

http://www.upscaleaudio.com/rare/boughtithere.htm
 
H

hordasped

Gjest
En TAKK til BOBBOB og JANLY for positive tilbakemeldinger ang. rør.

Blir vel en telefon til Brynjar(Motron),og få hørt hva norges "far" på rør har å anbefale.



Mvh:
 
H

hordasped

Gjest
En gledens dag dette.
Ja,helt riktig.
Cary SLP-05 er i hus

Bilder kan beskues på AV-forum under MIN-HIFI
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.450
Antall liker
3
Gratulerer så meget!!!

Regner med du er fornøyd nå, ja?

Har lagt merke til at du bytter ofte ;)

Mvh

PK
 
H

hordasped

Gjest
Gratulerer så meget!!!

Regner med du er fornøyd nå, ja?

Har lagt merke til at du bytter ofte ;)

Mvh

PK
Det store gliset er TILBAKE ;D ;D ;D
 

Nils

Medlem
Ble medlem
04.05.2004
Innlegg
44
Antall liker
37
Torget vurderinger
9
Regner med at Motron (Kvanlid) anbefaler deg Raytheon 6SN7 de er fantastsik gode. Har brukt dem på Consonance Cyber 222 med stort Hell
 
Topp Bunn