cary v.s arc ph5

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei , vurderer riiabytte utpå høsten , men har lyst å se på disse 2 ovenstående.....arc har jeg funnet demobrukt for 13k usikker på årsmodell....fjernbetjent lastswitch......cary vurderes kjøpt ny.......hvem bør jeg velge tro ? Noen som kan si litt om arc riiaen , den har jegh ikke vært borti før.....

Mvh Espen

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
ixos_76 skrev:
Noen som kan si litt om arc riiaen , den har jegh ikke vært borti før.....

Mvh Espen
Lagga har en ARC PH5,mase litt på'n :) Er vel ett par til utpå her også.
Mener det gikk en tråd om rør til PH5,søke litt :)

/jan

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Er ph 5 en ekldre riia , mener å huske at det er noe som heter ph 7 også ? eller tar jeg feil ?

I såfall , cary er ny innenfor budsjettet uansett ;)

7 Summits

Medlem
Ble medlem
30.11.2006
Antall liker
2
Hei
Har Cary PH302 øverst på lista mi over ny riaa, men er allikevel litt avventende inntil videre. Jeg har ingen erfaring med rør og er usikker på levetid på disse, men de bør vel holde såpass lenge at det ikke er det første jeg bør bekymre meg om?
Kunne også tenkt meg en riaa med variabel eller høyere gain, ph302 har jo fast gain på 54dB og er ikke det litt lite?
Men etter det jeg har lest om Cary PH302 her på forumet og de anbefalinger som er av den så ser det ut som det blir den som kommer til å bli koblet til min VPI Aries3/ Benz LP.
Og prisen jeg fikk oppgitt hos Lyric tidligere i sommer er en god del under listeprisen på kr. 25.000.....

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
33.238
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
Tja, det har kommet en PH7, men PH5 er allikevel i sortimentet til ARC, så avløst er den pr idag ikke.
PH5 imponerer meg stort, men jeg har ikke hørt Cary'en, så uttalelsen har vel som sådan mindre verdi.

På totalt subjektivt grunnlag kan jeg jo si at Consonance, ASR, Cary, ProJect og hva de nå heter alle
sammen, sikkert lager trivelige RIAA'er, men ARC er ARC..... ;D

Ligger en test her:

http://www.soundstage.com/vinyl/vinyl200512.htm

8)

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Tror nok disse to riiaene kan ta hverandre i hånda , men har sikkert sine ess i ermet,arc riiaen har mer justeringsmuligheter , som klart er ett + ,

Lagga : Hadde du giddet å målt høyden på riiaen din ? hvor mye den bygger i høyden ? det er vel std bredde er det ikke ?....jeg har jo thorhaugesettet som jeg forsåvidt er meget fornøyd med , når har jeg ikke testa caryen enda , arc får jeg ikke prøvd , og må sikkert kjøpe denne uhørt , da den befinner seg i Danmark , skal få sjekka alderen på denne , vet du hvordan rør den benytter ??

Mvh Espen

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
166
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
7Summits skrev:
Hei
Har Cary PH302 øverst på lista mi over ny riaa, men er allikevel litt avventende inntil videre. Jeg har ingen erfaring med rør og er usikker på levetid på disse, men de bør vel holde såpass lenge at det ikke er det første jeg bør bekymre meg om?
Kunne også tenkt meg en riaa med variabel eller høyere gain, ph302 har jo fast gain på 54dB og er ikke det litt lite?
Men etter det jeg har lest om Cary PH302 her på forumet og de anbefalinger som er av den så ser det ut som det blir den som kommer til å bli koblet til min VPI Aries3/ Benz LP.
Og prisen jeg fikk oppgitt hos Lyric tidligere i sommer er en god del under listeprisen på kr. 25.000.....
Ikke bekymre deg for levetid på rørene, de varer nok noen år :)
PH-302 er dessuten morsom å eksperimentere med mht rør, gir stor respons ved bytte av rør. Søk på audioasylum og se hva brukere skriver mht erfaringer....... 6SL7 er dessuten et rør det er lett å få tak i, MOTRON har eksempelvis langt over 20 forskjellige merker/varianter :) Priser fra 150/200 kr pr stk til ca det tredobbelte.

PH-302 er i hvertfall et meget musikalsk trinn, og med en bassgjengivelse som de fleste liker veldig godt (har nok en liten imponatorpukkel i mellombassen), og en himmelsk mellomtone :)

Og Tor gir deg garantert en god pris ;D

ixos_76 skrev:
Tror nok disse to riiaene kan ta hverandre i hånda , men har sikkert sine ess i ermet, arc riiaen har mer justeringsmuligheter , som klart er ett + ,

Mvh Espen
Savnet for min del muligheten til å justere gain, den var i laveste laget i mitt anlegg. Impedans kan justeres ved å bytte ut motstander, men det er selvsagt noe tungvint. 100 ohm (MC) er likevel en last de fleste PU's kan leve med.........

I mine ører, og i mitt anlegg, var PH-302 langt bedre enn f.eks. Linn Linto og Tom Evans "the Groove" (sistnevnte er en god del dyrere enn PH-302).
For høyt støygulv var det avgjørende ankepunktet hos meg med høyttalere med 104 dB følsomhet.
Han som kjøpte trinnet mitt ble kjempefornøyd!!

PH-5 kjenner jeg ikke, men har ellers gode erfaringer med ARC forforsterkere.

Mvh

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Det ser ut til at ønske om riia , økonomisk sett kanskje er slått ut , til fordel for både nye effekt trinn og kanskje ht.....men men...Thorhauge is still going....

Tar dette opp igjen , når kontoen er leget litt :D

Topp Bunn