Catering Bergen

G

Gjestemedlem

Gjest
Noen som vet om noe spennede catering i Bergen? Ønsker noe mer givende enn snitter og slikt.

G

Gjestemedlem

Gjest
Flere gode alternativer her. Takker så mye.

Thailandsk mat hadde vært spennende så det er ikke umulig at det kan bli noe slikt, hvis de kan levere koldtbord/fingermat og slikt og ikke bare middagsretter. Ligger jo en bra restaurant nede i ved fløybanen også, som har gode ferske vårruller og slikt. Kanskje se også kan levere.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.158
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Før du bestiller thai ville jeg ha testet maten i restauranten først, for ingenting er mer skuffende enn blass thai-mat. Jeg kjenner ikke til kvaliteten på Kroa så det er ikke den restauranten spesifikt jeg sikter til, men jeg har til nå ikke vært heldig med thai i Bergen. Den har smakt kinesisk turistmat. Fish sauce og lignende spesialiteter har åpenbart vært brukt med moderasjon for å ikke provosere norske ganer. Det er vel spesielt det stedet i Kaigaten jeg har vært på flere ganger, med samme resultat hver gang.

For har man smakt skikkelig thai så lar man seg ikke avspise med kinamat-lignende substitutter. Jeg tror ikke stedet heter Kroa, eller er vel egentlig overbevist om at det ikke er det. Likevel kan en kjapp lunch på stedet du skal bestille fra når det gjelder thai være lurt. Er det godt så er det fantastisk.

For 16-17 år siden var jeg på noen fester til nasjonalforeningen for folk fra Thailand i Bergen. Da var det alltid et varmt/koldtbord som var ubeskrivelig deilig. Gode kulinarisk minner. Og for å være litt nostalgisk i tillegg, hvem husker ikke det eldre ekteparet som solgte vårruller på Hulen rundt 1990. De kom inn og gikk en runde med en eske ferske ruller og en flaske med søt chillisaus. Mye bedre enn hot dog og annet uspiselig fra Hulens eget kjøkken. Jonathan Richman med thai vårruller var flotte greier. Vel, jeg husker ikke om det var vårruller på den konserten, men...

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.184
Torget vurderinger
0
Nå vet jeg ikke hvor mange du skal ha mat til, men om det var noen som frekventerer HFS som skulle være i stand til å fikse mat selv så måtte det nå være deg! Du er i eliteklassen hos oss stereofile på matsiden i allefall. ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
Spiralis skrev:
Nå vet jeg ikke hvor mange du skal ha mat til, men om det var noen som frekventerer HFS som skulle være i stand til å fikse mat selv så måtte det nå være deg! Du er i eliteklassen hos oss stereofile på matsiden i allefall. ;)
Vanligvis kunne jeg nok det, men er sykmeldt noen uker etter en større operasjon og har ikke lov til å yte stort. Blir vel en 10-20 personer i jobbsammenheng og jeg har sagt at det kan foregå her da jeg har god plass, men med forutsetning at andre andre ordner det praktiske som mat etc. Den opprinnelige planen var å bruke noen thailandske damer som holder kokkekurs for kommunalt ansatte, de har fått mye skryt. Men det skar seg, det gjorde også plan B som er en dame jeg kjenner som driver catering på si med erfaring og mat fra England (som kan være alle tiders det).

Blir noen andre som tar seg av dette nå men de skal undersøke om den thai/vietnam-restauranten ved Fløybanen kan levere. De har god mat.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.184
Torget vurderinger
0
Da må man jo bare ønske god bedring og krysse fingre for et vellykket arrangement. :D

G

Gjestemedlem

Gjest
Spiralis skrev:
Da må man jo bare ønske god bedring og krysse fingre for et vellykket arrangement. :D
Takk for det. Blir helt sikkert bra, kun en uformell jobbfestlighet.

Topp Bunn