Tja... -der er det åpent for diskusjon. Jeg har eksperimentert med litt av hvert, f.eks. grønn tusj på ytter- og innerkant av CD'ene. Har enda en Queen plate med det, men jeg ærlig talt si at jeg ikke er sikker på om det hadde noen effekt. Men den gangen jeg fant på å gjøre det så var det en "vedtatt sannhet" at dette gav gode lydmessige effekter.Noen ting har mer for seg enn andre, slik som spikes, ordentlige hyller til komponentene, egen strømkurs osv.
Jeg har el vært med på det meste: squashballer under CD-spiller og forsterkere, pappkryss og golfballer som er gjennomboret e.l. for å isolere kabler mekanisk fra gulvet, Pulsat Points under nesten alt, spray, sykkelslanger/lastebilslanger under forsterkere og andre komponenter osv. Alkohol, har, ja underlig nok også en gunstig effekt på opplevelsen.
Nå sier ikke jeg at noe ikke kan ha innvirkning på lyden, slik som pulsar points, disse har jeg hatt gode resultater med under subwoofere og høytalere. Men i mange tilfeller er det enklere å skifte ut CD-spilleren eller forsterkeren, eller kanskje noen kabler enn å lete etter "det magiske vindunderet".