CD-sjapper på nett

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Forrige fredag bestilte jeg atter en gang en dunge cd'er fra nett, fra tre forskjellige nettsteder. cdon.no, play.com og cdbaby.

Som vanlig ankom cdene fra play (Jersey) først. Et par dager senere kom de fra cdbaby (Oregon Usa). Men de fra cdon (Norge) har jeg fortsatt ikke sett snurten av. De har dessuten ikke sett seg i stand til å sende med alle, ser jeg når jeg går inn på kundeservicen deres. Dette er helt i tråd med det jeg har opplevd tidligere av de samme leverandørene. Har også bestilt mye fra amazon.com og amazon.co.uk, og har stort sett gode erfaringer, bortsett fra at man ikke alltid vet hva frakten blir på før man bestiller, og den er dyr.

Sørgelig, cdon...  :mad:

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Hvordan gjør du det med tollbehandlingsgebyr og annen f..nskap?
Alt under 200,- går uten toll/mva. Play sender alltid en og en cd, så det går problemfritt, hos play er frakt også inkludert i prisen. Hos amazon sendes de også en og en, det er derfor frakt blir dyrt. På cdbaby må man passe på å ikke bestille for mye av gangen, hvis man vil unngå mva. Cdon er norsk, så der er det ikke noe problem.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Hos cdon koster frakten kr.29,- dette er per ordre slik at hvis de ikke klarer å levere alt samtidig går det ikke på mere frakt.

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Antall liker
1
Alt under 200,- går uten toll/mva. Play sender alltid en og en cd, så det går problemfritt, hos play er frakt også inkludert i prisen. Hos amazon sendes de også en og en, det er derfor frakt blir dyrt. På cdbaby må man passe på å ikke bestille for mye av gangen, hvis man vil unngå mva. Cdon er norsk, så der er det ikke noe problem.
Men om du bestiller en DVD-boks, f.eks Prison Break, til ca 300 kr; Får du da moms og behandlingsgebyr (150,-?) på toppen av dette? Tenker da på fra Play.com.

N

nb

Gjest
Men om du bestiller en DVD-boks, f.eks Prison Break, til ca 300 kr; Får du da moms og behandlingsgebyr (150,-?) på toppen av dette? Tenker da på fra Play.com.
Ja. Behandlingsgebyret er dog ikke så høyt som 150 kroner mener jeg å huske, lenge siden jeg har betalt det nå.

Topp Bunn