Digitale avspillere Cd spiller/ transport

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M

    medlem215396

    Gjest
    Vurderer en rimelig cdspiller eller transport for å spille av cd inntil ripping er utført. Trenger strengt tatt kun en transport.Kan hende vil jeg beholde muligheten for cd avspilling etter den tid også.

    Synes Pro-ject og Exposure sine top loadere er flotte saker, men siden det er knyttet usikkerhet til levetid her i huset tenker jeg at det skal være rimelig i første omgang, men solid.

    Brukte Cd spillere koster nesten like mye som nye. Man får Marantz, Yamaha, Denon, Rotel m. flere til en grei pris.
    Noen med erfaringer rundt hva som vil være beste valget og da tenker jeg på solide drivverk i første omgang, men rask respons er også viktig?

    Audiolab 6000cdt vil nok anbefales av mange, men er generelt skeptisk til slot in drivverk??

    På forhånd takk, Vh
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.507
    Antall liker
    9.253
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Samme her, bruker en Audiolab 6000CDT, den sender det digitale signalet til min C49 ved hjelp av en coaxkabel.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Takk for svar :) vurderte dere den opp mot andre og evnt. hvilke?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.507
    Antall liker
    9.253
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg synes ikke det var så mye å tenke på, gode tilbakemeldinger og en grei pris og ikke minst at jeg gjerne handler på Stereofil ga utslaget. Nå skal det sies at jeg ikke bruker denne så ofte, det går mest i streaming.....
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Jeg synes ikke det var så mye å tenke på, gode tilbakemeldinger og en grei pris og ikke minst at jeg gjerne handler på Stereofil ga utslaget. Nå skal det sies at jeg ikke bruker denne så ofte, det går mest i streaming.....
    Skjønner deg, er enig i alt du skriver egentlig, sikkert bare fordommer som holder meg igjen.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg kjøpte og det Audiolab drevet. Jeg vil anta at jitter er meget lavt. Det jeg er usikker på er hvor fort det leser en cd før den er klar for å lastes inn i dac. Åpner en boksen tipper jeg en finner et standard pc drev, uten at det nødvendigvis er ille for lyden. Isåmåte finnes det flere alternativ.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    CD-Box-S2-Chrome-2.jpg


    Jeg sikler litt på denne her. Snerten, liten sak. Men crome er bare limited edition dessverre. Vet ikke om den er mulig å få tak i. Ellers synes jeg Pro-Ject CD Box RS2 T er fin, men 25k for transport er ikke jeg ville til å betale.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Jeg kjøpte og det Audiolab drevet. Jeg vil anta at jitter er meget lavt. Det jeg er usikker på er hvor fort det leser en cd før den er klar for å lastes inn i dac. Åpner en boksen tipper jeg en finner et standard pc drev, uten at det nødvendigvis er ille for lyden. Isåmåte finnes det flere alternativ.
    Leser at noen ser fordelen med Cd/ Pc drev da de er enkle å erstatte dersom de svikter, i motsetning til mer spesielle drev med begrenset opplag.
    På den annen side, et solid drev lever kan hende lengre og så er vi kan hende like langt.

    Vis vedlegget 674946

    Jeg sikler litt på denne her. Snerten, liten sak. Men crome er bare limited edition dessverre. Vet ikke om den er mulig å få tak i. Ellers synes jeg Pro-Ject CD Box RS2 T er fin, men 25k for transport er ikke jeg ville til å betale.
    Her må jeg si at CD Box Rs gir et mer tillitsvekkende inntrykk, det er kun transport, men koster det dobbelte.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Vis vedlegget 674946

    Jeg sikler litt på denne her. Snerten, liten sak. Men crome er bare limited edition dessverre. Vet ikke om den er mulig å få tak i. Ellers synes jeg Pro-Ject CD Box RS2 T er fin, men 25k for transport er ikke jeg ville til å betale.
    Pen sak! Men denne er ikke en ren transport, det er en CD-spiller. Har kun optisk ut som digitalutgang.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.266
    Antall liker
    11.005
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jeg ville ha vurdert en Rega Apollo CDP. Rask og solid liten topplader med både optisk og RCA digital utgang.

    ed: ta gjerne en brukt hvis du får tak i til grei pris. Apollo er en klassiker.
    Jeg hadde en, spilte en stund med Audio Note DAC3, solgte begge billig og angrer idag.
     
    Sist redigert:

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.049
    Antall liker
    2.507
    Gir ikke sånn slot mating mer slitasje på discene?
    Det er min erfaring fra bil i hverfall. Endte med å brenne plater til bilen pga av dette.

    Selv fant jeg den billigste brukte på finn som hadde digital ut og kom med fjernstyring. Mulig jeg var heldig, men en tussing for Pioneer D6-MK2 som har gjort en glimrede jobb i snart 2 år. På mitt anlegg er den litt for slank i lyden på audio utgangen, men som drivverk fungerer den stabilt.

    Eneste litt kjedelige er treg plateoppstart som alle disse DVD drivverkene med superaudio. Om jeg blir å spille mer CD i fremtiden ser jeg for meg at jeg søker et rent CD drivverk som starter avspilling med det samme da jeg har kvittet meg med de fleste SA platene.
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Vurderer en rimelig cdspiller eller transport for å spille av cd inntil ripping er utført. Trenger strengt tatt kun en transport.Kan hende vil jeg beholde muligheten for cd avspilling etter den tid også.

    Synes Pro-ject og Exposure sine top loadere er flotte saker, men siden det er knyttet usikkerhet til levetid her i huset tenker jeg at det skal være rimelig i første omgang, men solid.

    Brukte Cd spillere koster nesten like mye som nye. Man får Marantz, Yamaha, Denon, Rotel m. flere til en grei pris.
    Noen med erfaringer rundt hva som vil være beste valget og da tenker jeg på solide drivverk i første omgang, men rask respons er også viktig?

    Audiolab 6000cdt vil nok anbefales av mange, men er generelt skeptisk til slot in drivverk??

    På forhånd takk, Vh
    Jeg synes du burde se efter nogle af Vincent cd afspiller :) De er fornuftigt bygget og rimelige i pris
     

    birk88

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2016
    Innlegg
    391
    Antall liker
    270
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har testet PS3 (playstation) til dette bruket?
     

    eldo472

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Innlegg
    1.026
    Antall liker
    288
    Sted
    Tranby
    Denon, Pioneer og Yamaha er gode merker som lager cd spillere i forskjellige prisklasser. Ville sett på en slik.
    Denon sine er lagd i Japan fra model DCD NE1600. Jubileums modellen A110 er jo utrolig fin.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Det er min erfaring fra bil i hverfall. Endte med å brenne plater til bilen pga av dette.

    Selv fant jeg den billigste brukte på finn som hadde digital ut og kom med fjernstyring. Mulig jeg var heldig, men en tussing for Pioneer D6-MK2 som har gjort en glimrede jobb i snart 2 år. På mitt anlegg er den litt for slank i lyden på audio utgangen, men som drivverk fungerer den stabilt.

    Eneste litt kjedelige er treg plateoppstart som alle disse DVD drivverkene med superaudio. Om jeg blir å spille mer CD i fremtiden ser jeg for meg at jeg søker et rent CD drivverk som starter avspilling med det samme da jeg har kvittet meg med de fleste SA platene.
    I bilen bruker jeg bare brente plater selv, men der blir de ganske hardhendt behandlet og stacket oppå hverandre. Er nok fortsatt en topplader jeg helst vil ha som rent drivverke hjemme. Bruker blurayspiller som gir bra lyd, men betjeningsmessig kunne det vært bedre.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Takk så mye alle sammen for gode innspill.

    Jeg hadde noen alternativer i utgangspunktet og har fått noen flere. Tenker at Rega Apollo (R), Project CD box, Denon dcd 1600 osv er gode alternativer, samme er Naim CD5XS og Stello cdt100. De to sistnevnte har jeg eid tidligere og det er med meg som med Ottone, jeg angrer salg.

    Får prøve meg på en ønskes kjøpt annonse eller bare kjøpe en rimelig og grei spiller og ferdig med det :)
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Bruker i dag og anbefaler Cambridge cxc transport. Rimelig og låter bra. Ligger en på Finn
    Kjøpte en sånn før helga, kommer i morgen, ikke den du siktet til riktignok. Det dukket opp andre saker også, men enten er det veldig gammelt, unødvendig mye penger (men fristende) eller selger vil ikke sende.
    Håper og tror Cambridge passer bra ift mitt behov, bruk/ pris/ kvalitet :)
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.674
    Antall liker
    1.765
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kjøpte en ECM1 cd spiller i vinter og tidligere eier leverte og satte den opp, den har spilt uten problemer til nå. Da den sliter med og lese cd plater, den skal nå sendes til EC for service og oppgradering. Transportskrue og brakket er festet på toppen, men hvor skal vingemutterene under sitte. Ingen hull her for denne, føler meg som en idiot. Legger ved bilder. Og har spilleren vært i bruk med trsnsportbolter, ser det sitter umbraco skruer her blant annet.
     

    Vedlegg

    Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    478
    Antall liker
    489
    Sted
    Oslo
    Jeg bruker en Meridian 500 drivverk. Kobler den til en Auralic Altair G1 Dac. Det spiller glimrende. Viktig med cd mulighet. Mye finnes ikke på streaming. Haugtussa fra KK ett eksempel. Kan varmt anbefale dette drivverket 😀
     

    Vedlegg

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.554
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Tygger litt på å gå over fra full size cd-spiller/drivverk til mid-size.
    Hva er da verdt å se nærmere på?
    Rega, Nuprime, Musical Fidelity, Vincent? Andre?

    mvh
    Proffen
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Mange anbefaler disse sakene fra PRO-JECT og da regner jeg med det ligger noe i det. Kan noen beskrive hva som rent teknisk skiller de ut fra konkurransen, eller er anbefalingene basert på lytte inntrykk?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Stover: Jeg sier det like klart og tydelig som flere andre her: Du har i realiteten kun ett logisk valg- en Audiolab 6000 CDT😎 Den kan brukes i et millionanlegg, om det ønskes.
     
    Sist redigert:

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Stover: Jeg sier det like klart og tydelig som flere andre her: Du har i realiteten kun ett logisk valg- en Audiolab 6000 CDT😎 Den kam brukes i et millionanlegg, om det ønskes.
    På grunn av buffringen?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    ThomasD: Fordi den er så godt bygget at totalresultatet du får ut av den ene og alene avhenger av fire faktorer: Match, DAC , overføringskvalitet og ønska lyd. Nyere tids største varp og no-brainer. Sammen med enkelte andre britiske deler. Fullt kapabel til å gjøre til skamme verk til sekssifra pris.
     
    Sist redigert:

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    ThomasD: Fordi den er så godt bygget at totalresultatet du får ut av den ene og alene avhenger av fire faktorer: Match, DAC , overføringskvalitet og ønska lyd.
    Dac? Er det ikke et drivverk? Må vel være buffringen av data som gjør denne god som drivverk . Kan ikke være mange som gjør det til prisen.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Dac? Er det ikke et drivverk? Må vel være buffringen av data som gjør denne god som drivverk . Kan ikke være mange som gjør det til prisen.
    Pc drev i en liten sort boks.. Buffering er vel og bra. Auditor er, som vanlig, ute med store ord.. :ROFLMAO:
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Pc drev i en liten sort boks.. Buffering er vel og bra. Auditor er, som vanlig, ute med store ord.. :ROFLMAO:
    Trodde heller ikke det var plass til mer en pc drev til prisen, men kjenner ikke produktet.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Trodde heller ikke det var plass til mer en pc drev til prisen, men kjenner ikke produktet.
    Prismessig slett ikke ille sammenlignet med mye annet, men ikke noe high tech det jeg så inni der..
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Prismessig slett ikke ille sammenlignet med mye annet, men ikke noe high tech det jeg så inni der..
    Da har jeg mere tro på drevet til Pro-Ject
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    ThomasD: Kvaliteten på de fire faktorene har alt å si. 6000 CDT bare følger opp. Prøv, så finner du ut av det selv.
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    ThomasD: Kvaliteten på de fire faktorene har alt å si. 6000 CDT bare følger opp. Prøv, så finner du ut av det selv.
    Tror sikkert de har fått mye ut av prisen, det er jo mildt sagt et rimelig drev.
     

    Outport

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2014
    Innlegg
    233
    Antall liker
    39
    Cambridge Audio transport fungerer bra. Hører ikke noe galt med lyden. Føler at lyden er helt ufarget. Knappene og skyveboksen til cd plate virker litt billig og det er jo fordi spilleren er relativt billig. Virker som om utgiftene er lagt i ett godt drev for nøyaktig transport av bits. Kjøpte min hos Soundgarden.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn