@hvalross ...........
Forstår ud fra tråden, at du er veldig usikker på, hva´ du skal/skal ikke..... og forstår det godt
Men du stiller en masse spørgsmål, som de fleste (måske undtaget Auditor
) ikke kan svare entydigt på, da det er dig,
som skal lytte og ikke os. Du avslutter nesten alle indlegg med:
" Hva tror dere.?"
Der er ingen facitliste indefor vinylafspilning, men om du gider lese opp selv i forumkategorien "Vinylafdelingen", vil du finde "tons" af eksempler
på folk, der har gjort sig erfaringer med snurrer/arme/pickupper. Du har en ganske utmerket riaa, der kan honorere vesentligt bedre,
end det "entry-level", du cirkler om hele tiden.
Skulle jeg gi´ et råd (om du er seriøs m.h.t. at ville mere med vinyl), så måtte det bli´ dette:
Spar lidt sammen, og gå så efter en seriøs platespiller på bruktmarkedet. For ikke så lenge siden la´ jeg et bud på Ebay på en af de
mest sjeldne Micro Seiki platespillerne (DQL-120 EU version) på 595£..... og vandt det. 30Kg pakke til en superpris. Det er bare at
vente på det rigtige, og så "slå til". Der findes masser af de rigtigt gode derude, om man har et gran af tålmodighet. Og langt bedre
end at cirkle efter en MDF-plate med noget pen lakk, om det så hedder Rega, Edwards Audio, Project eller lignende.
En AT-VM95SH er en fin pickup, men stadig "kun" i det prissegment, den befinner sig.
Om du går efter mit råd, da ville jeg vente med at købe pickup til jeg havde en ny spiller, og så købe pickup efter at matche den til
den evt. armen, som sitter på.
Just my 5 cents