Høyttalere Cerwin Vega 1215

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Innlegg
1.102
Antall liker
213
Torget vurderinger
4
Det finnes vel forskjellige utgaver av 1215 også?
Mener jeg har sett noen utgaver har tilsynelatende samme bestykning som DC serien.
 

CV-Gunnarr

Medlem
Ble medlem
19.01.2015
Innlegg
9
Antall liker
7
Sted
Vigeland / Vest Agder
2 versjoner av 1215. Den orginale har 2 mellomtoner likt som AT-100. Ikke lydmessig bra men har nå sin sjarm det også. Så kom MkII som er designet av Peter Lyngdorf med Peerless dcm6 mellomtone (samme som hele DC serien bruker) samt en 3/4" bakdiskant.
Det finnes noen fåtall 1. generasjon 1215 i motsatt fargekombo der fronten er sort og sidene er finér. Har sett en liten håndfull av disse, stort sett i statene.
Jeg har begge versjoner 1215 og syntes dem er veldig artige. ☺

Bruker Midgard 6.1 og Abrahamsen V3.0 samt A-dac II på mine.
 
Sist redigert:

Armand

Bransjeaktør
Ble medlem
13.08.2005
Innlegg
2.956
Antall liker
6.999
Sted
Kongsberg
Har ikke greie på lydkvaliteten annen enn at jeg var på noen fester for maange år siden, og der gjorde de jobben sin for å si det sånn.
Reparerte et delefilter til en 1515 for et par år siden og det er nok noe alle med gamle høyttalere bør få sjekket.
Alt av elektrolytter var tørket ut og en spole til mellombassen var brent opp.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.499
Antall liker
7.491
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
2 versjoner av 1215. Den orginale har 2 mellomtoner likt som AT-100. Ikke lydmessig bra men har nå sin sjarm det også. Så kom MkII som er designet av Peter Lyngdorf med Peerless dcm6 mellomtone (samme som hele DC serien bruker) samt en 3/4" bakdiskant.
Det finnes noen fåtall 1. generasjon 1215 i motsatt fargekombo der fronten er sort og sidene er finér. Har sett en liten håndfull av disse, stort sett i statene.
Jeg har begge versjoner 1215 og syntes dem er veldig artige. ☺

Bruker Midgard 6.1 og Abrahamsen V3.0 samt A-dac II på mine.


Finnes det ikke en SE utgave også ?
 
Topp Bunn