chess og wlan

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
er det noen chesskunder her? Jeg har en kompis som er kunde der, og nå lurer han på wlan, selvsagt :)
Det jeg lurer på er om chess har telenorløsningen der man MÅ ha routerfunksjon på trådløssaken eller om det holder med et aksesspunkt (ala ngt)

Noen som vet?

aksnes

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2002
Antall liker
0
Sakset fra Chess:

KJÆRE CHESS BREDBÅNDSKUNDE

Etter å ha operert i bredbåndsmarkedet i et års tid har vi i Chess tatt en beslutning om å avslutte vår satsning på salg av ADSL-tjenester produsert av NextGenTel.

Alle aktive bredbåndsabonnement blir nå overført direkte til NextGenTel, slik at du som kunde ikke skal lide noe av at vi avslutter denne satsningen.
Du har derfor mottatt din siste faktura for bredbåndstjenester fra Chess, og fremtidige fakturaer vil komme fra NextGenTel.

Du vil innen få dager motta et brev fra NextGenTel som informerer deg om hvilke endringer dette medfører for ditt bredbåndsabonnement.

Skulle du ha noen spørsmål til Chess i denne forbindelse, vennligst ta kontakt med kundeservice på

Telefon: 06060
Epost: kundeservice@chess.no

Vi føler oss trygge på at du som kunde hos NextGenTel vil forbli en fornøyd bredbåndskunde, og vi ser frem til et fortsatt godt samarbeide med deg som mobilkunde hos Chess.

aksnes

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2002
Antall liker
0
Klart det beste med rent aksesspunkt med NGT. Jeg har ruter etter ruter (eller egentlig ADSLruter-svitsj-WANruter), og selv om jeg har gitt den siste fast IP og skrudd av DHCP på den, lugger det likevel en gang i blandt. Men det er ikke verre en at det er til å leve med. :)

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
ah, glim. Fant lite info på siden til chess da jeg lette. Synes ikke siden dems var direkte kjapp akkurat.
Takk for info, da kjenner jeg saken, har jo vært ngtkunde et par år. Samt, da fungerer AP'et jeg tenkte kompisen skulle få låne for testings (snill jeg er!)

edit: byttet til airport express da jeg ville usbport (og dermed printeren tilgjengelig trådløst). Dette fungerer noe helt enormt bra.

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
makan, så viser det seg fyren har bluecom... :)

Topp Bunn