Chord Epic XL vs. Chord Signature XL

MortenD

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.01.2013
Innlegg
62
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Er det noen som har testet forskjellen mellom Chord Epic XL og Chord Signature XL? Jeg er ute etter detaljer og klarhet, men også dynamikk og holografi. Oppsettet er PMC og Bryston.

6C99C4CC-965B-408B-978F-3B4BBED29A09.jpeg 85188BF9-97E4-4BD4-A10E-5F8B4E572A0B.png
 

storab

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2013
Innlegg
536
Antall liker
772
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
6
Jeg har prøvd begge, og med mine litt uerfarne ører var det svært liten forskjell. Anbefaler å låne begge på Soundgarden og teste selv. Jeg kjøpte den billigste.
Til sammenligning hadde det å flytte høyttalerne noen cm mye mer effekt på holografi hos meg.
 

MortenD

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.01.2013
Innlegg
62
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Jeg har prøvd begge, og med mine litt uerfarne ører var det svært liten forskjell. Anbefaler å låne begge på Soundgarden og teste selv. Jeg kjøpte den billigste.
Til sammenligning hadde det å flytte høyttalerne noen cm mye mer effekt på holografi hos meg.
Jeg pleier ikke legge for mye vekt på tester og det jeg leser, men mener at det er litt gjennomgående at Epic XL oppfattes som noe mer musikalsk enn Signature.
Begge er nok bra så jeg tror det kun er små nyanser som skiller. Er du fornøyd med de?
 

storab

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2013
Innlegg
536
Antall liker
772
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
6
Ja jeg er fornøyd.
Tror det er lurt å prøve selv i eget anlegg.
 

MortenD

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.01.2013
Innlegg
62
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Ja jeg er fornøyd.
Tror det er lurt å prøve selv i eget anlegg.
Ja, jeg skal teste ut en del forskjellige merker når høstmørket setter inn igjen. Har et sett med Chord Odyssey2 som gjør at jeg ønsker utforske de litt dyrere seriene til Chord..
Oppfattet du Epic XL mer rytmisk enn Signature XL på ditt oppsett?
 

storab

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2013
Innlegg
536
Antall liker
772
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
6
Nei bare hårfin forskjell i detaljer som ikke forsvarte prisforskjellen for meg. En god stund siden jeg testet.
 

MortenD

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.01.2013
Innlegg
62
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Ok, takk for tilbakemelding

M/
 
Topp Bunn