Digitale avspillere chromecast audio til hegel/b&w

twood

Medlem
Ble medlem
17.08.2015
Innlegg
23
Antall liker
10
Hei. Jeg har en Hegel H80 og B&W 686 S2. Jeg trenger et eller annet billig og bra til å streame musikk fra mobil på. Jeg ser jo at det er en del dyrere løsninger som feks bluesound osv men budsjettet er litt trangt. Jeg lurer derfor på, hva synes dere om Chromecast audio? Blir dette helt bak mål eller fungerer det greit? Er det eventuelt noe annet i prisklassen under 1500kr som er mye bedre og bør vurderes i stedet?
 

Sst

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2015
Innlegg
692
Antall liker
471
Hei. Jeg har en Hegel H80 og B&W 686 S2. Jeg trenger et eller annet billig og bra til å streame musikk fra mobil på. Jeg ser jo at det er en del dyrere løsninger som feks bluesound osv men budsjettet er litt trangt. Jeg lurer derfor på, hva synes dere om Chromecast audio? Blir dette helt bak mål eller fungerer det greit? Er det eventuelt noe annet i prisklassen under 1500kr som er mye bedre og bør vurderes i stedet?
CA er en utmerket løsning når det ikke skal koste allverden. Og brukervennligheten er bedre enn alle løsninger på markedet jeg har prøvd, uansett pris. Det som er avgjørende er å kjøpe en optisk kabel mellom CA og Hegel. Da bruker du DAC' en i forsterkeren istedenfor dac'en i CA. Det låter temmelig livløst når man bruker CA som dac. Må unngås.
 
Ble medlem
06.05.2017
Innlegg
34
Antall liker
2
Sted
Trondheim
Hvordan funker Hegel 80 og B&w sammen hos deg ? Bruker du den til tv-lyd også?

Sitter å vurderer om jeg skal kjøpe en Hegel 90 og koble opp til tven, bruker selv apple tv.
 

twood

Medlem
Ble medlem
17.08.2015
Innlegg
23
Antall liker
10
Hvordan funker Hegel 80 og B&w sammen hos deg ? Bruker du den til tv-lyd også?

Sitter å vurderer om jeg skal kjøpe en Hegel 90 og koble opp til tven, bruker selv apple tv.
Jeg aner ikke. Har ikke fått den enda. Planen er å bruke den hovedsakelig til tv-lyd men ønsker også å kunne streame musikk fra mobil. Kan poste en liten rapport her når jeg har alt oppe og går. Jeg vurderte H90 også men den ble litt for dyr for meg.
 

cbarth1

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2012
Innlegg
2.214
Antall liker
2.479
Sted
Arendal
Torget vurderinger
2
Har hørt om flere som bruker CA sammen med en IFI spdif purifier (kobles rett i dac) og er strålende fornøyd.
 

twood

Medlem
Ble medlem
17.08.2015
Innlegg
23
Antall liker
10
Dette blir gjerne bare synsing men hva tror dere låter best? En sonos amp + b&w 686s2... eller Chromecast +H80 + B&W 686s2?
 

Sst

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2015
Innlegg
692
Antall liker
471
Dette blir gjerne bare synsing men hva tror dere låter best? En sonos amp + b&w 686s2... eller Chromecast +H80 + B&W 686s2?
Sonos amp må du styre unna. Hvis du evt er fristet av en forsterker med innebygget streaming, så låter powernode fra bluesound flere hakk bedre enn Sonos. Men Hegel og CA med optisk inn i Hegel er nok uansett bedre.
 
Topp Bunn