Clapton på Norwegian Wood

P

Parelius

Gjest
Ypperlig konsert; lyden var flott, mannen i form og været var uvesentlig. Mye god gitar fra semiguden, og deilige negressestemmer. Likte tangentgutta! Bare en gang var det nedtur, og det var versjonen av Layla, som mest var for makramèjenten på bokklubbtreff – det er en forbrytelse å ta fortvilelsen ut av den sangen!

Ellers må jeg si at jeg lurer på logistikken på drikkingen; en ting er å kjøpe bonger på forhånd (som ikke kan returneres om de ikke brukes), noe helt annet er det å kjøpe bonger til en verdi av 70 kroner om en vil ha en nåll-fira eller et glass vin, men hvor en på forhånd må ha bestemt seg for om en skal ha vin eller øl. Skulle faen meg tro at det var NAV-hoder som hadde tenkt ut det hele.

Deilig aften, okke som. Han svingte!

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.632
Sted
Hus
Clapton i Frognerbadet.

Gnistret ikke av Clapton i kveld synes jeg. Virket noe uinspirert. Lyden var god, men for lav. Kunne vridd opp et par hakk der. :)

P

Parelius

Gjest
«Men den gode lyden er sensasjonelt lav, på grensen til det katastrofale» (Aftenpostens anmeldelse)

For meg er dette bare helt feil. For en gangs skyld var lydbildet balansert og en kunne høre på musikken uten propper i ørene eller svekket hørsel i etterkant. (Det er noe merkverdig når ørepropper - til salgs på konserten - blir nødvendig.)

(Jeg stod 10m til høyre og på høyde med midten av mikseteltet.)

Tillegg:

Dagbladets anmelder har forstått det:

«Det hjelper også at lyden er perfekt og backingmusikerne er av beste klasse.»

At han likte makraméversjonen av Layla viser selvfølgelig en liten brist i dømmekraften…

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Parelius skrev:
«Men den gode lyden er sensasjonelt lav, på grensen til det katastrofale» (Aftenpostens anmeldelse)

For meg er dette bare helt feil. For en gangs skyld var lydbildet balansert og en kunne høre på musikken uten propper i ørene eller svekket hørsel i etterkant. (Det er noe merkverdig når ørepropper - til salgs på konserten - blir nødvendig.)

Var ikke på konserten, men god lyd på passe volum er da forbilledlig. Journalisten ønsket kanskje å rapportere "trøkk" og "folkefest"? Fysj.

N

nb

Gjest
God lyd på passe volum har vært et gjennomgangstema de gangene jeg har vært på NW i alle fall.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
11.266
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Parelius skrev:

Tillegg:

Dagbladets anmelder har forstått det:

«Det hjelper også at lyden er perfekt og backingmusikerne er av beste klasse.»

At han likte makraméversjonen av Layla viser selvfølgelig en liten brist i dømmekraften…
Selv hadde jeg gått langt oftere på konsert enn jeg gjør om jeg kunne ha gjort det uten å være redd for hørselen min.

Topp Bunn