Classé sine venner.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Hvor får man handlet classe pre nytt idag? Finner kun effekter på hifiklubben sine sider.
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Klubben selger pre også. Men den nye, CP800, er ikke klar ennå. SSP800(surroundpro) kan man få kjøpt.

    Venter på CP800 selv. Mange spennede løsninger på denne. :)


    Geir Arne
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    ganilsen skrev:
    Klubben selger pre også. Men den nye, CP800, er ikke klar ennå. SSP800(surroundpro) kan man få kjøpt.

    Venter på CP800 selv. Mange spennede løsninger på denne. :)


    Geir Arne
    Ikke den største aktiviteten i denne tråden, men drister meg til å purre på denne litt igjen. Noen som har erfaringer med Classe sin nye CP-800 nå?



    Og, hvorfor fokuserer ikke HFK på disse produktene på sine hjemmesider?
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    HFK er vel litt trege som vanlig. :p

    Det er flere bokser som jeg vet vil komme fra andre leverandører som ennå ikke er på nettsidene. Men CP800 mener jeg det er mulig å bestille, og da er det jo litt synd de ikke har den på siden.

    Jeg har testet denne litt, men det var kun på messe så vi ikke si noe om lydkvaliteten. Men den har noen morsomme funksjoner. Man kan bl.a. tilte frekvensgangen etter egne preferanser. Og så er det mulighet for deling mot sub, og en 5-bånds PEQ(som jeg ikke fant) per kanal. Den måtte dessverre så fort videre at den ikke rakk å bli med hjem en tur.


    Geir Arne
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Enormt bra omtale i HIFI Choice nr 350 i hvert fall: http://www.techradar.com/reviews/audio-visual/hi-fi-and-audio/amplifiers/classe-cp-800-988991/review

    I det nyeste bladet (351) omtaler skribenten Jimmy Hughes Classe CP-800 som en "game changer" og et av de mest spennende produktene som har kommet på det internasjonale HIFI-markedet på mange år. Danket ut CD-spillere som Krell Cipher (£12.500) og McIntosh MCD1100 (£11.000) i en ren sammenligningstest med sin nye eminente USB-inngang med signaler fra en Mac. Store ord.

    Gjør det i hvert fall ikke mindre spennende å teste ut dette kolombi-egget fra Canada.... :) Vil forresten koste ca kr 45.000,- i Norge og er i salg p.t.

    Og, rent subjektivt: Fantastisk lekre produkter å hvile øynene på....
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Nesten 3 år etter tråden ble starter har jeg dristet meg til å handle CP800. Den tar over for Lyngdorf DPA-1, samt et kort opphold med NAD M51. Har ikke fått testet stort enda, men den virker veldig lovende. Dog skal jeg ærlig innrømme at M51 ifra NAD ikke var noe dårlgiere som digital preamp iallefall (DAC med volumkontroll). Men pga manglende funksjonalitet, så tok jeg sats og handla meg en preamp i en prisklasse jeg ALDRI trodde jeg skulle lete i :\....

    Gleder meg iallefall til å få lekt meg litt med mitt nye system.

    Dette skal jeg få til å spille sammen: B&W 804Diamond, Classe CP800, Parasound A21, Ken Kreisel 12012 (satser på en deling på 50-60hz, men dette virker som en så god sub som kan deles enda høyere også!!).
     

    kristofferb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2011
    Innlegg
    114
    Antall liker
    49
    Sted
    Østlandet
    Ser det går lang tid mellom innlegg i tråden, men prøver meg likevel! Har en Cap 101 integrert forsterker. Opplever at signalet høres litt forvrengt ut jevnt over hele registeret, uavhengig av volum. Ulykken minner om type forvrengning forårsaket av for høyt volum. Har testet på ulike kabler og høyttalere. Tok den også med til HFK og testet, uten å bli noe klokere. Classe tar ca. 3500,- + evt. reparasjonskostnader for å kikke på den, noe som blir litt drøyt (betalte 3500,- for forsterkeren).

    Noen som har noen formening om hva som kan være problemet? Eller tips til problemløsning (som ikke innebærer å sende den til produsent)?
     

    serohdin

    Medlem
    Ble medlem
    05.01.2004
    Innlegg
    17
    Antall liker
    12
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    5
    Hei venner
    Har en Cp800 som har vært en tur i danmark for upgrade til mk 2 ,
    da ble det en ny verden som åpnet seg !,anbefales på det sterkeste !
    bruker wimp og Cdp 300 til å fore cp 800 med .trives med godlyden og brukervennligheten via I Pad og app .
     

    EirikV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.10.2006
    Innlegg
    341
    Antall liker
    158
    Torget vurderinger
    1
    Hei.

    Jeg kan vel og bli medlem i denne tråden, siden jeg eier en CDT 300 DVD/CD transport. Pga diverse problemer fikk jeg nylig en splitter ny spiller på garantien. Så viser det seg at også denne spilleren "hopper" i avspillingene av spesielt CDer. Spilleren ble innlevert til Hifi klubben i Stavanger og der spiller den uten noen feil av noe slag koblet til en CP800. Når den brukes som drivverk på min Lyngdorf TDAI 2200 får jeg problemer. Så kanskje var den gamle spilleren i orden likevel?

    Nå er mitt anlegg "avhengig" av 2200 apparatet siden den har el.delefilter, DAC og forsterker m.m innebygget. Så kanskje jeg blir nødt til å selge CDT 300 spilleren, hvis det ikke blir en løsning på problemet. Spilleren er det i alle fall ingen problemer med. Og med det lekre designet og kjempegod lyd så er det synd å måtte skifte den ut. Dette er også en av de få spillerne med HDMI utgang. Jeg har sjekket multispillere fra Esoteric, Theta, DCS og andre i den øvre kvalitetsklassen som selges på forumet, og ingen av dem har HDMI utgang. Og ikke alle har AES/EBU digital utgang heller.

    Jeg vil få problemer med å finne en tilsvarende spiller i CDT 300 sin klasse til en overkommelig pris, regner jeg med. Jeg liker godt å se konsertopptak på DVD og derfor er DVD/CD drivverk ikke så lett å få tak i.

    Men er det noen her av Classé eiere med CP800 eller andre egnete produkter som ønsker seg en DVD/CD spiller i samme design så er det god sannsynlighet for at spilleren selges. Spilleren er sikkert den beste matchen til Classé sine egne produkter. Den er ikke ferdig innspilt enda, men sikkert snart da Klubben har den på repeat for å teste den ut. Det er ikke ofte omtrent nye spillere er for salg. Det er enda nesten 2 år igjen av garantien. Prisantydning er 13.000 kr. Nypris var 49.900 kr.(Jeg kjøpte selv spilleren brukt).

    Kanskje er ikke vennetråden riktig sted for en annonse, men spilleren er i alle fall blant gode venner her.

    Hilsen Eirik. 92 22 65 44.
     

    yzfr17

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2006
    Innlegg
    426
    Antall liker
    23
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    5
    Passe på å melde meg inn her, med Classé CA-M400 og CP-800 mkII koblet til 802D.

    Liker at det er app til pre, kjekt å styre både anlegget og musikken fra iPad. Men kunne kanskje ønsket at Classe gjorde litt mer ut av appen, eks kunne de lagt inn alt oppsett av pre med grafisk presentasjon på peq og kanskje noen maler for oppsett til høyttalere etc ala Devialet
     

    olanso

    Medlem
    Ble medlem
    04.01.2005
    Innlegg
    7
    Antall liker
    0
    Sted
    Hvitsten, Akershus
    Torget vurderinger
    1
    Melder meg også inn her med Classé CA-5300 biampet og CP-800 MKII som drifter B&W 803 Diamond.
     

    yzfr17

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2006
    Innlegg
    426
    Antall liker
    23
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    5
    Er rolig i tråden her, mange som er fornøyd da regner jeg med :)
    Bruker dere tone eller peq i cp-800, selv syns jeg det er greit med ett lite løft i bass med tone/tilt funksjonen.
     

    LeGranDuc

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.07.2015
    Innlegg
    68
    Antall liker
    78
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    4
    Fikk en Sigma SSP i julegave fra meg selv. Er veldig fornøyd så langt. Sikler litt på en Sigma Amp5 nå, kansje som bursdagspresang til meg selv. :p
    Vurderte mange forforsterkere før jeg etter mange måneder valgte Sigma SSP. Har en NAD M22 til frontene (SF Venere 2.5), og en rimelig Rotel 5 kanals til senter og bakhøyttalerene.
    Har ikke noe optimalt oppsett her i min lille leilighet, men jeg tenker at jeg ikke får råd til slike produkter når jeg flytter.
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Er rolig i tråden her, mange som er fornøyd da regner jeg med :)
    Bruker dere tone eller peq i cp-800, selv syns jeg det er greit med ett lite løft i bass med tone/tilt funksjonen.
    Ja, overraskende rolig i denne tråden. For en som er på utkikk etter gode råd vedr ev kjøp av Classe, er d altså ikke mye å hente her. Kan da tolkes i (minst) to retninger: Enten er C-eiere så happy at de ikke har tid til, eller ser noen grunn til, å reklamere for produktet. De har mer enn nok med å nyte god musikk. Eller så er de så flau over å ha lagt så mye penger i noe de ikke liker i det hele tatt at de helst vil forbigå dette faktum i stillhet.

    ved nærmere ettertanke kan jeg sikkert komme opp med et par-tre årsaker til, men jeg lar det være "for now".

    Anyone?
     

    LeGranDuc

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.07.2015
    Innlegg
    68
    Antall liker
    78
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    4
    Jeg er veldig fornøyd med comboen min. Kansje ikke 86.000,- fornøyd, men det får nå være.
    Hadde som sagt mer penger enn fornuft når jeg valgte Classe. :p

    Liker hvordan de sorte boksene tar seg ut i stereobenken. Lyden kan jeg ikke klage på, men kan heller ikke uttale meg på noen fornuftig måte. :confused:
    Hadde Marantz receiver med en Nad M22 til frontene tidligere. Foretrekker at det ikke er masse forskjellige DSP moduser. Vurderte Yamaha en stund før jeg "mistet" fornuften. Den hadde mange DSP moduser.

    En plagsom ting er (var) at "wake on LAN" ikke er aktivert på modellene du får kjøpt i Norge. På SSP'en er det enkelt og fikse. (Trykk på "meny" etterfulgt av "F1" -> "F2" -> "F3" på fjernkontrollen. Dette tar deg inn i service menyen.) På Amp5'en er det litt mer komplisert. Her må du sette i stikkontakten mens du holder inne standby knappen, for så og se at lyset blinker. Lysblinkene stemmer ikke med det som står i manualen, så jeg måtte gjette for og får enheten til og slå seg på sammen med SSP'en.

    Jeg har ennå mye og hente på høyttalerplassering og EQ innstillinger, men det må venta da jeg har begrenset med plass.
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Første eksemplar av sorten i hus: CA-D200 effektforsterker, er det vel. En liten funksjonstest med en NAD C390DD som pre, just for the fun of it, avdekket bakoversveis:cool:. At det er mulig å forbedre så radikalt, bare ved å koble på en effekt var en formidabel og svært hyggelig overraskelse! Selv kona, som ellers viser svært liten entusiasme for mine HiFi prosjekter reagerte da jeg pakket ned etter testen for å vente til jeg får kjøpt inn en årntli forforsterker: Hvorfor pakker du sammen? Dette var jo flott å høre på! (Har jeg tatt steget over en terskel, og fått kona interessert? Eller var det bare høflig medlidenhet som kom til uttrykk? Sett i relasjon til betydelig tapping av bankkontoen. Kanskje får jeg aldri svar på d, medmindre jeg retter et direkte spørsmål... Jeg tror jeg lar det være:rolleyes:).

    Uansett: neste steg blir å nyte de siste toner fra min C390, før jeg får en god Classe forforsterker i hus.

    Vi "høres"!
    image.jpeg
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    IMG_1807.JPG


    Nå er det bare å lene seg tilbake og nyte 75 timer med innspilling og stadig bedre og bedre lyd. Allerede etter to timer er det ubeskrivelig flott lyd fra LP-er gjennom Pro-Jects rør, og NADs CD-spiller med 24-bit/192kHz. Og TIDAL. Ut gjennom B&Ws 804D3. Svært passende at det er så "slakt" vær fram mot 17. mai. God unnskyldning for å sitte inne foran lyden:cool:
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Har en ssp 800 på låns i heimen nå, har kun fått testet med coax i tokanals uten subber per nå.
    Har besøk i heimen noen dager, men skal få koblet opp via hdmi å få testa kinobiten senere.

    Har bypassa min trinnov optimizer og A/B testa mot min yamaha cx- 5000 etter å ha matcha gain ut med rew lydmic. Ingen lydprosessering fra noen av de to mao. Utfall? Knockout seier i første runde etter 2 sekunder. Det låt fabelaktig i forhold, og fikk min Yamaha til å høres ut som om den var bakfull i forhold.

    Dette blir spennende:)
    Utstyret som brukes kan ses i signaturen under her.
     
    Sist redigert:

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er utelukkende en stereo-dude, så jeg kan ikke helt se at du skulle trenge noen sub i tillegg til 803-ene. Men det er klart, dersom du skal snurre film, er det kanskje greit med litt ekstra low-freq. Jeg har heller ikke kjørt noe lydprosessering og tar det så langt rett ut fra default. Fintuning får vente til lange vinterkvelder når en ikke finner bedre å ta seg til;-).

    Har hørt noen fortelle at ssp 800 er samme forsterker som sitter i min CA-D200. Så jeg forstår at du har noen fabelaktige øyeblikk, alfamale. Nyt!
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    803???
    Nå må du ta deg en bolle Harald, og vaske cognacen ut av øya;)

    Sub er uansett for meg viktig i stereo oppsettett for å få en mer realistisk opplevelse. Jeg kan love deg forskjellen er påtagende. Hver sin kopp vettu!

    En annen ting! DSP er helt avgjørende i mitt system for å kunne tøyle frekvensrespons og targets i de forskjellige modi.

    Uansett! Spennende boks selv om den er retarded i forhold til innstillingsmulighetene på min yamaha pre.
    Men lyden er uansett viktigst, samt jeg har ekstern DSP modul.

    Tror du har gjort et godt valg Harald.
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Grattis til begge 2, Classe er virkelig toppklasse produkter. Blir nok ikke så mye bedre enn de, muligens litt forskjellig men ikke bedre...
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    803???
    Nå må du ta deg en bolle Harald, og vaske cognacen ut av øya;)

    Sub er uansett for meg viktig i stereo oppsettett for å få en mer realistisk opplevelse. Jeg kan love deg forskjellen er påtagende. Hver sin kopp vettu!

    En annen ting! DSP er helt avgjørende i mitt system for å kunne tøyle frekvensrespons og targets i de forskjellige modi.

    Uansett! Spennende boks selv om den er retarded i forhold til innstillingsmulighetene på min yamaha pre.
    Men lyden er uansett viktigst, samt jeg har ekstern DSP modul.

    Tror du har gjort et godt valg Harald.
    Sorry-sorry-sorry! Beklager at jeg må ha fått en bolle i øye, eller hva det var...;-). 802, selvsagt. Bøyer meg i støvet;).

    Ellers: huff ja, lommeboka gruer seg allerede til den dagen jeg ev oppdager at jeg må ha en sub. Men enn så lenge har jeg det VELDIG bra med det jeg har. Og har ennå ikke følt noe behov for å benytte meg av noen tonekontroll på noen av de kildene jeg bruker. Så alt er bare velstand:cool:
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Har hørt noen fortelle at ssp 800 er samme forsterker som sitter i min CA-D200. Så jeg forstår at du har noen fabelaktige øyeblikk, alfamale. Nyt!
    Huff det ble vist litt vranglære her. Jeg er nok alt for ny i Classe-familien. Det er jo selvsagt Sigma AMP2 som har samme effektforsterker som CA-D 200. Men uansett tror jeg du har det veldig bra med ssp 800, Alphamale:rolleyes:
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Har fått litt inside info om at oppgradert Sigma SSP kommer til sommeren.
    Den får HDMI kortet som står i den nye Integrerte (m/ny kopibeskyttelse) samt en DSP som håndterer de nye surroundformatene.
    Da er jeg klar for en investering, dvs. bytte ut min Cary Cinema 11a AP.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    803???
    Nå må du ta deg en bolle Harald, og vaske cognacen ut av øya;)

    Sub er uansett for meg viktig i stereo oppsettett for å få en mer realistisk opplevelse. Jeg kan love deg forskjellen er påtagende. Hver sin kopp vettu!

    En annen ting! DSP er helt avgjørende i mitt system for å kunne tøyle frekvensrespons og targets i de forskjellige modi.

    Uansett! Spennende boks selv om den er retarded i forhold til innstillingsmulighetene på min yamaha pre.
    Men lyden er uansett viktigst, samt jeg har ekstern DSP modul.

    Tror du har gjort et godt valg Harald.
    Sorry-sorry-sorry! Beklager at jeg må ha fått en bolle i øye, eller hva det var...;-). 802, selvsagt. Bøyer meg i støvet;).

    Ellers: huff ja, lommeboka gruer seg allerede til den dagen jeg ev oppdager at jeg må ha en sub. Men enn så lenge har jeg det VELDIG bra med det jeg har. Og har ennå ikke følt noe behov for å benytte meg av noen tonekontroll på noen av de kildene jeg bruker. Så alt er bare velstand:cool:
    Tilgivelse oversendet.....
    Jeg tror deg som sagt om du påstår det låter bra hos deg, men alt kan heldigvis forbedres litt med små grep.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Da er avgjørelsen tatt....
    Denne blir! Tross sin fossile oppbygging hvor der ikke er roomcorr, flott GUI, latterlig OSM og ikke en akkurat intuitiv menybehandling.
    Men lyden mann......LYDEN!
    Denne pre,en vrenger hver dråpe ut av signalet den får inn. Lydforskjellen er så stor fra min egen pre. At jeg tenkte med meg selv i går at dette må jo være påpudt å få oppleve om du er enten tokanals eller kinomann. Den gjør begge øvelser med bravour.
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Da er avgjørelsen tatt....
    Denne blir! Tross sin fossile oppbygging hvor der ikke er roomcorr, flott GUI, latterlig OSM og ikke en akkurat intuitiv menybehandling.
    Men lyden mann......LYDEN!
    Denne pre,en vrenger hver dråpe ut av signalet den får inn. Lydforskjellen er så stor fra min egen pre. At jeg tenkte med meg selv i går at dette må jo være påpudt å få oppleve om du er enten tokanals eller kinomann. Den gjør begge øvelser med bravour.
    Grattis!;)
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Da er avgjørelsen tatt....
    Denne blir! Tross sin fossile oppbygging hvor der ikke er roomcorr, flott GUI, latterlig OSM og ikke en akkurat intuitiv menybehandling.
    Men lyden mann......LYDEN!
    Denne pre,en vrenger hver dråpe ut av signalet den får inn. Lydforskjellen er så stor fra min egen pre. At jeg tenkte med meg selv i går at dette må jo være påpudt å få oppleve om du er enten tokanals eller kinomann. Den gjør begge øvelser med bravour.
    Grattis!;)
    Joa! Thhhhhaaaaaakkkkk;)
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Vis vedlegget 380744

    Nå er det bare å lene seg tilbake og nyte 75 timer med innspilling og stadig bedre og bedre lyd. Allerede etter to timer er det ubeskrivelig flott lyd fra LP-er gjennom Pro-Jects rør, og NADs CD-spiller med 24-bit/192kHz. Og TIDAL. Ut gjennom B&Ws 804D3. Svært passende at det er så "slakt" vær fram mot 17. mai. God unnskyldning for å sitte inne foran lyden:cool:
    Classe på bw er jo den råeste komboen , kan jeg få spørre vor langt du har høyttalerne dine fra side vegg og front veggen der di står , 804 d3 når di får mye plass på seg får man virkelig høre hva disse klarer lyd messig. Utrolig fett oppsett dette.

    Imagine
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 380744

    Nå er det bare å lene seg tilbake og nyte 75 timer med innspilling og stadig bedre og bedre lyd. Allerede etter to timer er det ubeskrivelig flott lyd fra LP-er gjennom Pro-Jects rør, og NADs CD-spiller med 24-bit/192kHz. Og TIDAL. Ut gjennom B&Ws 804D3. Svært passende at det er så "slakt" vær fram mot 17. mai. God unnskyldning for å sitte inne foran lyden:cool:
    Classe på bw er jo den råeste komboen , kan jeg få spørre vor langt du har høyttalerne dine fra side vegg og front veggen der di står , 804 d3 når di får mye plass på seg får man virkelig høre hva disse klarer lyd messig. Utrolig fett oppsett dette.

    Imagine
    ja, ja, ja, Imagine, jeg vet, jeg vet, jeg vet...

    oppsettet mitt plassert som du ser i min svært vanskelig innredningsmessige stue er på ingen måte perfekt. Så laaaangt derifra. Desto mer fantastisk at det låter så formidabelt. Så nå føler jeg at jeg har hardwaren på plass, og jeg kan kose meg i lang lang tid framover. Men så vil den videre perfeksjoneringen av musikkopplevelsen være å eksperimentere med å flytte 804-ene rundt omkring og forsøke å overtale sjefen i huset til å akseptere det;-). Alt her i livet handler om kompromisser...;). Samlet så har jeg det utmerket (EX, eller excellent, er toppkarakteren jeg gir meg selv om dagen. Ift tilfredshet):rolleyes:
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Om det er noen trøst for, ja! uansett hvem som leser dette så er det garantert noen som har det verre stilt lydmessig.
    Og best/verst av alt.......I all uvitenhet:rolleyes:

    Der vil alltid være noen form for kompromiss som du sier Harald, men det er viktig at man koser seg hvert fall bittelitt med det man har stående rigget opp. Ja i hvertfall til neste noia kommer og angriper;)
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Om det er noen trøst for, ja! uansett hvem som leser dette så er det garantert noen som har det verre stilt lydmessig.
    Og best/verst av alt.......I all uvitenhet:rolleyes:

    Der vil alltid være noen form for kompromiss som du sier Harald, men det er viktig at man koser seg hvert fall bittelitt med det man har stående rigget opp. Ja i hvertfall til neste noia kommer og angriper;)
    Så sant, så sant;)
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Det er jo på tide at det skjer noe i denne tråden også.
    Er egentlig litt overrasket over at det ikke er mer fart i den med tanke på kvaliteten produktene har, og ikke minst at det er solgt ett og annet produkt av dem de siste årene.
    Kanskje folk er så lamslått av lyden at de ikke makter å utbrodere på eteren, og sitter paralysert i godstolen kveld etter kveld vel vitende om at dette var himmelsk og ord blir fattige;)

    Fra spøk til noe mer alvorlig som angår produktene.

    Er det noen som sitter på noen "Tjuvtriks" som man absolutt bør vite om?
    Vet egentlig ikke helt hva jeg selv mener, men erfaringsmessig så pleier disse å dukke opp fra tid til annen.
    Nå tenker jeg spesielt på pre- siden.
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Det er jo på tide at det skjer noe i denne tråden også.
    Er egentlig litt overrasket over at det ikke er mer fart i den med tanke på kvaliteten produktene har, og ikke minst at det er solgt ett og annet produkt av dem de siste årene.
    Kanskje folk er så lamslått av lyden at de ikke makter å utbrodere på eteren, og sitter paralysert i godstolen kveld etter kveld vel vitende om at dette var himmelsk og ord blir fattige;)

    Fra spøk til noe mer alvorlig som angår produktene.

    Er det noen som sitter på noen "Tjuvtriks" som man absolutt bør vite om?
    Vet egentlig ikke helt hva jeg selv mener, men erfaringsmessig så pleier disse å dukke opp fra tid til annen.
    Nå tenker jeg spesielt på pre- siden.
    Jepp, d var lenge stille i denne tråden, men jeg syns nå du og jeg har klart å få litt fart på sakene igjen;)

    det er jo bra. Engasjementet har tatt seg opp. Men nå, Alphamale, er du veeeldig kryptisk. Eller kanskje du har et poeng. Fins det noen tjuvtriks? Ja kanskje det. Ingen fra mitt ståsted, men kan skje jeg kommer på noen etterhvert.

    Noen andre, laaaangt mer erfarne Classe-dudes som kan komme opp med noe genialt?
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Bardufoss!!!!!

    Leser jeg på profilen din Harald, der har jeg tatt noen svømmetak i min pure ungdom.....eller var det Bardu. Er det det samme?;)

    Vet ikke helt hva jeg sikter til med den kryptiske meldingen, men på Yamahaen jeg har hatt til nå syntes jeg det dukket opp ting fra tid til annen som ikke var åpenbart ut fra manual eller bruk. men når jeg tenker meg om er jo hvertfall ssp800 LITT! enklere i bruk;)
    Her er ikke noe spider til mic, eller dobbeldekker fjernkontroll med entrilliard knapper.
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Bardufoss!!!!!

    Leser jeg på profilen din Harald, der har jeg tatt noen svømmetak i min pure ungdom.....eller var det Bardu. Er det det samme?;)

    Vet ikke helt hva jeg sikter til med den kryptiske meldingen, men på Yamahaen jeg har hatt til nå syntes jeg det dukket opp ting fra tid til annen som ikke var åpenbart ut fra manual eller bruk. men når jeg tenker meg om er jo hvertfall ssp800 LITT! enklere i bruk;)
    Her er ikke noe spider til mic, eller dobbeldekker fjernkontroll med entrilliard knapper.
    Akkurat, ja, du må nok være ung for å svømme her i traktene, brrrrr...;-)

    nå er ikke Bardu og Bardufoss riktig det samme. Men det kan vi ta en annen gang (det kunne blitt det hvis kommunesammenslåingen hadde fristet lokalt her, men jeg tror ikke det slår til).

    Anyway, ja, la oss høre om det er noen fra The Classe Establishment som titter innom denne tråden og kan gjøre oss smarte på tjuvtriks:rolleyes:
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn