Classé sine venner.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • LeGranDuc

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.07.2015
    Innlegg
    68
    Antall liker
    78
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    4
    Bardufoss!!!!!

    Snip.
    Her er ikke noe spider til mic, eller dobbeldekker fjernkontroll med entrilliard knapper.
    Det er en ting jeg elsker mer og mer med min Sigma SSP. Den er enkel i bruk.
    Du har jo over dobbelt så mange knapper på fjernkontrollen din i forhold til min. :p
    Sigma-Remote.jpg

    Styrer forøvrig anlegget mitt med en Harmony 900
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Bardufoss!!!!!

    Snip.
    Her er ikke noe spider til mic, eller dobbeldekker fjernkontroll med entrilliard knapper.
    Det er en ting jeg elsker mer og mer med min Sigma SSP. Den er enkel i bruk.
    Du har jo over dobbelt så mange knapper på fjernkontrollen din i forhold til min. :p
    Vis vedlegget 382222
    Styrer forøvrig anlegget mitt med en Harmony 900
    Bruker du ikke appen for Sigma SSP?
    Denne ser jo helt knall ut......
    Classé av Classe Audio
    https://appsto.re/no/goytR.i
     

    EirikV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.10.2006
    Innlegg
    341
    Antall liker
    158
    Torget vurderinger
    1
    Det blir alltid mer fart i en vennetråd når alphamale er der.

    Kan det være at Sigma SSP har bedre lyd enn CP 800? Alphamale har jo en erfaring der et annet billigere merke spilte bedre, men hjemmekino stiller sikkert andre krav.

    Classé virker ikke å ha så aktive medlemmer blant vennene. Det er jo en del andre bra merker som og har lite aktivitet. Trenger ikke være noe feil med produktene.

    Jeg er meget godt fornøyd med mitt CD-T 300 DVD drivverk i alle fall.

    Eirik.
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.673
    Antall liker
    4.119
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Det blir alltid mer fart i en vennetråd når alphamale er der.

    Kan det være at Sigma SSP har bedre lyd enn CP 800? Alphamale har jo en erfaring der et annet billigere merke spilte bedre, men hjemmekino stiller sikkert andre krav.

    Classé virker ikke å ha så aktive medlemmer blant vennene. Det er jo en del andre bra merker som og har lite aktivitet. Trenger ikke være noe feil med produktene.

    Jeg er meget godt fornøyd med mitt CD-T 300 DVD drivverk i alle fall.

    Eirik.
    He he!
    Bare skrivekløe siden jeg er ekstatisk over forbedringen Eirik.
    Sigma spiller tøft og frempå, og kler d2 8oo Til b&w serien bra foreksempel. Litt for pent presentert med Delta pre, men her hos meg kler deltaen de nye ht mine bra.

    Var det lyngdorfen du hadde i tankene med "billigmerket"?
     

    LeGranDuc

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.07.2015
    Innlegg
    68
    Antall liker
    78
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    4
    Bruker du ikke appen for Sigma SSP?
    Denne ser jo helt knall ut......
    Classé av Classe Audio
    https://appsto.re/no/goytR.i
    Har den på telefonen, men bruker den kun når jeg skal spille musikk mens jeg ennå ligger i sengen.
    Bruker og BubbleUPnP som media spiller.
    Hoi, kan denne BubbleUPnP streame FLAC-filer fra en NAS til en CP 800, tror du, LeGranDuc?
    Det skal fungere vil jeg tro.
    Har prøvd mange forskjellige DLNA media spillere, men ingen jeg likte bedre enn BubbleUPnP. Det er en gratisversjon som har begrenset spilleliste. Verdt de 30,- jeg betalte.
    Liker hvordan du kan stille den inn til og legge til sanger bare ved og trykke på dem. Fant ingen andre som kunne det på samme måte. Det var en som kunne noe lignende, men den hadde ikoner istedefor tekst på knappene. Veldig forvirrende.

    All musikken min er lagret på en Synology NAS. Har satt den opp som en enkel mediaserver.
    Eneste problemet jeg har av og til er at media spilleren velger chromecasten istedefor Sigmaen som renderer. (2 trykk så er det fikset.)
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Harald HM;2277961 Hoi skrev:
    BubbleUPnP streame FLAC-filer fra en NAS til en CP 800, tror du, LeGranDuc?[/COLOR]
    Det skal fungere vil jeg tro.
    Har prøvd mange forskjellige DLNA media spillere, men ingen jeg likte bedre enn BubbleUPnP. Det er en gratisversjon som har begrenset spilleliste. Verdt de 30,- jeg betalte.
    Liker hvordan du kan stille den inn til og legge til sanger bare ved og trykke på dem. Fant ingen andre som kunne det på samme måte. Det var en som kunne noe lignende, men den hadde ikoner istedefor tekst på knappene. Veldig forvirrende.

    All musikken min er lagret på en Synology NAS. Har satt den opp som en enkel mediaserver.
    Eneste problemet jeg har av og til er at media spilleren velger chromecasten istedefor Sigmaen som renderer. (2 trykk så er det fikset.)
    Takker. Ser veldig interressant ut. Dette må jeg forske videre på...
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Jeg fant, jeg fant;)

    PlugPlayer funker som bare det. Hadde den på Mac-en fra før, og fikk streamet FLAC-filer uten problemer til CP-800. Så var det en iPad versjon også. På enkelt vis kan jeg velge min WD MyCloud som media server, kontrollere alt fra iPad og høre FLAC filer gjennom CP-800:cool:.

    Tok noen dager, men hærlig når jeg endelig fant en god løsning. 55 kr på AppStore:rolleyes:
     

    LeGranDuc

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.07.2015
    Innlegg
    68
    Antall liker
    78
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    4
    Er det noen andre her som har Sigma forsterkere?
    Har lest på diverse andre forum ang. temperatur under last.
    Amp5'en min sier 56 grader etter noen timers bruk. Måler over 40 grader på chassiset. Synest disse temperaturene er litt høye, men jeg sammenligner da med min "gamle" Nad M22 som ikke ble var i det heletatt.
    Hvordan er deres temperaturer?
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.671
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Er bare å melde seg på skjønner jeg, nå som denne tråden våknet til liv og ble oppdaget ;)
    Fikk på plass en ssp800 for litt over et år siden, testet denne først i stuen, ut røk nad m51.
    Hadde dårlig kontroll på rommet sammenlignet med nå som forholdene i dedikert rom begynner å falle på plass.
    Det jeg opplevde uten romkontroll var at bunnen i musikken ikke fulgte etter når volumet økte, sorry dette ble ot, ikke noe akustikk tråd dette.
    Men syke s hvor detaljert, behagelig, dypt og kontrollert det låter.
    Et lite bilde tåles vel blant venner;)
    image.jpg
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.673
    Antall liker
    4.119
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Er det noen andre her som har Sigma forsterkere?
    Har lest på diverse andre forum ang. temperatur under last.
    Amp5'en min sier 56 grader etter noen timers bruk. Måler over 40 grader på chassiset. Synest disse temperaturene er litt høye, men jeg sammenligner da med min "gamle" Nad M22 som ikke ble var i det heletatt.
    Hvordan er deres temperaturer?
    Sikkert helt problemfritt, min pré viser 53 grader.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Er det noen andre her som har Sigma forsterkere?
    Har lest på diverse andre forum ang. temperatur under last.
    Amp5'en min sier 56 grader etter noen timers bruk. Måler over 40 grader på chassiset. Synest disse temperaturene er litt høye, men jeg sammenligner da med min "gamle" Nad M22 som ikke ble var i det heletatt.
    Hvordan er deres temperaturer?
    Sikkert helt problemfritt, min pré viser 53 grader.
    Hele poenget med at jeg tenker å skifte til Amp5 er nettopp lav driftstemperatur i et lite rom, men nå begynner jeg å lure, gitt....
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.671
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    alpamale lerret er 120"
    ellers ser det slik ut med sensorer
    image.jpg


    noen andre som får ground missing?
    jeg har fått målt volt og jording, stemmer ikke med dette bildet
    målingene som ble utført av en elektriker kompis sier optimale forhold med ekstremt god jording
    ny jording ble lagt høsten 2015
    image.jpg


    edit: tempen er etter 40 min og ca 20'c i rommet, er enig med alpa at 56 grader på en amp ikke er noe å bekymre seg for
    distictive om du sjekker manualen står det kansje noe om hvilken temp den legger ut på, den har muligens noen form for protection?
     
    Sist redigert:

    LeGranDuc

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.07.2015
    Innlegg
    68
    Antall liker
    78
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    4
    Hele poenget med at jeg tenker å skifte til Amp5 er nettopp lav driftstemperatur i et lite rom, men nå begynner jeg å lure, gitt....
    Har ikke hatt noen "fysiske" problemer med temperaturen, bare lurte på om det var normalt.
    Kunne nok fått litt lavere temperatur med en litt åpnere stereobenk. Min er lukket på sidene.

    Ser at lagerstatusen til Amp5 blir flyttet lenger og lenger frem i tid.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    distictive om du sjekker manualen står det kansje noe om hvilken temp den legger ut på, den har muligens noen form for protection?
    Det som er mitt ankepunkt er at det blir uutholdelig varmt i rommet under filmtitting, derfor blir klasse D å foretrekke over 4 kanaler klasse AB og to røramper.
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.625
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    fbh71:

    Opplagt noe som ikke stemmer når det gjelder strømmen hos deg. Fase er jo heller ikke detektert. Jeg antar du har TN-nett og ikke det gamle IT-nettet? Spenningen din er jo også faretruende lav. Jeg vil tro at et slikt avvik påvirker generell lydkvalitet fra komponentene dine og ikke minst ytelsen til dine sub'er.

    På vår SSP-800 kommer det opp fornuftige verdier både på jording og fase. Jeg får dog ikke lagt ut et bilde av GUI nå siden enheten vår er på service (siden slutten av juni!).
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.671
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    x3mhc som sagt dette er målt helt frem til ssp'en og det er ingen feil med hverken jord, spenning eller phase så da er det i så fall sensorene i ampen som ikke henger helt med
    tn eller it nett vet jeg ikke, men huset er bygget i 99 og alt elektrisk helt frem til trafoen er fra 99 eller nyere
    sub har jeg ikke og det er ikke noe som lydmessig tilsier at noe er feil
    mulig ssp'en må på service for å få på plass alle parameter

    edit: service siden slutten av juni :mad: tror jeg sliter med å va fri så lenge
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.671
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    x3hmc

    har 230v her hos meg, ssp'en er konfigurert for 230v og tåler et avvik på -15% eller + 10 før den går i protection mode
    nedover vil det si 195.5 før noe legger ut
    men dette er underordnet siden disse parameter som nevnt er målt av elektriker og funnet optimale med minimale avvik
    siden du tydeligvis ikke tok notis av dette i mitt innlegg så understreker jeg, elektrikeren er kompetent og driver eget firma, kjøper ikke utstyr på jula, biltema, co el. lignende, måleutstyret er heller ikke tilgjengelig i disse butikkene, dessuten er det kalibrert

    det er heller ikke noe signaler på at noe er galt, ingen brumm/summ fra hverken ssp eller ht

    utdrag fra manualen
    image.jpg


    parameterviser det samme om jeg bruker orginal nettkabel eller den hjemmesnekra som jeg testet etter bygging

    image.jpg


    noen som kan sjekke parameter og poste bilder av dette?
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.671
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Takk alphamale da ser det ut til at det er mere normalen med ground missing og phase ---
    Ser ellers at min vandrer mellom 203-204 V, har nå stilt spørsmål til kundeservice hos classe' hva det kan komme av.
    Har ellers litt lavere temp. etter noen timer drift er den på 46'C men det kommer sikker av god luftgjennomstrøm i rommet.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.671
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Så kom det svar fra B&W.
    På vårt nett vil det stå Ground missing og AC line phase --- så det er normalt.
    Når det kommer til Volt så er det et potmeter under lokket som benyttes for å kalibrere mot målt volt i veggstikk.
    Fikk tilsendt veiledning for å utføre dette, veldig god service med kjappe svar.
     

    LeGranDuc

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.07.2015
    Innlegg
    68
    Antall liker
    78
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    4
    Jeg var og nettopp i kontakt med B&W. Spurte om status menyen på Sigma'en min hvor det står: "Information Unavaliable" på alle punktene. På Amp5'en vises kun 2 temperaturer.
    Dette var helt normalt, siden Sigma'en mangler sensorer.
    Mistenker at Classé sine komponenter deler operativsystem.

    Spurte også om når HDMI 2.0 oppgraderingen kommer. Fikk ikke eksakt svar, men ca. 1 måned til stod det i mailen.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.671
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Den minste blå nederst i midten av bildet er trimpot'en, den lille messingskruen benyttes for å kalibrere det som vises i displayet slik at det stemmer med målt V i stikk.

    image.jpg


    Farris i glasset, ikke noe kropsveske på avveie og greit pådrag på hjulet alpha ;D
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.671
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    alpha hva betyr det? :D

    Automasjonen rett vei:confused:
     
    Sist redigert:

    yzfr17

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2006
    Innlegg
    426
    Antall liker
    23
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    5
    Er det noen som bruker RIAA til CP-800 og har litt erfaring konta ekstern RIAA
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Får vel "melde meg inn" her jeg også, har bare en gammel Classé Audio 4 forforsterker, så ikke noe å skryte av, men den får jobben gjort. :) Ser for meg "finere" elektronikk fra Classé senere. :)
     

    serohdin

    Medlem
    Ble medlem
    05.01.2004
    Innlegg
    18
    Antall liker
    12
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    5
    He ,jeg har samme spm ,har ikke sett en eneste review av riaa delen til cp800 sigma ssp og sigma integrert
    har noen sett noe slikt?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Det går heller tregt med Sigma SSP MKII, men siste meddelelse ifm. CES er 'muligens Februar'.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.673
    Antall liker
    4.119
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Folkens!
    Har fått "blodpropp" i HDMI kortet er jeg redd. Den nekter å dekode Truehd-master etc. Jeg får kun ren tokanal uansett hva jeg gjør, bortsett fra mixemodusene som er helt på jordet. Noen som har vært borti å få feilmelding 0-0-0-0 etterfulgt av disse syptomene? Den resatte også flere confiurations jeg hadde lagt inn og byttet om på innganger.:(
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.671
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Folkens!
    Har fått "blodpropp" i HDMI kortet er jeg redd. Den nekter å dekode Truehd-master etc. Jeg får kun ren tokanal uansett hva jeg gjør, bortsett fra mixemodusene som er helt på jordet. Noen som har vært borti å få feilmelding 0-0-0-0 etterfulgt av disse syptomene? Den resatte også flere confiurations jeg hadde lagt inn og byttet om på innganger.:(
    Har også fått feilmelding, måtte ta strømmen og restarte, men ingen endringer å spore, funket som normalt etter oppstart.
    Har du prøvd å bytte hdmi inngangen?
    Frakobling, helt strømløst, vente ca. minuttet, koble opp og starte på nytt?
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    He ,jeg har samme spm ,har ikke sett en eneste review av riaa delen til cp800 sigma ssp og sigma integrert
    har noen sett noe slikt?
    Har du prøvd i internasjonale fora? Vi er et lite land, og jeg har ikke inntrykk av at det er mye hjelp å hente i spørsmål rundt Classe. På norsk. Etter å ha kjøpt pre og effekt her for nesten et år siden, ser jeg at det av og til dukker opp spørsmål. Selv hifi-klubbens ansatte går gjerne ut internasjonalt for å søke svar. Virker som forsterkerne er så dyre at selv butikken (HFK) ikke har råd til å opparbeide seg særlig erfaring ved å ha dem stående. Men du får svar hvis du har litt tålmodighet, likevel...:)
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.673
    Antall liker
    4.119
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Folkens!
    Har fått "blodpropp" i HDMI kortet er jeg redd. Den nekter å dekode Truehd-master etc. Jeg får kun ren tokanal uansett hva jeg gjør, bortsett fra mixemodusene som er helt på jordet. Noen som har vært borti å få feilmelding 0-0-0-0 etterfulgt av disse syptomene? Den resatte også flere confiurations jeg hadde lagt inn og byttet om på innganger.:(
    Har også fått feilmelding, måtte ta strømmen og restarte, men ingen endringer å spore, funket som normalt etter oppstart.
    Har du prøvd å bytte hdmi inngangen?
    Frakobling, helt strømløst, vente ca. minuttet, koble opp og starte på nytt?
    Jepp!
    gjort det flere ganger men ingen bedring. Mistet du dekodingen da?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn