Clearaudio Champion Limited

HansO

Medlem
Ble medlem
30.12.2006
Antall liker
0
Noen som eier eller har hørt på denne "pakken" eller tilsvarende oppsett og kan dele sine erfaringer?

På forhånd TAKK!

Mvh

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.624
Torget vurderinger
27
Bor du i nærheten av Hificenterkjeden? De pleier ha en del Clearaudio-modeller for demo. Jeg har vel ikke hørt akkurat den modellen, men spilllerene kjennetegnes av åpen, klar og nøytral lyd. De kombinasjonene jeg har hørt har plukket opp en del overflatestøy (men det kan ha med arm og pu å gjøre. Pussig nok gjaldt dette også mc-pickupene.) Men, det siste punktet forholder seg til mer eller mindre tilfeldige seanser og skal taes med en stor klype salt.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.624
Torget vurderinger
27
Limited er vel en slags kombinasjon av disse to. Mener den har føttene fra Level 2, enkelt chassis, så er jeg litt usikker på om tallerkenen er fra basic, level1 eller level 2.

De generelle karakteristika skulle likevel være gjeldene. Flott reportasje Arve (har selvsagt lest denne tidligere).

HansO

Medlem
Ble medlem
30.12.2006
Antall liker
0
Den har enkelt chassis, føttene til level 2. Tallerkenen er den samme som standard utgave og level 1 (30 mm).
Unify arm med Aurum beta-s wood PU.

Koenig

Hi-Fi interessert
Ble medlem
23.04.2006
Antall liker
0
Jeg eier denne spilleren og er veldig fornøyd, men det må sies at jeg har en noe begrenset erfaring med forskjellige platespillere...

Jeg setter stor pris på den dynamiske og underholdende lyden som den gir. Samtidig føler jeg den er god på å plassere instrumentene i lydbildet. Dessuten er den flott møbel.

Jeg fikk også velge fritt hvilket serienummer jeg ville ha (av de som var ledige selvfølgelig). 8)

HansO

Medlem
Ble medlem
30.12.2006
Antall liker
0
Oj..fikk velge serienr ja..kjøpte du den hos HFC?
Hvilket underlag bruker du?

HansO

Medlem
Ble medlem
30.12.2006
Antall liker
0
Ingen fler som har kommentarer til denne?
jaja..jeg har nå uansett lagt inn en bestilling på denne, så nå bare venter jeg! ;D

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
462
Torget vurderinger
14
Hei.

Har nyleg(2dagar siden) blitt eigar av ein brukt Clearaudio Champion Basic. Den er frå 2001 og det står ein Rega RB250 arm m/ Clearaudio,s Aurum Alpha PU.
Har ikkje så veldig erfaring med vinyl anna enn ein Rega Planar 3 m/ AT-OC9 på tidleg 90 tall.
Har hatt ein ProJect Debut II siste 6 mnd og overgangen derfra er i allefall "enorm".
Den du har bestilt er vel ei klasse og tre over min igjen tenker eg. ;)
Foresten..kva for ein riaa skal du bruka på den?

Mvh

Ingen fler som har kommentarer til denne?
jaja..jeg har nå uansett lagt inn en bestilling på denne, så nå bare venter jeg! ;D

HansO

Medlem
Ble medlem
30.12.2006
Antall liker
0
Jeg skal bruke den innebygde riaa`n på den også nybestilte integrerte forsterkeren (Mcintosh MA6900).
Hvilket underlag bruker du på spilleren,rett på rack eller?

Mvh
Hans

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
462
Torget vurderinger
14
Står rett på rack for øyeblikket,men det skal gjerast nåke med. Veit ikkje kva,men........

Jeg skal bruke den innebygde riaa`n på den også nybestilte integrerte forsterkeren (Mcintosh MA6900).
Hvilket underlag bruker du på spilleren,rett på rack eller?

Mvh
Hans

Topp Bunn