Clearaudio eiere- løp og kjøp!

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
13.577
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
Hei
Jeg har en Solution spiller og har vært fornøyd med det. Nå har Clearaudio kommet med en oppgradering av tallerkenlageret. Som kan leveres til alle spillerne deres tror jeg. Et magnetisk/keramisk lager. Det er et must IMO.
Jeg kjøpte mitt gjennom hificenterkjeden til 3400. Jeg synes det gav en enorm forbedring.
Om du setter det gamle og det nye lageret ved siden av hverandre og setter de i spinn, så vil det nye fortsette å rotere 4 ganger så lenge. Med tallerken på forsterkes denne effekten. I tillegg har du en magnetisk støtdemper i lageret.

Effekten. Jeg ante ikke hvor mye støy som lager/ tallerken genererte før det ble borte. Jeg trodde det var stille, men nå er det mye stillere. Det jeg antok var rillestøy er nå borte. Alt kommer tydeligere frem, høyere oppløsing, bedre dynamikk, både når det gjelder punch og nyanser.

Kjøp kjøp kjøp

IMNSHO
Bernt

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Interessant, får vel sende en mail til tyskland ang. dette.

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Absolutt spennende. Nå er det vel arm som er første oppgraderinga jeg har tenkt å ta på spilleren min, men etterhvert blir det jo mer og mer.

Forøvrig et spørsmål: i vinylforumet har det nå vært debattert frem og tilbake om man skal anbefale VPI, Nottingham, Michell og andre merker, men jeg kan knapt erindre å ha sett Clearaudio dukke opp? Jeg har lurt på om jeg skulle skrive noe om det, men siden jeg har omtrent null erfaring med andre platespilleren (andre enn Rege P2 og P3) har jeg latt være. Men hvordan er ryktet til Clearaudio og hva er grunnen til at flere av vinylfantastene her på forumet ikke har valgt det? Er fordi de ikke har hørt det, eller fordi lydsignaturen til CA ikke passer med det foretrukne?

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Ja Clearaudio har ikke klart å ta helt tak i platespiller markedet her hjemme. Jeg tror det skyldes manglende satsning fra Centerkjeden jeg. Selv om jeg leser på nettet at de stiller opp på messer og viser masse spillere. Så er det bortimot fraværende på hjemmesiden. Jeg gikk en masse runder med mail før jeg fikk priser fra kjeden. Ende opp med en dialog med importsjefen selv. Fordi min lokale butikk ikke klarte å fremskaffe informasjon jeg trengte. Clearaudio sin kundeservice i tyskland er foresten upåklagelig. Får alltid svar raskt og med den info jeg trenger.

Clearaudio har en meget stor katalog med en masse spennede produkter som godt kan få litt mer oppmerksomhet hos importør/forhanlder her hjemme.

Mbare : Hvordan arm kjører du på din Champion ? Har samme spiller som deg, men riaa kort fra audionet. st250 arm og Aurum Classic wood pickup. Desverre blir den brukt alt for lite, kanskje jeg må oppgradere for å få opp vinylinteressen.

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Akkurat nå kjører jeg en RB250 arm på spilleren, men den har en defekt anti-skating så jeg må fikse meg en ny rimelig snart. Vil tro at det blir en Clearaudio-arm, det er vel det enkleste. Men hvis noen har andre forslag til hva som burde fungere godt i en Champion, må de gjerne komme med det.

Det er jo synd hvis Clearaudio ikke får den oppmerksomheten de fortjener fordi hi-fi-centerkjeden ikke gjør jobben sin. Men jeg ser poenget ditt, her i Tromsø er det bare en av de som jobber på Hi-Fi-centeret som har peiling og interesse for vinyl (i hvert fall har jeg bare møtt han ene). Til gjengjeld skal det sies at han er både dyktig og interessert.

Må jo si at jeg er veldig fornøyd med spilleren min. Den er enkel å sette opp, montere og regulere, den ser bra ut og ikke minst så spiller den veldig bra. Jeg oppfatter lyden fra vinylen min nå som ett lite hakk mot det varme (sannsynligvis PU'en), men stramt og med et godt stereoperspektiv. Det hadde vært gøy å sammenligne med andre spillere, dog. Men den tid, den sorg. :)

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
518
Sted
Stockholm
Tenkte jeg ville bekrefte ytterligere det Berg kom med her; da jeg stakk innom hificenterkjeden i drammen for å sjekke ut Clearaudio, hadde de den ikke inne engang.. De kunne godt bestille en, men da måtte jeg ha forplikta meg til å kjøpe den...:p

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Huff disse kjedene fornekter seg ikke...Prøv heller ut andre mindre aktører.Har gått fra å være kjedekunde,til å shoppe alt igjenom et par små forretninger,noe jeg har blitt utrolig fornøyd med..

Det er jo direkte useriøst at en må forplikte seg til kjøp,fordi butikken ikke har en spiller inne,dette bør de jo se å få orden på..Det hadde vel ikke vært værre enn å låne en fra en annen kjedebutikk med spillern inne...men noen opplever desverre service som en kjempejobb,så det prøver de visst å unngå.

Nei takke meg til små Norske aktører..mulig det blir noen kroner dyrere på sikt,emn heller det,så tar de tlf når jeg ringer å da...følger opp,og hjelper til med det jeg ikke kan noe om selv...Jeg er ingen enkel kunde,spør å graver som faen,låner å prøver..likte ikke den osv...låner annen dings...likte ikke den heller...låner 3je dings...DEN satt,en sånn skal jeg ha..da blir det salg på pusheren...Det virker som de aktørene jeg har brukt er sånn at de er fornøyd når jeg er fornøyd,dette liker jeg,...

2 butikker å anbefale er :

www.frydhifi.no
www.audioart.no

disse har gitt meg kjempeservice!

Nå er det sikkert andre som er bra og,men jeg registrerer at det er enkelte her inne som har vært misfornøyd med de større kjedeforretningene mer enn en gang... ::)

Mvh espen Saatvedt.

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
518
Sted
Stockholm
De gjør ikke annet enn å tape salg på å være så sære som jeg opplever Hifi-Center-Kjeden i Drammen, så jeg kan ikke fatte og begripe at de kan holde på med den dårlige servicen over tid. Er nemlig ikke første gangen jeg har sånne opplevelser med de; en gang jeg skulle ha digitalkabel gikk jeg å lurte på Nordost, noe de anbefalte, men jeg kunne ikke låne den for å prøve den først, jeg måtte i tilfelle kjøpe den.... Lagervare er fremmedord der i gården.. ;D

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Cundis skrev:
Tenkte jeg ville bekrefte ytterligere det Berg kom med her; da jeg stakk innom hificenterkjeden i drammen for å sjekke ut Clearaudio, hadde de den ikke inne engang.. De kunne godt bestille en, men da måtte jeg ha forplikta meg til å kjøpe den...:p
Samme her i Tønsberg, manglende interesse for å selge de virker det som.
De har noen utstilt, noen i hyllene og en i vinduet.
Jeg sa at han burde koble en opp for å ha i et demoanlegg, tror dere at han hørte på meg? ::)
Tenk så fett når kundene kommer for å kjøpe seg anlegg og lyden de hører kommer fra vinyl! :)

Husk at mange av kundene til kjeden ikke aner at det selges / finnes platespillere engang! ;)

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
518
Sted
Stockholm
Merkelig kundebehandling altså... Det kan godt hende at Clearaudio hadde vært en passende spiller for meg, men jeg ble så irritert over den dårlige servicen deres, at jeg bare sa ha det bra, og gikk uten å la ekspeditøren få ro seg ferdig.. Hrmmf.. :mad:

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
13.577
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
Det var da sy7nd.. har ikke sjekket resten av landet, men på nevnte kjedes butikk i Trondheim (først og fremst Stig) har jeg alltid fått god service.

mvh

Topp Bunn