Clearaudios venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Electroluv

    Medlem
    Ble medlem
    03.12.2012
    Innlegg
    23
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Siden det ikke finnes en Clearaudio vennetråd her på forumet, får jeg starte en.
    Jeg har i dag en Clearaudio Solution AMG, med Clearaudio Unify Carbon arm og VTA lift.
    Pick-up, Benz Ruby Zebra. RIAA Whest PS2.0. En nydelig kombinajon i mine ører.
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Vil være med.
    Har en Champion Level II med SMEV tonearm og Ortofon Winfield.
    RIAA er Rotel Michi RHQ-10.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    Er i ferd med å handle en Unify selv, er du happy med din, Elektroluv?
     

    Electroluv

    Medlem
    Ble medlem
    03.12.2012
    Innlegg
    23
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Er i ferd med å handle en Unify selv, er du happy med din, Elektroluv?
    Absolutt, det er en meget solid arm, som takler det meste av pick-ups.
    Den har en god del justeringsmuligheter, og kjøper du Clearaudios VTA-lift, kan den justeres mens du spiller.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    Er i ferd med å handle en Unify selv, er du happy med din, Elektroluv?
    Absolutt, det er en meget solid arm, som takler det meste av pick-ups.
    Den har en god del justeringsmuligheter, og kjøper du Clearaudios VTA-lift, kan den justeres mens du spiller.
    Tøft! Vurderer både en 12" og 14"
     

    Electroluv

    Medlem
    Ble medlem
    03.12.2012
    Innlegg
    23
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Er i ferd med å handle en Unify selv, er du happy med din, Elektroluv?
    Absolutt, det er en meget solid arm, som takler det meste av pick-ups.
    Den har en god del justeringsmuligheter, og kjøper du Clearaudios VTA-lift, kan den justeres mens du spiller.
    Tøft! Vurderer både en 12" og 14"
    Kult, jeg har vurdert å bytte til 12", jeg også. Armbrettet mitt kan justeres til både 9" og 12".
    Hvilken spiller har du?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    Er i ferd med å handle en Unify selv, er du happy med din, Elektroluv?
    Absolutt, det er en meget solid arm, som takler det meste av pick-ups.
    Den har en god del justeringsmuligheter, og kjøper du Clearaudios VTA-lift, kan den justeres mens du spiller.
    Tøft! Vurderer både en 12" og 14"
    Kult, jeg har vurdert å bytte til 12", jeg også. Armbrettet mitt kan justeres til både 9" og 12".
    Hvilken spiller har du?
    Denon DP-80, Victor TT-101, Technics SP-10 mkII, Technics SL-1000, Oracle Delphi mkV, Micro Seiki RX-1500, JVC QL-10
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    146
    Har en champion med audiomods arm, AT 33 ptg og diy riaa. Ønsker meg sånt magnetisk lager til 30mm tallerkenen. Noen som har prøvd?
     

    Electroluv

    Medlem
    Ble medlem
    03.12.2012
    Innlegg
    23
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Har en champion med audiomods arm, AT 33 ptg og diy riaa. Ønsker meg sånt magnetisk lager til 30mm tallerkenen. Noen som har prøvd?
    Det er Magnetisk lager med 27mm tallerken på spilleren min. Funker som ei kule. Vurderer å oppgradere til 70 mm. =)
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.193
    Antall liker
    10.357
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Det magnetiske lageret er en no-brainer om du ikke har det. Løp og kjøp! det eneste bittelille aberet er at tallerkenen beveger seg så friksjonsfritt rundt at jeg spekulerer på om den noe elastiske reima kan oscillere. Har lyst til å prøve med en uelastisk monofilament tråd, men har ikke fått til en knute som fungerer..(har forøvrig samme spiller som trådstarter, men satisfy arm og Ortofon Rohmann)
     

    Electroluv

    Medlem
    Ble medlem
    03.12.2012
    Innlegg
    23
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    Mest sannsynlig DP-80, holder på med et all-out plinth / integrert rack, med frittstående armbord og plass til 14" versjonen. Lager også en spesial tilpasning slik at det samme plinth kan benyttes til Victor TT-101 verket. Spiller det bra så kan det bli 12" på bl.a. Micro og eventuelt SP-10. Oracle blir vanskelig med noe større enn 9" og der har jeg allerede en Triplanar så den tror jeg ikke er aktuell.
     

    Electroluv

    Medlem
    Ble medlem
    03.12.2012
    Innlegg
    23
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Mest sannsynlig DP-80, holder på med et all-out plinth / integrert rack, med frittstående armbord og plass til 14" versjonen. Lager også en spesial tilpasning slik at det samme plinth kan benyttes til Victor TT-101 verket. Spiller det bra så kan det bli 12" på bl.a. Micro og eventuelt SP-10. Oracle blir vanskelig med noe større enn 9" og der har jeg allerede en Triplanar så den tror jeg ikke er aktuell.
    Den Oracle-spilleren din skulle jeg gjerne prøvd. =)
     

    Electroluv

    Medlem
    Ble medlem
    03.12.2012
    Innlegg
    23
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Er det noen som har testet pickupene til Clearaudio?
    Enten MM eller MC? Har lest ekstremt mye god omtale av Clearaudios pickuper,
    men de har vel aldri slått helt ann i Norge.
     

    Electroluv

    Medlem
    Ble medlem
    03.12.2012
    Innlegg
    23
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Er det noen som har testet pickupene til Clearaudio?
    Enten MM eller MC? Har lest ekstremt mye god omtale av Clearaudios pickuper,
    men de har vel aldri slått helt ann i Norge.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.124
    Antall liker
    5.070
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Hei. Jeg har clearaudio veritas pickup. En ren og dynamisk pickup jeg er meget godt fornøyd med. Den spiller flere tusen timer.
     

    Electroluv

    Medlem
    Ble medlem
    03.12.2012
    Innlegg
    23
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Noen som har lyst til å kjøpe en Clearaudio Unify Carbon 9" tonearm? Jeg vurderer å oppgradere til 12".
     

    GunR

    Medlem
    Ble medlem
    16.02.2011
    Innlegg
    26
    Antall liker
    11
    Sted
    Kristiansund
    Hei, melder meg på i gjengen! Har fått tak i en flott (syns jeg,) platespiller, en Emotion, med Satisfy arm. Noen som har erfaring med disse? Står en Audio Technica AT95 pickup på. Denne er vel ikke helt i klasse med armen og spilleren? Spilleren er herlig enkel og elegant bygd, Noen anbefalinger på en god og robust pickup til noen hifilapper? Helst en som er enkel å stille inn rett.. ;)
     

    Ola Bukse jr.

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.08.2007
    Innlegg
    683
    Antall liker
    133
    Jeg har luktet litt på å bytte ut det gamle lageret på min Champion-modell med magnetisk. Etter et kjapt nettsøk, ser jeg prisen på 30 mm ligger rundt 5000,- ( 555 euro, 800 dollar). Fikk en pris fra Soundgarden i 2010 på 4295,- Er det noen som har anbefalinger på hvor det lønner seg å handle? (Soundgarden, nettet eller andre)
     

    Brummund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.11.2007
    Innlegg
    450
    Antall liker
    282
    Sted
    Fredrikstad
    Hei,

    jeg har en Clearaudio Concept MC som jeg er strålende fornøyd med, bortsett fra en ting: Når jeg bruker cue-armen (eller hva det nå heter, den lille saken ved roten av armen som brukes til å heve/senke armen) og lar den bli stående oppe litt, så vil den ikke gå ned før etter 5-10 minutter. Altså, armen blir hengende igjen oppe. Er det noen som vet om det er noe jeg kan gjøre for å justere dette?
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    971
    Antall liker
    1.874
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Melder meg inn her jeg også med min Consept Mc :) Enkel,robust og velspillende denne.
    Spiller med en Benz Glider Low Output. Meget godt fornøyd med denne kombinasjonen:)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Melder meg inn her jeg også med min Consept Mc :) Enkel,robust og velspillende denne.
    Spiller med en Benz Glider Low Output. Meget godt fornøyd med denne kombinasjonen:)
    Gratulere Jonas med ny vinylruller.
    Stikker plutselig innom en dag :)

    Mvh: Espen L
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    971
    Antall liker
    1.874
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Melder meg inn her jeg også med min Consept Mc :) Enkel,robust og velspillende denne.
    Spiller med en Benz Glider Low Output. Meget godt fornøyd med denne kombinasjonen:)
    Gratulere Jonas med ny vinylruller.
    Stikker plutselig innom en dag :)

    Mvh: Espen L
    Takk Espen:)
    Du må ta deg en tur innom når det passer slik ja. Hadde vært både utrolig koslig og helt sikkert lærerikt. Flink til å komme med konstuktive og velmenede tilbakemeldinger du. Så du er hjertelig velkommen:)

    Mvh Jonas
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    971
    Antall liker
    1.874
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Anskaffet Clearaudios "verktøy" til hjelp ved PU montering på min Consept. Er høyst uerfaren på dette med PU montering. Men forklaring og tips i manualen gjorde dette mindre skremmende en jeg hadde turt håpe på. Kan trygt anbefale verktøyet videre:)
    (Kun vatring av tonearmen og tatt avgjørelse på optimalisering av "inner groove radius" som må være gjort i forkant)
    Hva bruker dere på "inner groove radius"? 60,325mm, 65mm,70mm, 75mm? Ser Clearaudio anbefaler de 3 siste på sine spillere.
    Jeg prøver nå 70mm
    IMG_2502.jpg
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Seiler inn i denne gruppen med en nyanskaffet Clearaudio Solution. Ser lekker (imho) ut og spiller meget bra!
    IMG_0641.jpg
     

    Vedlegg

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    552
    Antall liker
    284
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Vakkert Jorwed! Performance DC begynner etterhvert å sitte her hos meg nå. Fått den inn i benken og hivd ut CD/BD drivverket. Ble den løsningen istedenfor å montere tv på vegg og spiller på toppen av benken. Veldig fornøyd med lyden her nå, men spilleren er veldig var for bevegelser på gulvet. Antar det er en av ulempene med magnetisk oppheng og tallerken.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    2.768
    Torget vurderinger
    1
    Hei godtfolk! Jeg har så smått begynt å samle pæeng og mot til å starte med vinyl. Lite erfaring med dette fra før og lener meg litt mot Clearaudio Concept som en grei inngang til hobbyen. Ser det kommer en ny og oppgradert utgave : Concept Wood Clearaudio Launches New $2200 Concept Wood Turntable With Tonearm | Analog Planet

    Den ser jo veldig fin ut. Googler man litt ser man denne utgaven med kryssfinerplinth utstyrt med to forskjellige armer, se linken for den som ser ny ut for meg. Noen som kan si litt om de forskjellige utgavene? Ser ut til å være tradisjonelle lager med magnetisk antiskating på den nye? Verify og Satisfy, går litt i surr:)

    Uansett, hvor står Clearaudios egne pickuper lydmessig sammenlignet med alle de andre, for eksempel den allestedsnærværende Ortofon 2M Black? Som jeg har lest mye pent om.

    Uansett må jeg gi Clearaudio skryt for pene og funksjonelle spillere til forsåvidt betalbare summer!
     

    rolfk

    Medlem
    Ble medlem
    13.07.2012
    Innlegg
    37
    Antall liker
    21
    Sted
    Tysvær
    Ny medlem

    Hei ClearAudio venner
    Skulle vel ha meldt meg inn her for lenge siden, har hatt en ClearAudio Bluemotion spiller (min er sort) med Aurum V2A MM pickup og Nano RIIA i mangen aar.
    Denne komboen er naa en slags backup, Pickupen er foresten byttet ut med en Ortofon 2M Bronze.
    Den siste ClearAudio delen jeg har anskaffet er en pickup av type Conserto V2. Denne skal da benyttes paa en SME 309 arm/Michell Gyrodeck spiller, bytter ut en Sumiko Blackbird
    Var noe i tvil om denne passet med SME309, men de faller inn under medium compliance og medium mass, saa det skal gaa bra.... har ikke installert Consertoen enda. Hvis det er noen som har erfaring med denne pickupen saa fortell...

    Clearaudio motion.jpg
     

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    616
    Antall liker
    426
    Har en standard Clearaudio Concept MM. Hvilke oppgraderinger anbefales til denne? Bytte pickup?
     

    MoonDust

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2010
    Innlegg
    248
    Antall liker
    133
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.923
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Har en standard Clearaudio Concept MM. Hvilke oppgraderinger anbefales til denne? Bytte pickup?
    Jeg har samme spiller og har også oppgradert strømforsyning og byttet pu til en Denon 301mkII,den orginale puen var grå kjedelig og livløs

    mvh
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Bruker Clearaudio Emotion, forrige genereasjon med Emotion arm. Har vurdert å oppgradere til nye alu føtter, på den jeg har er det spikes i akryl. Får se vedr arm etterhvert. Bruker Ortofon Cadenza Black PU og ECP2 riaa. Har også en dempeplattform under spillern. Skal finne et bilde.
     

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    616
    Antall liker
    426
    Frister med bytte til MC pickup ja...
    Har Electrocompaniet ECP-2 RIAA forsterker, så matching sku gå greit. Justerte du inn armen etter MC spillerens specs etter bytte til MC pickup?
    Bruker også dempeføtter under spilleren.

    IMG_0087.jpg
    IMG_0084.jpg
     

    MoonDust

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2010
    Innlegg
    248
    Antall liker
    133
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jeg leverte spiller til Soundgarden for justering, men så vidt jeg vet må arm justeres.
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Armen må justeres til PU. Gunnar Brekke ordnet bytte av PU og justerte riaa for meg. Han kjenner jo ECP2 godt så dette ble enkel jobb for min del ;)
     

    JIK

    Medlem
    Ble medlem
    28.10.2008
    Innlegg
    6
    Antall liker
    3
    Melder meg inn her

    Jeg har en Clearaudio Champion Limited, oppgradert med magnetisk lager.
    Den har Unify karbonarm, Ortofon Cadenza black pu og Parasound JC-3 RIAA.
    Har tidligere benyttet Clearaudio Maestro v1, det var også en meget bra pu.
    I mitt oppsett fungerer denne meget bra.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn