coincident høyttalere

GjeEsp

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2006
Innlegg
575
Antall liker
111
Sted
Arendal
Torget vurderinger
2
Hei

Har ikke hørt dem selv men mener Audioart har forhandlet dem, mulig de fortsatt gjør det.
De har ihvertfall hatt dem inne tidligere og har helt sikkert kunnskap om dem.

http://www.audioart.no/produkter.php

Mvh
Gjert
 

hexachordia

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.02.2005
Innlegg
172
Antall liker
19
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
5
Jeg har selv Super Victory høyttalere og er godt fornøyd. Generellt er det samme lydfilosofi som ligger bak alle Coincident høyttalerne: Meget transparent, naturlig lyd som fanger instrumentenes klang uten å tilsette noen form for malurt. De kan alle drives med wattsvake forsterkere. Når det gjelder akkurat Pure reference kan jeg ikke gi deg noe råd. De er store og tunge, og det vil avhenge hva du skal betale for dem om det er et godt kjøp. Så vidt jeg vet selger Israel Blume mer av Total Victory og Pure reference extreme. Pure reference bruker meget gode elementer fra Accuton. Så vidt jeg vet trenger akkurat denne høyttaleren mer enn 8 watt (300B)for å funke. Finishen på Coincident høyttalere er ok, men ikke spesielt imponerende. Så er også prisen mer attraktiv. Mener å huske at jeg leste et sted at reel følsomhet er ca 92 db/1 watt, og ikke 94 som oppgitt. Jeg synes høyttaleren er veldig stor og høy, og ville nok heller ha valgt Pure reference extreme (som the Absolute sound digger). Den er bredere og lavere. De fleste Coincident høyttalere kjøpes direkte fra Israel blume og Coincident i Kanada.






yasman skrev:
 
Topp Bunn