Collectorz Music Collector 6.9

LPA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Antall liker
5
Jeg valgte til slutt denne for plate - og bokarkiv.
Bokarkivet fungerer tilfredsstillende, men platearkivet går tregere og tregere. Oppdatering ved nyinnlegginger går sent, og søk går enda senere.
Jeg er langtfra ferdig med å legge inn platesamlingen, og begynner å bli litt foruroliget overfor muligheten til at det til slutt stopper helt opp.

Hittill har jeg registrert ca 2000 CD og 500 LP'er.

Noen tips?

Leif the second

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
11.102
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Nye kabler på PCen så elektronene flyter lettere så ordner det seg nok skal du se....

LPA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Antall liker
5
Det har jeg ikke tenkt på! :)

Noen seriøse forslag?

Leif the second

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
11.102
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Prøvd å kjøre en rydde-eller reorganiseringsjobb på harddisken?
Kan hende mye poster spredd over mange segmenter (er harddisken din rimelig full?) gjør at det går sent. Skal finnes hjelpemidler under systemverktøy.

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
lpa: hva har du av maskinressurser å gå på? Rart at programmet skal bruke så lang tid på søk, når databasen BØR være indeksert liksom.
Første søk tar nok litt tid, da den skal oppdatere.
Ser for meg at dette er et program som krever en del RAM.
Som erator sier kan det gå tregt om disken er veldig full, men gi oss gjerne maskinspecsene dine!

edit: vil tro at et slikt program også henter informasjon fra internett?
Da er det jo en grunn til at det går tregt, om du legger inn, programmet skal hente fra nett, du søker osv osv.

LPA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Antall liker
5
Takk for forslag.
Det er ca. 50 GB igjen på harddisken, og det er ikke så lenge siden jeg defragmenterte den. Jeg har ikke mer enn 512 MB RAM, men det holder til alle andre programmer. Ellers Pentium 4 2.8 GHz.

Det er riktig at programmet henter data fra Internett når jeg legger inn nye plater, men det går veldig fort - bredbånd.

Leif the second

Internaut

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.05.2004
Antall liker
6
Jeg bruker også dette programmet, har lagt inn ca 2 500 klassiske plater, og ca 2 000 pop/rock. Jeg har absolutt ingen hastighetsproblemer overhodet, så jeg tipper dette har noe med din hardware å gjøre, og ikke programmet.

Se forøvrig utskrift fra databasen her:

www.hogemark.no

LPA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Antall liker
5
Takk Internaut for tips. Jeg skal prøve å legge inn programmet på den bærbare PC'en for å sammenligne.

Imponerende og velordnet samling du har forresten.

Leif the second

Topp Bunn