Copland's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Syns det er på tide at Copland får egen vennetråd 8)

    Etter mitt første møte med Copland i eget oppsett rundt juletider i fjor, så tok det helt av for min egen del, først kom en effekt CTA-501 i hus, var egentlig ikke helt fornøyd med lyden sammen med en Fransk CD spiller, men det var noe som jeg ikke hadde hørt før, noe som rørte mer med følelser enn ørene egentlig, så jeg ville prøve med en annen spiller før jeg bestemte meg for hva jeg skulle gjøre videre..
    Ingen bombe at det ble Copland spiller.?
    Var såpass heldig at jeg fant en CDA-288 som hadde nesten ny laser og som var oppgradert med LC Audio XO-2 klokke..
    Nå syns jeg at alt falt veldig på plass sammen med Klipsch RF-5, men så var det en kamerat som påsto at jeg MÅTTE skaffe meg en Copland pre så lenge jeg hadde CD og effekt fra før.!

    Skal innrømme at jeg var litt tvilsom til at det ville gi meg en stor oppgradering av lyden, men den jeg fikk tak i var oppgradert med en drøss kondiser og annen shit, samt ny vol pot jeg ikke husker navnet på og Roar Malmin hadde montert en av sine "berømte" remoter alà Arcam, så jeg tok sjansen på at dette kunne gi meg litt mer av det jeg allerede hadde..
    Jeg hadde bare en shitkabel å bruke sammen med pre og effekt, så jeg trodde dette ville bli en nedtur, men selv med shitkabelen så spilte dette over all forventning.!
    Annen kabel kom i hus og opplevelsene ble enda bedre.!
    I ettertid har jeg tunet lyden slik jeg liker den, med andre rør enn de som satt i fra før, det var en morsom opptur det også og absolutt verdt prisen..

    Opp i all den solskinnshistorien så vil jeg legge til at jeg ikke er helt fornøyd med "avansert" heavy som noen av Metallica sine utgivelser og noen andre plater i samme klasse, det kan lett bli litt "grøt" og det flyter litt ut, har ikke sjekket om dette er anlegget eller innspilninger, men det er vel ikke verdens beste studio de gutta her bruker.? ::)
    Ikke liker jeg å sitte å lytte på slik musikk heller, greit å ha det som bakgrunnsstøy osv, men skal jeg lytte på musikk så holder jeg meg langt unna slikt ;D
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    hadde CTA 520 (og forforsterkaren) til utprøving for nokre år sidan, og vart så begeistra over denne at eg nekta å sende han attende....
    http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=107
    Etter kvart har eg vel vorte skikkeleg overtydd om at dette er ein glimrande effektforsterkar, som matchar mine elektrostatar ganske så fullkome. Skal eg ha noko betre, må det brukast meir kronasje, eller så må eg til med noko sært og gjerne gå ned i Wattstyrke....
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Har hatt en Copland cda288x med lclock xo2 og noen andre oppgraderinger. En super spiller.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei,melder meg inn....trives kjempebra med min cta 402 integrert røramp---El 34 på utgnagen og 40watt holder i bøtter å spann i minblokkleil..på klipsch rf-82...

    ser meg om etter fler copland procukter....og med tiden håper jeg å få tak i en cda 289 pent brukt.........ev 822...

    Aldri har musikk vært bedre i mine ører etter jeg fikk kloa i denne forsterkern...som nå har fått omsorg i form av nye rør på inn/utgang..

    Espen ;D ;D ;D
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    Flott tråd!! Ble eier av en Copland CTA405 i forigårds, og er fra meg av begeistring. Noe så dynamisk skal man lete seg grønn på til prsen..

    Nydelig mellomtone, stemmer kommer bedre fram, 3d, stort rom, dyp bass, oppløst, og så dynamikken da dere!!

    Det ble MYE bedre etter jeg skifta røra også, denne blir hos meg i evig lang tid. Et bonus er jo at Copland er fryktelig lekkert!!

    MVH
    Ole
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    3.076
    Etter åtte-ni års lykkelig samliv med en Copland 266 CD-spiller ble det slutt i fjor. Da måtte den finne seg i å flytte til kjelleranlegget, fordi min nye flamme Meridian G08 kom i hus. Fortsatt spiller den flott, og har heldigvis funnet seg til rette i sin nye rolle. Aldri har det vært det minste tull eller krangling!

    Hadde bare Copland fortsatt å lage spillere med to store knotter foran! Nå ser de ut som alt annet, og har mistet særpreget....
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    146
    Min CDA-289 er fortsatt kamerat. Den har fått ny klokke, nye koblingskondiser, black gate kondiser i psu, black gate nx i dac-en, schottky likeretterdioder, noen nye regulatorer.
    Når pcx priser de nye uwb-regulatorene fra ncd skal jeg også vurdere en slik endring.
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    Andreas skrev:
    Min CDA-289 er fortsatt kamerat. Den har fått ny klokke, nye koblingskondiser, black gate kondiser i psu, black gate nx i dac-en, schottky likeretterdioder, noen nye regulatorer.
    Når pcx priser de nye uwb-regulatorene fra ncd skal jeg også vurdere en slik endring.
    I denne var det mye snadder, den er sikkert helt fantastisk bra!!

    MVH
    Ole
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    146
    Borgenvik skrev:
    Andreas skrev:
    Min CDA-289 er fortsatt kamerat. Den har fått ny klokke, nye koblingskondiser, black gate kondiser i psu, black gate nx i dac-en, schottky likeretterdioder, noen nye regulatorer.
    Når pcx priser de nye uwb-regulatorene fra ncd skal jeg også vurdere en slik endring.
    I denne var det mye snadder, den er sikkert helt fantastisk bra!!

    MVH
    Ole
    Da jeg begynte å arbeide med den var jeg ikke så erfaren med loddebolten, og på den tenkniske siden også nybegynner. Fikk litt veiledning av bambadoo og andre, så jeg kom i havn. Usikker på hvor mye bedre resultat jeg kunne fått om jeg var mer dreven med loddebolten. Før jeg begynte arbeidet synes jeg lyden var herlig, men den falt litt sammen ved kompleks musikk. Det gjør den ikke nå, samtidig som den er åpnere, friskere og har mer dynamikk. Om man liker denne spilleren for sin "deilige og myke lyd" vil man nok ikke finne dette igjen i min spiller. Det sier kanskje også noe at jeg etterhver gikk over til rør i amp og preamp :D. Er i dag veldig fornøyd med spilleren og anlegget i sin helhet.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Her MÅ jeg jo bare melde meg inn! :D Jeg hadde CDA 288 i mange år (tror jeg fikk en av landets aller første, sommeren 96..) og den var en åpenbaring å lytte til. Driv, dynamikk i bøttevis og en utrolig evne til å gjengi et instruments karakter. Senere ble den oppgradert med LC Audio-klokke, Seismic Sink-plattform og Cardas Golden Cross, og den stod seg glimrende mot mye dyrere konkurrenter, ML 39, for eksempel. Fremdeles er det en av de få komponentene jeg har eid som jeg faktisk savner!

    Ellers har jeg hørt veldig mye annet fra Copland, og jeg har alltid blitt imponert. Dessuten SER det jo ut til å koste en million! Ingen dårlig bonus!
    Jeg vet jeg har sagt det før her på sentralen, men en av de mest magiske kombinasjoner jeg vet om er faktisk Copland og Sonus Faber. Så lenge du ikke er headbanger, er det virkelig en relativt rimelig snarvei til Nirvana....

    Jeg eier ikke et eneste Coplandprodukt i dag, men jeg vil gjerne være med likevel..... ;)
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    2.768
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle sammen!

    Mitt første innlegg på forumet...

    Jeg har et noe slumrende hifigen som begynner å røre på seg etterhvert som behovet for et avstressende pusterom i hverdagen øker. :)

    Utgangspunktet er pr idag et slags anlegg i stua bestående av følgende: Rotel 971 cd-spiller (kjøpt brukt, clockmodifisert), Copland CVA 306, kjøpt etter rosende omtale i div blader for et par år siden. 2 stk Zapsolute 78w monoblokker mk1, selvbygde for mange år siden. Et par HF275 høyttalere, også selvbygg.

    Et ganske OK anlegg, relativt varm og sammenhengende lyd. Liker dynaudiodiskanten i HFene spesielt godt.

    Vel, til saken: Jeg har lyst til å bygge opp et 5-kanalsanlegg med utgangspunkt i 306-en. Det vil bli kombinert med tv/film, men innfallsvinkelen er lydsida. Har etterhvert fått stor sans for SACD-formatet og har lyst til å få hørt på 5-kanalssporene på disse platene. En brukt Marantz dv9600 multispiller er innkjøpt men ikke tatt i bruk enda.

    Jeg er nesten helt sikker på at Copland 535 blir neste trinn på stigen, den yter 5 x 125w og er riktig lekker...lyden kjenner jeg ikke bortsett fra bladomtaler, er det noen av dere her som har denne og kan gi en karakteristikk?

    HFene blir nok også forvist til gutterommet etterhvert, de er noe preget av et langt liv...

    Hvilke høyttalere bør jeg vurdere å matche marantz/coplandoppsettet med? Det må nødvendigvis bli 5 kanaler, om ikke med en gang så etterhvert. Ikke noe spesiell prislimit så lenge det ikke går rett til himmels.

    Flere stikkord: Lytterommet (skal ominnredes) er ca 4m x 4,5m. Takhøyde 2.20m. veggene vil etterhvert bli kledd med bok/platehyller, parkettgulvet dekkes med teppeflis e.l. for å dempe noe refleksjon. Tak i dag er malt huntonitt - gjør jeg noe med det?

    Jeg liker ikke å spille veldig høyt og er heller ikke avhengig av voldsom dynamikk, men er var for fremtredende diskant og skarpe ssss-lyder. Lettflytende og sammenhengende, gjerne litt hellende mot den varme siden er vel min preferanse. Men jeg tror jeg godt kan "åpne opp" litt i forhold til dagens relativt lukkede lyd.

    Jeg bor i midtnorge og har begrenset mulighet for å få gått runden hos all verdens forhandlere, så jeg håper på synspunkter fra dere! Monitor audio gold-serien er pr idag det jeg har øverst på lista mi da...

    Takk for et godt forum! :D


    mvh

    Odd Jorulv
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Moro å se at det finnes en del Copland venner her inne :D

    Leste her at Andreas hadde modda Copland spilleren sin, det er vel noe av den beste bonusen som finnes med Copland, de er bygget på en slik måte av normale DIY'ere kan gjøre litt selv ;)

    Ser også at bambadoo er en Copland venn, håper han kan bidra litt med sin kompetanse til folk som ønsker det.?
    Slike venner må man ta MEGET godt vare på.! :)

    Odd J.. Klipsch er en meget god partner til Copland, selv har jeg Copland CD og Copland pre sammen med Klipsch og det spiller fantastisk sammen.!
    Det jeg har hørt av Marantz er bare positivt, litt mangel på kjøtt helt der nede, men resten er utrolig bra, spesielt i forhold til pris..
    Og grovt sett spiller Marantz omtrent som Copland og Klipsch, mye musikk og glede.! ;)

    Og det at Copland bruker Klipsch som høyttalere er jo et meget stort pluss.!
    Samspillet er jo nesten dømt til å bli full klaff :)

    impulse.. CDA-288 byttes gjerne likt mot din CD og DAC kombo.!! ;D ;D
    Vi må ta godt vare på Copland sine venner, så du og alle andre er hjertelig velkomne her for min del hvertfall..
    Jeg håper at dette kan bli en samleplass der vi kan utveksle litt erfaringer og hjelpe hverandre så godt vi kan, prøve å unngå slike "kabel-type-diskusjoner" for enhver pris, jeg tror ikke slike diskusjoner har så mye positivt å bidra med.?

    ixos_76.. Jeg håper ting faller bedre å bedre på plass hjemme hos deg.?
    Med tid og stunder så håper jeg vi kan få mulighet til å besøke hverandre og utveksle litt erfaringer å "skryte" litt over en kaffekopp eller lign.?
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    vil det si at vi bør,en av oss invitere til "coplandkveld" utpå høsten?

    noen som kunne tenke seg å komme på coplandbesøk,...besitter kun en rørforsterker jeg da men...

    bare en tanke?

    Mvh Espen
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    ixos_76 skrev:
    vil det si at vi bør,en av oss invitere til "coplandkveld" utpå høsten?

    noen som kunne tenke seg å komme på coplandbesøk,...besitter kun en rørforsterker jeg da men...

    bare en tanke?

    Mvh Espen
    Det er jo ikke så store avstandene mellom oss Espen, så vi kan hvertfall få til noe slikt..
    De andre Copland vennene kan jo se om de får til noe av det samme.?
    Evt andre i Oslo og omegn som besitter Copland kan jo slenge seg sammen med oss..
    Er jo bare moro med slike besøksrunder, kommer jo bare godt ut av slikt ;)
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Copland CDA-289 ligger ute for salgs venner..

    Sitat hentet fra L&B Kavalkade 2000..

    Copland CDA-289 - Tett på musikken

    Copland CDA-288 High-End CD spiller ble en kjempesuksess over hele verden, men møtte litt reservasjoner i L&B da lyden var ekstrem tørr og stram. Denne nye modellen har vi ingen negative bemerkninger til.

    Den er utmerket balansert mellom en rekke motstridende parametre, som til sammen skaper en særdeles vellykket og ganske nøytral CD spiller.
    Her er flott dynamikk, masser av mikrodetaljer og et storslagent lydpanorama, samtidig som musikken gjengis både avslappet og levende.
    Tett på musikken altså, og selvfølgelig ekte High-End til tross for moderat pris og avspillings muligheter for HDCD.

    (L&B 4/99) KV

    Lyd: 8
    Andre kvaliteter: 9
    Totalt: 8
    Pris: Kr. 24.000
    Importør: Audiocompaniet AS
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Den kommentaren der sier vel aller mest om at en eller annen i L&B hadde øreverk i testperioden, evt. ikke lot den få ca.500 timer innspilling, for man skal IMHO være både tonedøv og taktløs for å konkludere med at CDA 288 er ekstremt tørr og stram..... Jeg mener faktisk at 288 er et bedre kjøp enn 289, mn det er nå meg, da. Hold på den du har, Kjell! :D
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    impulse skrev:
    Den kommentaren der sier vel aller mest om at en eller annen i L&B hadde øreverk i testperioden, evt. ikke lot den få ca.500 timer innspilling, for man skal IMHO være både tonedøv og taktløs for å konkludere med at CDA 288 er ekstremt tørr og stram..... Jeg mener faktisk at 288 er et bedre kjøp enn 289, mn det er nå meg, da. Hold på den du har, Kjell! :D
    ;D ;D ;D ;D
    Det er INGEN tvil om at CDA-288 blir i hus i LANG tid.! 8)
    Jeg ser meg ikke om etter andre spillere, jeg bruker tiden til å lytte på musikk med det jeg har, innimellom så funderer jeg på nye oppgraderinger og modifiseringer som jeg har fått histen og pisten, bambadoo kom med et råd som jeg skal gjøre noe med i løpet av den kalde tiden vi går inn i nå, var vel noe rød Wima 0.47 uf på utgangen som skal byttes til noe eksotisk, har også planer om å "asfaltere" spilleren og lime det med Carlson klister..
    Så slapp helt av Trond, her kommer ingen annen spiller inn i hus på lang tid ;D

    Om det skulle skje noe, så må det bli å oppgradere den med en AN DAC, regner med at CDA-288 funker gull som drivverk også.?
    Men jeg savner ikke DAC egentlig, er såpass fornøyd at jeg BURDE sette meg ned å kun nyte musikk og glemme oppgraderinger, modifiseringer og bytte, men dessverre så er det en del spøkelser ute å går.!! :eek:
    Men dette kan vi snakke om etterpå..... Tror ikke du liker hva jeg har gjort.... :-\
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    hmmm..Sier du det? Da blir jeg jo spent her! Bytta bort copland-preampen din mot en M2 nå da, eller? ;)
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    impulse skrev:
    hmmm..Sier du det? Da blir jeg jo spent her! Bytta bort copland-preampen din mot en M2 nå da, eller? ;)
    Hmmmm.... Du får med deg FOR mye.!!! ;D ;D
    Neida, det er bare et byttelån for å finne ut om det kan være noe for begge, vi får ta ting som det kommer..
    Kjekt og ha noen snille bekjente slik at man kan byttelåne litt ;)
    Blir litt moro å teste AN M2 sammen med AN KIT-1, aner ikke resultat men det hører vi til helgen eller tidlig neste uke..
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Det kommer til å funke som bare pokker! Tror neppe den kommer ut av huset ditt igjen, nei.... :) Og du tok feil, vet du.. Det var slett ingen dårlig manøver det der.... :)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Blir litt moro å teste AN M2 sammen med AN KIT-1, aner ikke resultat men det hører vi til helgen eller tidlig neste uke..
    Blir sikkert kjempebra. Litt mer av alt liksom. Har opplevd det samme tidligere med å sette inn en "rørbuffer" i kjeden.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei folks...ja kanskje vi skulle tromme sammen en fredagskveld med tiden..Jeg stiller selvfølgelig min leilighet disponibel..og kan by på lettere servering av ,brus,kaffe,kake,ev andre ting..Jeg har bare ett coplandkomponent,men det hadde vært gøy å få prøvd en eldre copland cd spiller i anlegget,så hvis noen gadd å ta med spillern sin samme kveld,kan kinesern få fri en stund ;)(vincent cd-6) som jeg kjøpte fordi jeg ga opp å fnne 288/89 brukt...7 uker etter kjøp,dukker det opp en 289 til fin pris...er det ikke typisk! Nå gidder jeg rett og slett ikke å styre med salg/kjøp..er ganske happy med kinesern også
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hei Rotekroken. På analog delen i cd spilleren (cda288)så finner du 2 stk, røde Wima 0.47 uf kondiser. Disse kan du om du har lyst bytte til noen "uber caps" av et eller annet slag.
    Jeg gjorde det på min og det var virkelig å heve den til enda bedre høyder.
    cda288 er en super spiller. En referanse klokke er forøvrig et must i den.

    Fanken jeg må lære meg å lese trådene ordentlig ;D

    Brukte 288 som drivverk til an AN dac1.1x (impulse kjøpte denne dacen).
    Det var en bra match, men det er litt misbruk av den flotte spilleren og DA delen 288 har i mine øyne. Jeg tror ikke digital ut utgangen er av beste type i Copland.
    Jeg kjøpte et diy drivverk basert på cdpro2m og den var endel bedre som drivverk. Som ren cd spiller var Coplanden mye bedre enn den innebygde dacen i cdpro2m modulen. De 4 stk pcm63 - k-grade dac chippene som står i 288 er jo litt "legende" erklært også. AN dacer for noen generasjoner siden brukte samme dacen. Da mener jeg AN brukte VRDS drivverk for utvikling av dacene.

    Har forøvrig kjøpt tentlabs xo3/5 clock i drivverket mitt nå. Om den låter bedre enn lclock kan jeg ikke si noe om men den har en liten finurlighet som er kul. I tillegg til å være en referanseklokke så fungerer den også som en "hi end" digital ut og bypasser de ellers middelsmådige digital ut utgangene for mange andre cd spillere.

    Noe å tenke på om man vurderer drivverk til dac. Og jo den virker veldig bra.

    mvh
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    ixos_76 skrev:
    Hei folks...ja kanskje vi skulle tromme sammen en fredagskveld med tiden..Jeg stiller selvfølgelig min leilighet disponibel..og kan by på lettere servering av ,brus,kaffe,kake,ev andre ting..Jeg har bare ett coplandkomponent,men det hadde vært gøy å få prøvd en eldre copland cd spiller i anlegget,så hvis noen gadd å ta med spillern sin samme kveld,kan kinesern få fri en stund ;)(vincent cd-6) som jeg kjøpte fordi jeg ga opp å fnne 288/89 brukt...7 uker etter kjøp,dukker det opp en 289 til fin pris...er det ikke typisk! Nå gidder jeg rett og slett ikke å styre med salg/kjøp..er ganske happy med kinesern også
    Hvor holder du hus Ixos?

    MVH
    Ole Copland
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    Legger inn noen av mine Copland 405 bilder jeg :)





















    MVH
    Ole
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    En nydelig sak det der..
    Like vakkert innvendig som utvendig......
    Bruker du den sammen med Cayin CD17 og Mito Nord.?

    Har du solgt Audio Institute VR-200R og Cayin CD251.?
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Hei Ole, hvordan går det med kondisene? Er de på plass enda?
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    Rotekroken skrev:
    En nydelig sak det der..
    Like vakkert innvendig som utvendig......
    Bruker du den sammen med Cayin CD17 og Mito Nord.?

    Har du solgt Audio Institute VR-200R og Cayin CD251.?
    Heisann! Ta en kikk på "oles lyttestue" på mitt anlegg forum delen, har skjedd en del siden cd251 og Mito Nord :D

    Tusen takk for hyggelig innlegg! :)

    MVH
    Ole Copland
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    Continuo skrev:
    Hei Ole, hvordan går det med kondisene? Er de på plass enda?
    Sonicap Platinum, og Audio Note Teflonsignalkabel er på plass. Skal si det låter helt RÅTT, Copland er tingen, tro meg.. Nå er det IKKE lenge til du kan komme å høre. 100 timer til så er det klart! Gled deg, og ta gjerne med dine strålende Rb75 :)

    MVH
    Ole
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Borgenvik skrev:
    Continuo skrev:
    Hei Ole, hvordan går det med kondisene? Er de på plass enda?
    Sonicap Platinum, og Audio Note Teflonsignalkabel er på plass. Skal si det låter helt RÅTT, Copland er tingen, tro meg.. Nå er det IKKE lenge til du kan komme å høre. 100 timer til så er det klart! Gled deg, og ta gjerne med dine strålende Rb75 :)

    MVH
    Ole
    Det gjør jeg gjerne, men tør du det da? ;)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Borgenvik skrev:
    Legger inn noen av mine Copland 405 bilder jeg :)



    MVH
    Ole
    Jeg forstår ikke hvordan det kameraet ditt er i stand til å ta såpass bra bilder.
    Er det ikke bare et vanlig kompaktkamera?

    Nå var ikke dette det beste da, men.......
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    Continuo skrev:
    Borgenvik skrev:
    Continuo skrev:
    Hei Ole, hvordan går det med kondisene? Er de på plass enda?
    Sonicap Platinum, og Audio Note Teflonsignalkabel er på plass. Skal si det låter helt RÅTT, Copland er tingen, tro meg.. Nå er det IKKE lenge til du kan komme å høre. 100 timer til så er det klart! Gled deg, og ta gjerne med dine strålende Rb75 :)

    MVH
    Ole
    Det gjør jeg gjerne, men tør du det da? ;)
    Åja, Ikkenoe problem!
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    [/quote]

    Jeg forstår ikke hvordan det kameraet ditt er i stand til å ta såpass bra bilder.
    Er det ikke bare et vanlig kompaktkamera?

    Nå var ikke dette det beste da, men.......
    [/quote]

    Helt merkelig, men virker som Fujifilm kameraet er ganske bra, men ønsker meg speilrefleks ja!

    Nok off topic, tilbake til Copland.

    MVH
    Ole
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ja denne ampen er virkelig god,hadde jeg hatt større rom,hadde jeg trolig vurdert en....har midlirtid hatt den her på lån,spiller selv på en 402...ikke like mye krutt,en du verden for en mellomtone med el34....

    felles for greiene er skikkelig kvalitet som sees helt klart,kos deg med markedets sannsynligvis en av de beste integrerte rørintegrerte som er å oppdrive...kan spille deg døv på rf-82 ;)

    Hvis ikke den komboen rocker...rocker ingenting ;D
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    hvordan tror dere Copland låter med Focal Chorus 826V?
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Pengvim skrev:
    hvordan tror dere Copland låter med Focal Chorus 826V?
    Her blandt Coplands venner, så tror vi ikke, vi vet ;)

    Spøk til side..
    Kjenner Focal klangen og jeg tror Coplands varme kan gi deg veldig mye..
    I teorien så bør dette være en god match, men du bør prøve den..
    Om du spør han pent, så regner jeg med at du kan låne den noen timer og prøve den i eget oppsett.?
    Han pleier å være en snill og grei gutt ;)
     

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    249
    Torget vurderinger
    16
    Jeg kjøpte en copland 501 integrert for morro skyld, for og prøve rør da jeg aldri har testet det.
    Dette er en gammel sak. Fra 1997 tror jeg.
    Den bruker rør hele veien, og for en lyd!!!
    Ikke kom og fortell meg at det har skjedd fantastisk mye på forsterker fronten de siste årene.
    Denne er mye bedre enn det jeg har hørt på mitt oppsett. Da snakker jeg om bla. Hegel H200, Primare I21, Bladelius Thor mk2, Xindak 6950, Lyngdorf 2175.
    Fantastisk match med min Primare dvd30, og Proac response D25

    For og si litt om lyden. Vanvittig dynamikk, varm mellomtone, flott utklingende diskant som ikke blir ubehagelig, og fulltone bass.
    Ikke den mest detaljerte bassen jeg har hørt, men detaljert nok, og stram og fin.
    Nå er jeg ikke i tvil om at rør er veien for meg. Akkurat sånn jeg vil ha det.

    Med denne saken kan jeg spille høyere enn jeg noen gang har gjort. Og den funker på alt av musikk.

    på mine Proac D25 er 2*30 watt mer enn det jeg noen gang vil trenge.

    Aldri hørt maken til trøkk og dynamikk :)

    Kjempe fornøyd.
     

    ara1

    Medlem
    Ble medlem
    31.10.2004
    Innlegg
    13
    Antall liker
    0
    Sted
    Gjøvik
    Hei melder meg på...

    Det bør sies noe om dynamikken i Copland. Det er jo dette som er så vanvittig bra. Mikrodynamikk særlig. Det er så langt få som matcher akselerasjonen i Copland. Fremdriften i utstyret gjør musikken morsom og gir et eget driv..Jeg har forsøkt mye hyllevare, men så langt er det bare noen singelended biampa 211 ting på 40 (og mange kg) fra Ungarn som er i nærheten...

    Selv har jeg 289 digitalt inn i Benchmark (bruker DAC'en her) som romkorrigerer og sender til 301 (Hypermodda med nok kondisser til å drive effektrinnene også..), til 2 x 515 i vertikal biamping. Høytalere er dipoler med 6 x 8" mellomtone og bånd (storebror med god margin til Etera III).

    Så det dere kanskje ikke liker er at jeg kjører pre ut fra min surrerundt forsterker til analog inn på bencmark. Resiver driver Etera III bakhøytalere og RT 12-d sub. HD DVD 5.1 inn med Dolby True HD. Og tro meg, kringlyd kan være fabelaktig bra.. Og jeg mister ingenting kvalitet på 2-kanals lyd. Subben ødelegger heller ikke Mozarten min med å rote til...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn