Det er jo bare tullprat. Ikke noe i den heading eller selve reportasjen støtter det du sier. Som alle media kreves det at man faktisk leser det som skrives og tenker litt sjøl. Vi lærte vel det alle sammen i barneskolen.
Dagbladet er verstingen i norsk media. De har de siste 30 år hatt forside etter forside om helsefrykt. "seneste forskning viser at du får kreft av A, B, Z" er jevnlig forside.
At barn som blir så syke at de havner på sykehus med lungesykdom... At det er fare for videre komplikasjoner. Hvem kunne ha ant. I godeste Dagblad-stil så skal leseren skremmes så mye at de må kjøpe avisa for å finne ut hva greia er denne gangen.
Dagbladet har null omtanke om sine lesere. De tenker kun på å selge aviser. De vil kun ha klikk.
"Covid-19 kan utløse det potensielt farlige barnesyndromet MIS-C. En ny, stor studie viser hvordan syndromet skiller seg fra alvorlig coronavirussykdom blant barn og unge."
Hvordan tror du et slikt budskap går inn hos foreldre? MITT barn skal IKKE få KORONA er tanken som kommer fryktelig raskt. KORONA ER LIVSFARLIG også for barn. DE KAN BLI SKADET FOR LIVET. Er det en rasjonell tanke?
Man blir banket inn hvor farlig korona er, men realiteten er at det er ganske så ufarlig.
Hadde ikke media gjort dette i ett år nå, så ville ikke nordmenn ropt om strengere tiltak hele veien. Hvorfor tror du det ropes om tiltak når det oppdages 1-2 smittetilfeller et sted? Fordi media har spredt en vanvittig mengde frykt. Hvorpå myndighetene tar den letteste veien ut, og kjører samme linje. Frykt, frykt og frykt.
Når jeg går på gata så kan jeg bli påkjørt av bil. Ingen lager massive overskrifter av det.