Med min kenskab til Karmøy, og det jeg læser mellen linjene, dreier det sig Om et Halelujia miljø som er infekseret, og myndighetene nu er gået i gang m smitte sporing av personer disse har været i nærkontakt med.
På lokalt plan, er dette ikke et lille utbrud, med en Næsten dobling av registrerte C-19 tilfælde.
Poenget er er at når smitte når barne hage og skole, er den ute all over på et Blink.
Barn, lege kamerater, foreldre, Kolegaer, besteforeldre. Hund og KAT , simpelthen!
Hva tenker du er den beste løsningen egentlig? Å ha lock down i 2 år? Eller tenker du en alternativ løsning? Jeg ser for øvrig at den største endringen for mange barnefamilier nå er at de ikke besøker besteforeldre som en konsekvens av åpningen av barnehager og skoler.
At vi holder ungerne hjemme frem fra barne hage og Skole , frem til Start av skole året I August.
A. Det vil gi barne hager og skoler lidt mere tid til at disse institioner for få implisert og inarbejdet de nødvendig Corona tiltag, idag er denne inplisering forsert og kaotisk, ikke mindst for de ansatte.
B. i mellom tiden kjører vi systematiske test av ansatte og barn som, er relaterte til disse instutioner, for at få overblikk, på smitte utbredelsen før åbning dato.
C. Vi sitter lidt stille i båten, for at la videnskaben få lidt mere tid til at undersøge hva smitte infeksering av børn giver av helsemæssige problemer, nu og på sikt.
D. I August nærmer vi os også tiden for langsering av de første nye Anti drog medisiner for corona viruset,
E. Og lidt senere på efteråret ser vi nok de første vaksiner bli lansert.
Alt i alt, vil dette stille os væsenlig bedre set i realation til corona bekjempelsen, det kan ikke være et mål i sig selv at få infekseringen ut i befolkningen, når vi ikke har tilstrekkelig overblikk på de helse messige konsekvenser, nu og på lang sigt.
Vedr de Økonomiske og abejdes relaterte konsekvenser, kan disse minimeres ved at la foreldre og beste foreldre se efter ungerne på skift, det vil funke fint, i samvær med net skole som blev inpliseret.
At ha kontroll, er bedre end spille Russisk roulete, som Asbjørn tidligere har gjort opmærksom på.
Mvh