Medisin og helse Corona

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • R

    rr30629

    Gjest
    .Passasjer som landet på Flesland i formiddag hadde ingen planer om å gå i karantene selv om de kom fra et rødt land.
    Nå har det seg slik at vi har våre egne personlige regler og anbefalinger i tillegg til myndighetene sine, står myndighetene sine i veien så trer automatisk de personlige inn.

    Interessante uker fremover.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    du mener øglene fra verdensrommet?
    Har du installeret en Corona app på din mobil, så man til enhver tid kan se, hvor du har været? For nu at hjælpe på vej så har jeg. Ikke lige hvor jeg har været, at jeg bekymrer mig om de kan følge med i.
     
    6

    65finger

    Gjest
    Har ikke instalert app, så øglene følger ikke meg. Grunnen er ar appen er for dårlig til å følge meg
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Glad for at jeg slap meget billigt. Lidt mere end en forkølelse.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.023
    Litt usikker på om det er Glimt eller Raja som har usedvanlig dårlig dømmekraft her. Glimt burde ikke invitert ham, Raja burde takket nei. Jeg kunne skjønne planen til Glimt (Stille Raja i dårlig lys) men hvorfor Raja takker ja er betydelig vanskeligere å skjønne. Det opplagte svaret hans burde være «takk, men nei takk. Noen faktiske supportere bør få plassene»


    Om Raja etter kamp og møte kommer på gli ang publikum osv så fremstår han som en idiot.

    Sliter med å se oppsiden for Raja her.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Å bruke tallene tom 26.4 nå blir misvisende. - Da lå USA enda tidlig i kurven. De europeiske landene har stengt ned instørre eller mindre grad og har greid å få en viss grad av kontroll. I USA er det hele enda ute av kontroll.

    Johan-Kr
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Dude, nå ødelegger du. Nyhetene leses best på facebook. Dette vet du.
    Der er stort set ingen nyheder på stats tv. Medierne har af en eller anden grund fået mundkurv på. En eller anden agenda er der bag. Her tænker jeg på vold, tyverier, røverier, bandekriminalitet og myrderier på almindelige mennesker. Men det er selvfølgelig bedre for sjælen å være ignorant.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Å bruke tallene tom 26.4 nå blir misvisende. - Da lå USA enda tidlig i kurven. De europeiske landene har stengt ned instørre eller mindre grad og har greid å få en viss grad av kontroll. I USA er det hele enda ute av kontroll.

    Johan-Kr
    Ups ja det kan jeg selvfølgelig bare give dig ret i. Men det kan være USA er ved å få styr på det nu. Det håber jeg da så absolut.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Litt usikker på om det er Glimt eller Raja som har usedvanlig dårlig dømmekraft her. Glimt burde ikke invitert ham, Raja burde takket nei. Jeg kunne skjønne planen til Glimt (Stille Raja i dårlig lys) men hvorfor Raja takker ja er betydelig vanskeligere å skjønne. Det opplagte svaret hans burde være «takk, men nei takk. Noen faktiske supportere bør få plassene»


    Om Raja etter kamp og møte kommer på gli ang publikum osv så fremstår han som en idiot.

    Sliter med å se oppsiden for Raja her.
    Det er klin umulig for Abid å takke nei til noe som setter han selv i rampelyset. Se-på-meg-Abid leverer igjen.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Hadde han takket nei hadde han vel bare hevet mer bensin på "pakkisen kan ikke noe om idrett" bålet?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.227
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Rajas besøk på Aspmyra er en greie som blir feil uansett hva han gjør. Dette er agurknyheter, og de nyhetene trenger vi absolutt ikke nå, verden er i ferd med å gå av hengslene. Mye annet å fokusere på.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Rajas besøk på Aspmyra er en greie som blir feil uansett hva han gjør. Dette er agurknyheter, og de nyhetene trenger vi absolutt ikke nå, verden er i ferd med å gå av hengslene. Mye annet å fokusere på.
    Feil. Det er akkurat tullenyheter vi trenger nå, det andre vil være der uansett.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.473
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    96
    Hadde han takket nei hadde han vel bare hevet mer bensin på "pakkisen kan ikke noe om idrett" bålet?
    Hvem har sagt det? Dessuten klarer han utmerket å vise at han ikke har greie på idrett helt på egen hånd.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    1596259747664.png
    Ikke overraskenede dette nei.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Tullenyhetene florerer på Facebook, Document, Resett og Nyhetsspeilet. Det er fint om tullet holder seg der.
    Det tullet, trodde du mente lette gjerne litt morsomme nyheter og agurk i media generelt. Vi må le og more oss også i disse tider, har kanskje aldri vært viktigere.

    De du nevner der holder sikkert på med noe annet, aldri beveget meg inn hos noen av dem..
     
    Sist redigert av en moderator:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.227
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Hurtigruten gikk på en coronasmell. Snipp, snapp snute så var M/S Roald Amundsen ute. 29 nye smittede i tillegg til de 4 som ble påvist smittet i går. Rederiet er i hardt vær, på forrige cruise ble en passasjer konstatert smittet av Covid-19. På neste tur ble 4 av mannnskapet syke, men ingen informasjon til passasjerene og presseansvarlig informerte på Dagsrevyen at de ikke hadde noen grunn til å tro at disse 4 hadde C-19, noe de selvfølgelig viste seg å ha.

     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.473
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    96
    Du sa det vel akkurat nå?
    Du skjønte vel at det er den nedlatende måten å si ting på jeg siktet til. Nå er vel ikke han den første som blir kastet inn som statsråd med liten erfaring eller forståelse for hva han eller hun er statsråd for.
    Tullenyhetene florerer på Facebook, Document, Resett og Nyhetsspeilet. Det er fint om tullet holder seg der.
    Greit å lese litt før du postulerer påstander. Jeg utfordrer deg herved til å vise til hvilke av de 12 øverste sakene på resetts forside du mener er tull. Nedlatende merkelapper på journalistikk man ikke ønsker å ta inn over seg eller er uenig i vinklingen på, eller ikke har lest er ganske tåpelig. Jeg leser fryktelig sjeldent disse sidene, men kikket innom resett for å se på alt tullet. Jag fant bare artikler som virket troverdige om svært mange forskjellige tema. Så er det selvsagt artikler som viser baksiden av ghettofiseringen og innvandringen. Men det blir først tull om man mener at alt er løgn og at de fabrikerer intervjuer, f.eks. om moren som forteller om en sønn som blir banket og mishandlet, og at vi ikke har problemer og utfordringer som følge av innvandringen. Og det kan du jo ikke i fullt alvor mene?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.227
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Det store problemet med nevnte nettsider er generaliseringen de driver med. Det virker fordummende og nedsnødd.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Det store problemet med nevnte nettsider er generaliseringen de driver med. Det virker fordummende og nedsnødd.
    Nej fordi 80 %af All vold og kriminalitet begået af indvandrere fra Mellemøsten.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.473
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    96
    Det store problemet med nevnte nettsider er generaliseringen de driver med. Det virker fordummende og nedsnødd.
    Driver ikke "motparten" også med generalisering? De som utelukkende påpeker det de mener er positivt og feier alt annet under teppet. Det er også fordummende og fornektende. Man sager av greina man sitter på. Jeg synes det må være lov å kritisere en utvikling som alle kan se, og det er et faktum at kriminaliteten har økt drastisk i takt med innvandringen. Det kommer du ikke unna. At du synes det er til å leve med er helt ok, men det er nedlatende å prøve å fordumme de som er lei den utviklingen
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.227
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg oppfatter f.eks. ikke VG, Aftenposten, Dagbladet som noen motpart. Men se på innlegget over deg, det er en påstand som slynges ut, og resultatet av den tankegangen er at alle som ser ut som at de kommer fra midtøsten blir stemplet som kriminelle. Generalisering er fordummende.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.824
    Antall liker
    8.799
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Det kan være greit å sette seg litt inn i argumentene mot munnbindbruk før man roper ut at alle skal bruke det.

    Kom nettopp hjem fra en liten tur til Danmark.
    I Djurs og Fårup hadde enkelte baner krav om munnbind. Disse ble satt på mens man stod i køen, og på vei ut var det en bøtte man skulle kaste de i. Det ble selvsagt mest trengsel akkurat her, da det alltd var noen som glemte det og ble stoppet av vakten. I tillegg var søppeldunken gjerne full - så jeg så flere som måtte brukte hånden og dytte munnbinden ned i haugen med de andre.

    På ferjen hjem var det også mange som brukte munnbind. Noen brukte engangsmunnbind som så skrukkete ut at det helt sikkert var brukt mange dager. Ellers var vel det meste vanlige å dra munnbinden ned på halsen når man spiste/drakk/røykte og så dro det opp igjen og justerte det med fingre på innsiden og utsiden og alle andre steder.

    Munnbind kan på den ene siden gi økt oppmerksomhet på smittevern - som er bra. Men kan på den annen side bidra til falsk trygghet. Det var ikke mange over 60 år på danskebåten som brukte munnbind riktig.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn