Medisin og helse Corona

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.847
    Antall liker
    19.666
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det jeg forundrer meg over, er hvordan enkelte i tråden har tolket "kontroll på importsmitte" til å bli "stengte grenser "?
    Er det ideologi, er det at man tolker hva folk skriver til å være noe annet, eller er det ren autoritetstro?

    Autoritetstro er en styggedom; det fører til at folk løper i folk, og fullstendig kobler ut både vett, forstand, kritisk tenkning og refleksjon.

    Selv er jeg nok omtrent noe av det minst autoritetstro som finnes. Det holder ikke at lensmann og prest (statsminister) sier noe; det må begrunnes og være logisk.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Det jeg forundrer meg over, er hvordan enkelte i tråden har tolket "kontroll på importsmitte" til å bli "stengte grenser "?
    Er det ideologi, er det at man tolker hva folk skriver til å være noe annet, eller er det ren autoritetstro?

    Samme med EU/EØS debatten. Enten medlem eller total isolasjon. :LOL:
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.847
    Antall liker
    19.666
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0

    Statsminister Erna Solberg frykter den nye mutasjonen av koronaviruset vil gå ut over FHIs evne til å kutte i egne budsjetter.

    – Vi kan oppleve færre kutt enn normalt. Det er dramatisk for alle som liker å kutte for kuttingens skyld, advarer Solberg.

    Vil ta tid

    Statsministeren forteller at de har mottatt mange meldinger fra direktorat og etater som ikke har kuttet i dagens situasjon.

    – Det kan virke som det er vanskelig å kutte i pengebruken når man trenger penger. Derfor arbeider vi nå med en krisepakke for å sikre at FHI har penger til å gjennomføre pengekutt. Alle skal få gjort jobben sin slik at den kan bli kuttet ut.

    Dersom virusmutanten får spre seg fritt tror hun det vil ta lang tid før vi kan kutte som normalt igjen.

    – Uten kutt er det mange i staten som ikke får omstilt seg. Det er dramatisk fordi det allerede er tusenvis av barn som vokser opp med en forelder som ikke er omstilt, sier Solberg.

    Skam og skyld

    – Disse barna kan lett føle skam og skyld og tenke «Er det noe galt med meg siden min pappa ikke er omstilt?»

    Hun synes ikke regjeringens kuttpolitikk ser dum ut i lys av pandemien. Snarere tvert imot.

    – Det kan virke paradoksalt å kutte det som redder oss. Men vi trenger faktisk kutt nå, mer enn noen gang før. Du har vel hørt ordtaket «Det er bedre med en forsker under omstilling enn ti som analyserer prøver».

    Her var ikke satiriks særlig satiriske.
    Dette er jo temmelig nært Høyres alternative fakta 😷
     

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.800
    Antall liker
    2.358
    Torget vurderinger
    2
    Det jeg forundrer meg over, er hvordan enkelte i tråden har tolket "kontroll på importsmitte" til å bli "stengte grenser "?
    Er det ideologi, er det at man tolker hva folk skriver til å være noe annet, eller er det ren autoritetstro?

    Autoritetstro er en styggedom; det fører til at folk løper i folk, og fullstendig kobler ut både vett, forstand, kritisk tenkning og refleksjon.

    Selv er jeg nok omtrent noe av det minst autoritetstro som finnes. Det holder ikke at lensmann og prest (statsminister) sier noe; det må begrunnes og være logisk.
    Hvis det er meg du sikter til så var ikke mine innlegg en direkte tolkning av det du har skrevet her, men mer en snikende følelse av å ikke stole på landets myndigheter. Jeg har inntrykk av at de kan finne på bortimot hva som helst for tiden dessverre, helt uten logiske begrunnelser. Det er ganske hard kost for en moderat Høyrevelger som undertegnede. Hvem vet, dersom Helsedirektoratet får det for seg at fullstendig kontroll på all importsmitte er det eneste saliggjørende, så ender de fort opp med å anbefale hermetisk lukkede grenser;)

    Det er vel også endel der ute som faktisk mener at grensene bør lukkes 100% tenker jeg meg.

    Jeg er helt enig i at lover og regler skal ha en logisk begrunnelse, og dersom de ikke har det bør de kritiseres hardt, uansett hvilket parti som står bak dem. Autoritetstro er ikke noe for meg heller for å si det sånn.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    Nå er det ganske nøyaktig en måned siden smittetallene i Oslo begynte å stige ganske mye så etter det nye prinsippet (hva skjedde for en måned siden?) så er vel fullt portforbud for Oslo og omegn like rundt hjørnet.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    ^ jepp. Det som har skjedd nå er lett surrealistisk. Tror Norge må være eneste land i verden som har medført enda mer omfattende nedstenging med jevnt fallende smittetall et par uker forut for at det skjer.

    Og nå skal de få oversikt over mutantutbredelsen som tar lang tid siden FHI knapt har kapasitet, har takket nei til tilbud om bistand og heller ikke har bedt om bistand mens prøvne har hopet seg opp og køene for å få analysert har vokst.

    Stoltenberg skylder på budsjettkutt men kunne løst akkurat denne floken ved å enten takke ja til tilbudt hjelp eller ta opp telefonen.

    Det er veldig mye som er rart i Norge akkurat nå. At det ikke finnes noen plan for hva man skal gjøre om det stenges ned ytterligere (permitteringer osv) var så opplagt at det knapt er vits å kommentere. Det tar man som det kommer, når det kommer.
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.927
    Antall liker
    2.174
    :Faktisk.no: «Covidfilmen 2020» har blitt en hit på YouTube. Men vår gjennomgang avdekker feil, misforståelser og villedende gjengivelse av fakta.

    Godt at noen tar jobben med å gjennomgå en del av dette konspiratoriske mølet som legges ut på verdensveven. Det er viktig at slike ting settes opp mot fakta. Men dessverre er en del mennesker immun mot det , tro.... .

    Faktisk.no: En rekke feil i viral korona-film (tv2.no)

    Dr.E
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.847
    Antall liker
    19.666
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Høie har lagt en " kriseplan". Det er å frykte det aller verste, når en så snever hjerne prøver å tenke.


    Dersom vi fortsatt tror at det er mulig å slå ned denne virusvarianten, så vil vi bruke de samme virkemidlene som nå brukes i Oslo-regionene, fram til vi eventuelt får slått det ned. Dette har vi beredskap for, og det skal kunne skje på kort varsel dersom man oppdager tilsvarende utbrudd som det vi har hatt i Nordre Follo, og det er ikke usannsynlig, sier Høie til Dagbladet.

    Høies kriseplan er inndelt i tre deler:

    1. Statsforvalteren kaller inn til hastemøte med de berørte kommunene, helseregionen, Helsedirektoratet og Folkehelseinstituttet.

    2. Innføre tiltak som tilsvarer tiltakene som er beskrevet i beredskapsnivå 5, som er det høyeste nivået, i utbruddskommunen og de andre kommunene som er mest integrert med denne, såkalt ring 1.

    3. Innføre tiltak som tilsvarer tiltakene som er beskrevet for beredskapsnivå 4 i kommunene som er i randsonen av de andre kommunene, såkalt ring 2.


    Vi andre må snarest legge en kriseplan mot Høie.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    Nå er det sikkert like før Stavanger får svar på prøvene de sendte inn ifm utbruddet på julegudstjenestene de hadde i fjor i området så om briten er der også så skal vel de stenge byen med omegn må man anta. Alt stemmer jo: Det er en måneds tid siden og smittetallene har vært fallende siden. Da må man jo stenge.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.550
    Antall liker
    15.572
    Torget vurderinger
    2
    De er ikke glade i Svealand:

     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.847
    Antall liker
    19.666
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hvis det er meg du sikter til så var ikke mine innlegg en direkte tolkning av det du har skrevet her, men mer en snikende følelse av å ikke stole på landets myndigheter. Jeg har inntrykk av at de kan finne på bortimot hva som helst for tiden dessverre, helt uten logiske begrunnelser. Det er ganske hard kost for en moderat Høyrevelger som undertegnede. Hvem vet, dersom Helsedirektoratet får det for seg at fullstendig kontroll på all importsmitte er det eneste saliggjørende, så ender de fort opp med å anbefale hermetisk lukkede grenser;)

    Det er vel også endel der ute som faktisk mener at grensene bør lukkes 100% tenker jeg meg.

    Jeg er helt enig i at lover og regler skal ha en logisk begrunnelse, og dersom de ikke har det bør de kritiseres hardt, uansett hvilket parti som står bak dem. Autoritetstro er ikke noe for meg heller for å si det sånn.
    Det var delvis rettet mot deg, siden du ellers har virket ganske oppegående 😎

    Jeg deler helt klart din bekymring over hva Solberg kan finne på. Det er jo ganske sterkt at en som stemmer Høyre tenker slik om partiets leder og statsminister.

    Men det er mange her som har avvist det mest innlysende tiltaket. De er jo høyre-menn, de også. De kan ikke beskyldes for å være oppegående, stakkars 🤔
     
    Sist redigert:

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.466
    Antall liker
    3.611
    Torget vurderinger
    96
    Om mutanten brer seg til en tredje bølge i Sverige, er det fare for at det de har sett hittil blir småtteri. Om de ikke får Tegnell og co. til fornuft da. Eller at Löfven tar styring på alvor.
     

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.800
    Antall liker
    2.358
    Torget vurderinger
    2

    Her er en av mange staten nå kjører inn i konkurs. Det er ganske mange som har satset, kanskje pantsatt hus og hjem, og som kommer til å ende med økonomisk ruin. Mens veldig mange andre kan sitte på hjemmekontoret med trygg inntekt. Det er dugnaden sin det.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.823
    Antall liker
    8.797
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Om mutanten brer seg til en tredje bølge i Sverige, er det fare for at det de har sett hittil blir småtteri. Om de ikke får Tegnell og co. til fornuft da. Eller at Löfven tar styring på alvor.
    Det er vel mer sannsynlig at Sverige nå har såpass immunitet at mutanten heller ikke vil få noe særlig fotfeste.
    Vanskelig å se effekten av ledere som ikke følger egne råd her:

    Screenshot_2021-01-27 Coronaviruset Status i Norden.png
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.847
    Antall liker
    19.666
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Da får vi en ny runde med "Sverige er mye verre, derfor har regjeringen vært overmåte dyktige".
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.847
    Antall liker
    19.666
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det finnes heldigvis fortsatt politikere, med evne til å bruke hodet i dette landet.


    Fylkesrådet i Nordland går imot Justis- og beredskapsdepartementet og Helse- og omsorgsdepartementets forslag om å kunne innføre portforbud som et virkemiddel for å hindre virusspredning, skriver Nordland fylkeskommune i en pressemelding onsdag.

    – Portforbud vil være et svært inngripende tiltak, og står etter fylkesrådets vurdering i strid med bestemmelsene i bestemmelser i Grunnloven, den europeiske menneskerettighetskonvensjon (EMK) og Barnekonvensjonen, sier nestleder i fylkesrådet, Svein Eggesvik.

    Eggesvik påpeker at et portforbud vil være et brudd med den gjensidige tillit som eksisterer mellom borgerne og myndighetene i det norske samfunnet, og at det potensielt kan bryte med menneskerettighetene.

    Denne Eggesvik kjenner jeg godt; han var rektor på en skole jeg jobbet på en gang i tiden. Svært oppegående mann.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    ernas galskap blir avvist av fornuftig fylkesråd

    FYLKESRÅDET I NORDLAND UT MOT FORSLAG OM PORTFORBUD - BRYTER MED MENNESKERETTIGHETENE
    Fylkesrådet i Nordland går imot Justis- og beredskapsdepartementet og Helse- og omsorgsdepartementets forslag om å kunne innføre portforbud som et virkemiddel for å hindre virusspredning, skriver Nordland fylkeskommune i en pressemelding onsdag.

    – Portforbud vil være et svært inngripende tiltak, og står etter fylkesrådets vurdering i strid med bestemmelsene i bestemmelser i Grunnloven, den europeiske menneskerettighetskonvensjon (EMK) og Barnekonvensjonen, sier nestleder i fylkesrådet, Svein Eggesvik.

    Eggesvik påpeker at et portforbud vil være et brudd med den gjensidige tillit som eksisterer mellom borgerne og myndighetene i det norske samfunnet, og at det potensielt kan bryte med menneskerettighetene.
     

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.800
    Antall liker
    2.358
    Torget vurderinger
    2
    ernas galskap blir avvist av fornuftig fylkesråd

    FYLKESRÅDET I NORDLAND UT MOT FORSLAG OM PORTFORBUD - BRYTER MED MENNESKERETTIGHETENE
    Fylkesrådet i Nordland går imot Justis- og beredskapsdepartementet og Helse- og omsorgsdepartementets forslag om å kunne innføre portforbud som et virkemiddel for å hindre virusspredning, skriver Nordland fylkeskommune i en pressemelding onsdag.

    – Portforbud vil være et svært inngripende tiltak, og står etter fylkesrådets vurdering i strid med bestemmelsene i bestemmelser i Grunnloven, den europeiske menneskerettighetskonvensjon (EMK) og Barnekonvensjonen, sier nestleder i fylkesrådet, Svein Eggesvik.

    Eggesvik påpeker at et portforbud vil være et brudd med den gjensidige tillit som eksisterer mellom borgerne og myndighetene i det norske samfunnet, og at det potensielt kan bryte med menneskerettighetene.
    Fantastisk, helt enig. Heia Nordland:LOL:
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    Portforbud engasjerer tydeligbvis, sjekk listen over alle som har sendt inn høringssvar her

     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    Litt humor tåler vi, her er høringssvaret fra Overlevelsesforeningen (som jeg i alle fall aldri har hørt om)

    Vi har fått nok av maktsyken til de norske Davos marionettene. Ja hele stortinget er globalizter. Og ikke minst sensur har vi mfått langt opp i halsen. Landet er som Weimar republikken på tredvetallet. Jeg håper en gang at folket tar til motmæle mot løgnene dere server oss. Dere vet jo ingen ting om Bioteknologi. Ingen ting om hvordan virus smitter. Det kan ikke smitte uten å ha en vert. Det handler heller ikke om virus lenger men om makt. Det norske folk er lette å lede. Troskyldige som de er. Dere som sitter i regjeringen og lyver for folket uten at det får konsekvenser nå. Hvordan tror dere fremtiden i denne Weimar republikekn vil utarte seg? Det å misbruke ordet dugnad til en lettlurt befolkning burde få store konsekvenser.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Også i høyre fylket Rogaland sier de nei...


    - Dette forslaget er å innføre fotlenke på hele det norske folk og si at de ikke får lov til å bevege seg ut av hjemmene sine. Det er greit å ha hatt dette forslaget på høring, men resultatet må jo være at det kommer ensidig negative tilbakemeldinger, slik at alle på Stortinget merker seg at dette er noe som absolutt aldri bør innføres eller gjøres, sier Lunde i en e-post.

    - Portforbud hører til i diktatur. Tillitssamfunnet er den viktigste kapitalen vi har. Vi må ikke miste det for å bekjempe pandemien, legger han til.
     

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.800
    Antall liker
    2.358
    Torget vurderinger
    2
    Portforbud engasjerer tydeligbvis, sjekk listen over alle som har sendt inn høringssvar her

    Det burde ha vært mange flere. Dette er tross alt helt i særklasse det mest inngripende lovforslaget siden 2. verdenskrig.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Det er vel en grunn til at det er sent til høring. Selv kan jeg ikke se noe behov for å stenge mer ned enn det vi gjorde i Mars.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    Nok et gullkorn fra FHI:

    Coronavirus i Norge: - SSI: Hindrer en tredje bølge (dagbladet.no)

    - Det er det første målet som vi har satt oss, også må vi ta dette stegvis, og vi er opptatt av å kunne bruke alle disse metodene. Poenget er at OUS også må være integrert i det logistikksystemet som blant annet gir informasjon videre ut til dem som har bestilt prøvene, og til oss slik at vi kan vurdere betydningen av dem. 500 prøver per uke er et godt mål i første omgang, også kan det godt hende at vi vil gå høyere etter hvert.

    Kanskje et par-tre sykkelbud fra Fodora i skytteltrafikk kunne ta seg av denne krevende logistikken mellom OUS og FHI ?


    fhi-ous.JPG

    #oppgitt
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    Det er vel en grunn til at det er sent til høring. Selv kan jeg ikke se noe behov for å stenge mer ned enn det vi gjorde i Mars.
    Alle lovforslag i Norge legges ut på høring, det er ikke noe spesielt med dette sånn sett.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Alle lovforslag i Norge legges ut på høring, det er ikke noe spesielt med dette sånn sett.
    Nei det var poenget så ingen grunn til å grine og syte før noe er bestemt
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    Nok et gullkorn fra FHI:

    Coronavirus i Norge: - SSI: Hindrer en tredje bølge (dagbladet.no)

    - Det er det første målet som vi har satt oss, også må vi ta dette stegvis, og vi er opptatt av å kunne bruke alle disse metodene. Poenget er at OUS også må være integrert i det logistikksystemet som blant annet gir informasjon videre ut til dem som har bestilt prøvene, og til oss slik at vi kan vurdere betydningen av dem. 500 prøver per uke er et godt mål i første omgang, også kan det godt hende at vi vil gå høyere etter hvert.

    Kanskje et par-tre sykkelbud fra Fodora i skytteltrafikk kunne ta seg av denne krevende logistikken mellom OUS og FHI ?


    Vis vedlegget 692703

    #oppgitt
    Det er vel ikke den fysiske logistikken det her er snakk om?
     

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.800
    Antall liker
    2.358
    Torget vurderinger
    2
    Alle lovforslag i Norge legges ut på høring, det er ikke noe spesielt med dette sånn sett.
    Alle lovforslag legges selvfølgelig ut på høring. Men her er vel høringsfristen ganske kort tror jeg, litt rart mht det ekstreme innholdet i forslaget.

    Jeg registrerer at også Lørenskog kommune er mot forslaget. De henviser blant annet til Advokatforeningens uttalelse:

    «Å stenge folk inne gjør vi ellers bare som straff. Et portforbud vil være et så inngripende tiltak at det langt på vei kan sammenlignes med soning hjemme med elektronisk fotlenke. For at det skal være forenlig med Grunnloven og menneskerettighetene, vil det kreves en nokså ekstrem nødsituasjon.»

    Etter min vurdering er vi veldig langt unna en så ekstrem nødssituasjon.

    Lørenskog kommune fortsetter slik:

    "Det er verken ut fra folkehelsen eller rent lovgivningsteknisk faglig grunnlag for forslaget. Det vises for det første til Folkehelseinstituttets rapport 21.desember 2020: «Kunnskap, situasjon, prognose, risiko og respons i Norge etter uke 51» hvor portforbud er vurdert (s.46): - «Tiltaket har svært store omkostninger.»
    «Et portforbud kan neppe bli forholdsmessig og er derfor ikke et tjenlig smitteverntiltak. Et portforbud vil også utfordre menneskerettighetene. Lokale myndigheter bør drøfte situasjonen med Folkehelseinstituttet før et slikt tiltak vurderes innført.» "
     

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.800
    Antall liker
    2.358
    Torget vurderinger
    2
    Nok et gullkorn fra FHI:

    Coronavirus i Norge: - SSI: Hindrer en tredje bølge (dagbladet.no)

    - Det er det første målet som vi har satt oss, også må vi ta dette stegvis, og vi er opptatt av å kunne bruke alle disse metodene. Poenget er at OUS også må være integrert i det logistikksystemet som blant annet gir informasjon videre ut til dem som har bestilt prøvene, og til oss slik at vi kan vurdere betydningen av dem. 500 prøver per uke er et godt mål i første omgang, også kan det godt hende at vi vil gå høyere etter hvert.

    Kanskje et par-tre sykkelbud fra Fodora i skytteltrafikk kunne ta seg av denne krevende logistikken mellom OUS og FHI ?


    Vis vedlegget 692703

    #oppgitt
    Da er det bare å holde hele Oslo stengt inntil de får integrert dette i logistikksystemet sitt;)
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    Det er vel ikke den fysiske logistikken det her er snakk om?
    Siden FHI allerde har et system for dette og det er 1.2km rent fysisk mellom de to stedene så burde det vel ikke være en uoverkommelig oppgave å få info fra det ene stedet til det andre om den så må fraktes manuelt i dokumentform og knottes inn i et system? Infoen er vel ja/nei på om en gitt prøve er britisk mutant eller ikke.

    Ellers er jeg fullt klar over at det sikkert er mer komplisert i virkeligheten og min fremstilling er jo først og fremst ment som en karikatur, men det fremstår unektelig komisk når FHI sukker over lav analysekapasitet og mye større kapasitet finnes 10-15 muntters gange unna i en annen offentlig institusjon. Ditto når logistikken over samme distanse er en begrensende faktor uansett hvilken form den måtte ha. Synes vel ikke FHI kommer spesielt heldig ut av denne mutanthistorien her i landet og de har de mest sannsynlig innsett selv og driver litt skadebegrensning.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.847
    Antall liker
    19.666
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    VEVELSTAD KOMMUNE STENGER NED ETTER ETT SMITTETILFELLE

    Etter å lenge ha vært en smittefri kommune, har Vevelstad Helgeland i Nordland nå fått et nytt smittetilfellet.

    Kommunen reagerer med å stenge barnehager, sykehjem, rådhuset og kommunens to skoler, skriver NRK.

    – Vi har vært usikre på bevegelsesmønsteret her, så vi valgte stenge for å sikre at vi ikke får videre spredning, sa ordføreren til NRK.

    Jada
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Får vi et portforbud her i landet i et område jeg befinner meg i så skal jeg bryte det asap. Er det noe som hadde vært helt fantastisk å hatt på skrytevandelen for all fremtid så måtte det vært en straff for å gå ut av mitt eget hus her i Norge. Det hadde havnet i glass og ramme på veggen.
     
    Sist redigert av en moderator:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn