Medisin og helse Corona

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.852
    Antall liker
    4.281
    Hvor faen har du vært det siste året?

    Det er nettopp det vi har blitt bedt om i over ett år nå.
    Jeg har stort sett vært hjemme i mitt eget hus det siste året. Det har vært ganske kjedelig, men ikke noe som kvalifiserer for en tapperhetsmedalje. Hva med deg? Hva har du ofret det siste året? Føler du at at du har ofret deg for fellesskapet?
     

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    2.358
    Torget vurderinger
    2
    Det er veldig mange som har ofret mye det siste året, kanskje først og fremst de unge, de som har gått konkurs, har mistet jobben, har fått psykiske problemer etc. Det er fullt mulig å tale deres sak selv om man kanskje ikke har «ofret» all verden selv.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Jeg skjønner hva du mener bambi.- Siden det er en ørliten sjanse for at den vaksinen kan medføre blodpropp, så skal vi stanse den vaksinen. - Den ørlille sjansen for blodpropp er ikke verdt vaksinen.

    Er du like katagorisk avvisende til medisiner også? Går kona eller (sviger)datteren din på p-piller? Du må få henne av tvert. Risikoen er uakseptabel høy. Går du på andre medisiner. Finn pakningsvedlegget og les sjeldne bivirkninger. finner du noe stygt der, slutt med medisinen tvert. Det finnes faktisk vanlige medisiner hvor det står hjerteattakk eller blodpropp som sjelden bivirkning (1 av 1000). Du må nå gå over alle dine medisiner og gå til legen og fortelle at du ønsker å slutte med de fleste av dem. Risikoen er uakseptabel.

    Hva synes du om risikoen ved å få selve korona? Skulle du pådra deg den så har du nok 0,1 til 1 % sjanse for komplikasjoner og what-not. Den risikoen virker jo helt uakseptabel for deg. Så du må jo nå bure deg inne. Ikke gå ut.

    Hva med tiltakskomplikasjoner? Hva om du mister jobben? Sannsynligheten her er jo rimelig høy. Konsekvensene ikke like store da. Du dør sjeldent direkte av det. Men du kan jo dø som konsekvens av sykdom du pådrar deg av langvarig arbeidsledighet.

    Tenk risiko nå. Vi har jo slått fast at 37 dødsfall av 17 millioner er uakseptabelt. Det er 0,0002 % sjanse. 1 av 500.000. Husk at medisinpakningens mest sjeldne bivirkninger er 1 av 1.000 og 1 av 10.000.



    Risikoen ved å ikke vaksinere. Den er verdt å ta. Risikoen der folk kan dø av korona. Risikoen der sykehus kan bli overveldet. Risikoen der disse vaksinene kan være det som tipper R-tallet under 1-tallet.


    Ethvert dødsfall av vaksiner er ikke mulig å akseptere, men alle konsekvenser av tiltak og koronasykdommen skal aksepteres.

    Som BX sa. vi kan ikke gi noen kule til friske sivile og be de skyte seg. Men å la sykdommen pepre fritt rundt seg. Den risikoen er vi villige til å ta. Å la tiltakene pepre kuler rundt seg - fullt akseptabelt.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    Jeg er prinsipielt enig i det. Men situasjonen er altså nå konstruert sånn at alternativet til vaksine synes å være lockdown for alltid.
    Alternativet er vel en av de andre vaksinene, som kanskje vil forsinke det norske vaksinasjonsprogrammet med en måneds tid eller så.
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.236
    Antall liker
    2.416
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Totalt unødvendig, siden forutsetningene for nødvendigheten aldri har vært til stede. Så kvaliteten er egentlig uinteressant.
    Igjen så blander du behov og nødvendighet med produktets kvalitet. Produktets kvalitet beskrives gjerne i dokumentsform fra leverandør, standardiseringsorgan e.l. Jeg vil gjerne se den produktdokumentasjonen du benytter som grunnlag for påstanden om at produktet er skrot, unyttig og ikke har tilfredstillende kvalitet. Igjen, produktet er IKKE en (nød) respirator som regjeringen markedsførte det som. Det betyr ikke at produktet er skrot, unyttig eller ikke har tilfredstillende kvalitet.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Og hva tror du din hypotetiske 1 måned forsinkelse vil koste i tapte menneskeliv, tapte leveår og redusert livskvalitet?
    Alternativet er vel en av de andre vaksinene, som kanskje vil forsinke det norske vaksinasjonsprogrammet med en måneds tid eller så.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    Veldig lite. Jeg har jo skjønt at du mener det er fryktelig mange som tar livet sitt som følge av tiltak og anbefalinger. Jeg har ikke sett noe data på at dette er tilfelle, selv om diverse hjelpelinjer opplever noe økt aktivitet.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Jeg skjønner hva du mener bambi.- Siden det er en ørliten sjanse for at den vaksinen kan medføre blodpropp, så skal vi stanse den vaksinen. - Den ørlille sjansen for blodpropp er ikke verdt vaksinen.

    Er du like katagorisk avvisende til medisiner også? Går kona eller (sviger)datteren din på p-piller? Du må få henne av tvert. Risikoen er uakseptabel høy. Går du på andre medisiner. Finn pakningsvedlegget og les sjeldne bivirkninger. finner du noe stygt der, slutt med medisinen tvert. Det finnes faktisk vanlige medisiner hvor det står hjerteattakk eller blodpropp som sjelden bivirkning (1 av 1000). Du må nå gå over alle dine medisiner og gå til legen og fortelle at du ønsker å slutte med de fleste av dem. Risikoen er uakseptabel.

    Hva synes du om risikoen ved å få selve korona? Skulle du pådra deg den så har du nok 0,1 til 1 % sjanse for komplikasjoner og what-not. Den risikoen virker jo helt uakseptabel for deg. Så du må jo nå bure deg inne. Ikke gå ut.

    Hva med tiltakskomplikasjoner? Hva om du mister jobben? Sannsynligheten her er jo rimelig høy. Konsekvensene ikke like store da. Du dør sjeldent direkte av det. Men du kan jo dø som konsekvens av sykdom du pådrar deg av langvarig arbeidsledighet.

    Tenk risiko nå. Vi har jo slått fast at 37 dødsfall av 17 millioner er uakseptabelt. Det er 0,0002 % sjanse. 1 av 500.000. Husk at medisinpakningens mest sjeldne bivirkninger er 1 av 1.000 og 1 av 10.000.



    Risikoen ved å ikke vaksinere. Den er verdt å ta. Risikoen der folk kan dø av korona. Risikoen der sykehus kan bli overveldet. Risikoen der disse vaksinene kan være det som tipper R-tallet under 1-tallet.


    Ethvert dødsfall av vaksiner er ikke mulig å akseptere, men alle konsekvenser av tiltak og koronasykdommen skal aksepteres.

    Som BX sa. vi kan ikke gi noen kule til friske sivile og be de skyte seg. Men å la sykdommen pepre fritt rundt seg. Den risikoen er vi villige til å ta. Å la tiltakene pepre kuler rundt seg - fullt akseptabelt.
    Nå er det jo ikke sånn at vi "lar sykdommen pepre fritt" rundt oss, det er jo opptil flere andre vaksiner å velge i. Dessuten antar du altfor mye både om min situasjon, hva jeg vet om medisiner og bivirkninger, og hvem jeg er.

    Men altså, du må gjerne ta så mange AZ vaksiner du vil for min del, selv velger jeg heller å vente til det kommer et alternativ tilgjengelig.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.852
    Antall liker
    4.281
    Det er veldig mange som har ofret mye det siste året, kanskje først og fremst de unge, de som har gått konkurs, har mistet jobben, har fått psykiske problemer etc. Det er fullt mulig å tale deres sak selv om man kanskje ikke har «ofret» all verden selv.
    Enig i det, men han spurte "hvor faen har du vært det siste året?"

    Da er det vel ikke urimelig at han forteller hvor han selv har vært eller?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.680
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Igjen så blander du behov og nødvendighet med produktets kvalitet. Produktets kvalitet beskrives gjerne i dokumentsform fra leverandør, standardiseringsorgan e.l. Jeg vil gjerne se den produktdokumentasjonen du benytter som grunnlag for påstanden om at produktet er skrot, unyttig og ikke har tilfredstillende kvalitet. Igjen, produktet er IKKE en (nød) respirator som regjeringen markedsførte det som. Det betyr ikke at produktet er skrot, unyttig eller ikke har tilfredstillende kvalitet.
    Nei. Jeg bare ikke bryr meg om kvalitet, på noe vi aldri hadde behov for. Kvaliteten er helt irrelevant.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Nå er det faktisk ikke slik at man kan velge vaksine, bambi.

    Nei, vi lar ikke sykdommen pepre helt fritt, men med over 1000 nye smittede per dag, 270 innlagte på sykehus og 70 på intensiven så kan vi jo trygt si at korona peprer godt rundt fra seg. Du forsto poenget.

    Jeg ville tatt AZ for 4 måneder siden om jeg hadde fått tilbudet. Det har jeg ikke fått, og slik det ligger an nå så må jeg vente ett års tid før jeg får mine doser, og jeg er langt fra sist i køen.


    Når du er så livredd for AZ-vaksinen så bør du virkelig lese pakningsvedleggene på dine medisiner. De meget sjeldne bivirkningene der er mye mer sannsynlig enn vaksinen du ikke vil ta.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Man kan faktisk velge om man vil ta AZ eller ikke, og det er ingen som har sagt at man mister retten til en annen vaksine av den grunn.

    Jeg ville også tatt AZ før disse tilfellene med blodpropp ble kjent, men nå er det fullstendig uaktuelt for min del. Ikke minst fordi jeg har lest pakningsvedlegget på noen av de medisinene jeg allerede tar. Som sagt antar du altfor mye, og du burde slutte å leke profet å uttale deg om ting du strengt tatt ikke vet noe om.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Forresten er det påfallende mange tilfeller med blodpropp som har dukket opp i det siste, selv om du mener at sjeldne bivirkninger på andre medisiner er mye mer vanlig. Jeg husker også for noen dager siden at du prøvde å påstå at blodpropp hos unge mennesker var noe som "skjedde hele tiden". Men det gjør det jo ikke.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.680
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det er unektelig noe spesielt at de som som er for uhyre inngripende tiltak overalt, skal fortelle oss andre at vi tror og antar for mye 😷
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Enig i det, men han spurte "hvor faen har du vært det siste året?"

    Da er det vel ikke urimelig at han forteller hvor han selv har vært eller?
    Ja, når du sier at vi ikke deler ut kuler til sivile for å be de skyte seg, så har du ikke vært her i landet. Det er hva vi har gjort i et fullt år. Vi har bedt folk om å la livsgrunnlaget sitt gå under, fordi bestemor på sykehjemmet skal overleve. Nå er det ikke bestemor på sykehjemmet, men 60-åringene som er redde for manglende respirator (og jeg vil heller ikke se vekk fra at dette var den egentlige grunnen i fjor også, at bestemor bare var et vikarierende motiv).

    Vi har faktisk delt ut kuler i et helt år nå. Den russiske ruletten har gått sin runde. Folk har trekt av. Og folk har dødd. Tiltakene tar liv. Tiltakene tar leveår. Tiltakene tar livskvalitet. Vi deler ut kuler til befolkningen og ber de trekke av. Noen har tomt kammer. Andre får kulen. Noen overlever kulen, men blir skadet for livet. Kulene blir delt ut. Og kulene fortsettes å dele ut.


    Å sitte hjemme på hjemmekontor og kjede seg... det er en marginal ofring. Renten har gått ned, boligprisene har gått i taket, Oslo børs er all time high. Middelklassen i Norge har tjent godt på korona. Så sannsynligheten for at du kan bestille noen ekstra kasser med vin er ikke liten.

    Andre derimot har sett sitt liv falle i grus. Andre har fått sine muligheter kraftig innskrenket. Andre har fått satt sitt liv totalt på vent. Andre har fått sin helse kraftig forverret. Koronatiltakene rammer utrolig skjevt, og det er alt annet enn noen dugnad.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Det er unektelig noe spesielt at de som som er for uhyre inngripende tiltak overalt, skal fortelle oss andre at vi tror og antar for mye 😷
    Overhodet ikke, når de blir personlige og snakker om å lese pakningsvedlegg på egne medisiner etc.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Forresten er det påfallende mange tilfeller med blodpropp som har dukket opp i det siste, selv om du mener at sjeldne bivirkninger på andre medisiner er mye mer vanlig. Jeg husker også for noen dager siden at du prøvde å påstå at blodpropp hos unge mennesker var noe som "skjedde hele tiden". Men det gjør det jo ikke.
    Ja, blodpropp hos unge mennesker er faktisk noe som skjer hele tiden.

    Vi har nå hatt 3 unge kvinner dø av blodpropp og folk kan med rette argumentere for at AZ virker blodproppdempende, fordi det er færre enn normalt.

    Hvert år så dør det faktisk folk i 20-årene av både hjerteinfarkt og blodpropp. Hvert år så dør det unge mennesker. Det skjer hele tiden.

    Utfordringen nå er at media slår det opp med store fete overskrifter.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Ok, Larson. Rock on. Heldigvis føler jeg meg temmelig trygg på at du ikke har så mye innflytelse over disse tingene utover at du propaganderer heftig her inne. :)
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Overhodet ikke, når de blir personlige og snakker om å lese pakningsvedlegg på egne medisiner etc.
    Hva er det som er så personlig med å lese pakningsvedlegg på egne medisiner?

    Du aksepterer ikke en sannsynlighet på 1 til 500.000. Da burde du virkelig ikke akseptere medisiner som har bivirkninger som har sannsynlighet på 1 til 1000.

    Alle mennesker over 35 år i Norge står på en fast medisin eller tre.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    Det er unektelig noe spesielt at de som som er for uhyre inngripende tiltak overalt, skal fortelle oss andre at vi tror og antar for mye 😷
    Ja, det må være veldig spesielt at noen forholder seg fhi, legemiddelverket og helsedirektoratet foran korpsledere i Trøndelag..
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Hva er det som er så personlig med å lese pakningsvedlegg på egne medisiner?

    Du aksepterer ikke en sannsynlighet på 1 til 500.000. Da burde du virkelig ikke akseptere medisiner som har bivirkninger som har sannsynlighet på 1 til 1000.

    Alle mennesker over 35 år i Norge står på en fast medisin eller tre.
    Det er din sedvanlige måte å argumentere på, du prøver å gjøre det personlig ved å anta en hel masse om den du diskuterer med. Trekker inn koner og svigerdøtre, arbeidssituasjon, medisiner og whatnot. Veldig tendensiøst, og kanskje litt umusikalsk. Særlig treffende er det iallfall ikke.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.680
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Sludder og pølsevev som vanlig.
    Ta og kutt ut den tonen. Du er nok ikke noe mer moralsk opphøyet enn de av oss som evner å se utover selve smitten, snarere tvert imot!. Senest for en uke siden tok en nær slektning av en venn av meg livet sitt. Årsaken som ble oppgitt, var isolasjon og for liten hjelp fra helseapparatet under corona.

    Kanskje på tide å begynne å se litt bredere på ting, enn å oppføre seg som om man besitter den eneste sanne moral!
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Ta og kutt ut den tonen. Du er nok ikke noe mer moralsk opphøyet enn de av oss som evner å se utover selve smitten, snarere tvert imot!. Senest for en uke siden tok en nær slektning av en venn av meg livet sitt. Årsaken som ble oppgitt, var isolasjon og for liten hjelp fra helseapparatet under corona.

    Kanskje på tide å begynne å se litt bredere på ting, enn å oppføre seg som om man besitter den eneste sanne moral!
    Ja, det er akkurat det samme jeg ville sagt til deg. På tide å se litt større på ting, og ikke tro at man sitter på fasiten og er et slags allvitende orakel. Med alt det du har spydd ut av deg i denne tråden det siste året er det kanskje på tide med noen ukers stillhet og litt kledelig selvransakelse.

    Du kan kutte ut den tonen din sjæl.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.852
    Antall liker
    4.281
    Ja, når du sier at vi ikke deler ut kuler til sivile for å be de skyte seg, så har du ikke vært her i landet. Det er hva vi har gjort i et fullt år. Vi har bedt folk om å la livsgrunnlaget sitt gå under, fordi bestemor på sykehjemmet skal overleve. Nå er det ikke bestemor på sykehjemmet, men 60-åringene som er redde for manglende respirator (og jeg vil heller ikke se vekk fra at dette var den egentlige grunnen i fjor også, at bestemor bare var et vikarierende motiv).

    Vi har faktisk delt ut kuler i et helt år nå. Den russiske ruletten har gått sin runde. Folk har trekt av. Og folk har dødd. Tiltakene tar liv. Tiltakene tar leveår. Tiltakene tar livskvalitet. Vi deler ut kuler til befolkningen og ber de trekke av. Noen har tomt kammer. Andre får kulen. Noen overlever kulen, men blir skadet for livet. Kulene blir delt ut. Og kulene fortsettes å dele ut.

    Å sitte hjemme på hjemmekontor og kjede seg... det er en marginal ofring. Renten har gått ned, boligprisene har gått i taket, Oslo børs er all time high. Middelklassen i Norge har tjent godt på korona. Så sannsynligheten for at du kan bestille noen ekstra kasser med vin er ikke liten.

    Andre derimot har sett sitt liv falle i grus. Andre har fått sine muligheter kraftig innskrenket. Andre har fått satt sitt liv totalt på vent. Andre har fått sin helse kraftig forverret. Koronatiltakene rammer utrolig skjevt, og det er alt annet enn noen dugnad.
    ...og atter andre synser ivei i vildens sky. Du er helt klart en av dem.

    Det er vel heller regelen enn unntaket at du kommer med påstander som du ikke har dekning for. Som her:
    Alle mennesker over 35 år i Norge står på en fast medisin eller tre.
    Det undergraver din troverdighet når du kommer med sånt som dette, noe du gjør stadig vekk.

    Forøvrig rart at du som synes vi gjør altfor mye vesen utav denne pandemien mener at folk skal ta en vaksine som har tatt livet av en håndfull helt friske mennesker de siste dagene.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.680
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Ja, det er akkurat det samme jeg ville sagt til deg. På tide å se litt større på ting, og ikke tro at man sitter på fasiten og er et slags allvitende orakel. Med alt det du har spydd ut av deg i denne tråden det siste året er det kanskje på tide med noen ukers stillhet og litt kledelig selvransakelse.

    Du kan kutte ut den tonen din sjæl.
    Tosk!
    Du fikk som vanlig ikke med deg noe som helst, i din antatte overopphøyethet.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Det er din sedvanlige måte å argumentere på, du prøver å gjøre det personlig ved å anta en hel masse om den du diskuterer med. Trekker inn koner og svigerdøtre, arbeidssituasjon, medisiner og whatnot. Veldig tendensiøst, og kanskje litt umusikalsk. Særlig treffende er det iallfall ikke.
    Jeg visste ikke at å stille spørsmål er å anta.

    Du aksepterer ikke en risiko på 1/500.000. Når du legger listen så lavt, så er det utrolig mye annet du ikke bør akseptere. Eksempler er gitt.

    jeg kan legge til flere eksempler.




    Vi kan ta denne. En tilfeldig valgt nordmann dør i en trafikkulykke i løpet av ett år. 1 til 21.025.

    Sannsynligheten for at du skal dø i trafikken er 20 ganger så høy som den AZ-vaksinen.

    Jeg er rimelig sikker på at du velger å ferdes i trafikken for det.

    At flyet du setter deg i ramler ned og du dør. 1 til 8.000.000. Sjeldnere enn AZ-vaksinen da.


    PS!
    Myndighetene har sagt at man ikke kan velge hvilken vaksine man får. Takker du nei til vaksinen du blir tilbudt, så takker du nei til vaksine generelt.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Det er ingen som sier at å takke nei til AZ er å takke nei til vaksine generelt. Det ville jo vært en helt idiotisk mentalitet. Men det kan hende man må vente en stund før man får et nytt tilbud.


    Aavitsland sier at FHI ikke har fått mange spørsmål om muligheten for valg av vaksinetype, og sier at det heller ikke har vært en problemstilling at folk ønsker å vente på en annen type enn den som blir tilbudt.


    - Dette har vært en uaktuell problemstilling siden de aller fleste kommunene har bare én vaksinetype å tilby, sier han.

    Og hva hvis man ønsker å vente på en annen type vaksine? Havner man da bakerst i køen?

    - Vi råder folk til å takke ja når de får tilbudet, uansett vaksine. Takker man nei av en slik grunn, må man nok regne med å vente en stund, sier Aavitsland.

    Ifølge FHI, kan det være at det vil bli mulig for den enkelte å velge vaksinetype på et seinere tidspunkt, når det er tilstrekkelig vaksine i samfunnet til alle som ønsker det.


     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    ...og atter andre synser ivei i vildens sky. Du er helt klart en av dem.

    Det er vel heller regelen enn unntaket at du kommer med påstander som du ikke har dekning for. Som her:

    Det undergraver din troverdighet når du kommer med sånt som dette, noe du gjør stadig vekk.

    Forøvrig rart at du som synes vi gjør altfor mye vesen utav denne pandemien mener at folk skal ta en vaksine som har tatt livet av en håndfull helt friske mennesker de siste dagene.
    Unnskyld for at jeg sa alle når det var opplagt at jeg mente det store flertallet. Det må selvsagt en kverulant til for å henge seg opp i det.

    Ekspertisen mener at folk skal ta den vaksinen ja. Og du tar helt feil når du sier at den har tatt livet at en håndfull helt friske mennesker. Det er en slutning du ikke har dekning for.

    Ellers så er det svært vanlig at helt friske personer dør av både hjerteinfarkt og blodpropp. Det er den første hendelsen som er den farligste, fordi man ikke vet at man har en underliggende sykdom.


    Jeg fatter ikke at folk er så redde for å rulle terning mot odds på 1 til 500.000. De gjør det hele tiden når de kjører bil.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Trur nok du skal ein del lenger opp i alder før dei fleste er på faste medisiner., utan å kverulera.
    Alle i min omgangskrets gikk på faste medisiner før de var 40, så jeg er ikke så sikker på det. ja, det er et anekdotisk bevis.

    Kvinner i den alderen går svært ofte på p-piller.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    @Larson du kommer hele tiden med påstander som beviselig ikke stemmer.
    For å sitere ditt innlegg
    Vaksine fra Moderna, AstraZeneca eller BioNTech/Pfizer? Normalt får du ikke vite hvilken vaksine du skal få - og per nå kan du heller ikke velge hvilken type du ønsker.


    Du takker nei til vaksine når du sier nei til AZ. At du kan få tilbud om en annen vaksine ved senere anledning har jeg aldri benektet.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    For å sitere ditt innlegg
    Vaksine fra Moderna, AstraZeneca eller BioNTech/Pfizer? Normalt får du ikke vite hvilken vaksine du skal få - og per nå kan du heller ikke velge hvilken type du ønsker.


    Du takker nei til vaksine når du sier nei til AZ. At du kan få tilbud om en annen vaksine ved senere anledning har jeg aldri benektet.
    Herregud. Du er kanskje den verste kverulanten jeg vet om ved siden av han derre lars_erik figuren. Du sier at man takker nei til vaksine generelt, når det står at det er akkurat det man ikke gjør. Det står til og med at man kanskje kan få velge vaksine selv når tilgangen blir god nok. Hva faen er galt med deg?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn